Familen Johnbeck

Johnbeck

Johnbeck on Tour

Asia » Indonesia » Lombok » Gilli Trawangan August 4th 2010

Der er kun den lange hjemrejse, som startede på traditionel Indonesisk, båden skulle hente os kl. 8.30 klokken 8.40 fandt de ud af at begge hotellets dykkerbåde var i brug, så de havde ringet efter en speedbåd ”10 minutes sir”. Lidt over 9 fandt de ud af, at det var så lavvandet, at speedbåden skulle boardes ved Jettyen (Molen) og ikke direkte fra stranden. Så os op i to små hestevogne og fuld galop ned til bådene, ud på molen og ingen båd til os. Fandt nogle folk med speedbåd at spørge, ringe til hotellet for betaling og så endelig fuld fart over til Lombok, stadig i god tid til at nå flyet 11.30 til Bali. Inden i den ventende vogn, hvor guiden kunne fortælle, at flyet allerede var kl. 11.00 så vi ville nok blive ... read more
Sidste instruktioner før vi går ned i poolen
Dykker Marie
Sidste morgenstemning

Asia » Indonesia » Bali August 1st 2010

Mod slutningen af turen har overnatningsstederne været specielle på en god måde. I Lovina boede vi på ressort i Villa med en mur omkring og egen lille pool. Det blev toppet i Pemuteran, hvor det var en stor villa med flere bygninger, sådan at vi kunne vælge om vi ville sove indendørs med aircon eller udendørs med vifte og myggenet. Der var egen stor swimmingpool, udendørs køkken alt sammen i en lukket smuk have med statuer, fiskedamme. Vi nødt at kunne være helt os selv og hygge med badning, bøger og puslespil. Det blev dog også til en bådtur ud til Balis bedste snorkel og dykker sted. Som tidligere skrevet er der konstant en ceremoni ved et tempel, og det forsatte i Pemuteran. I anledningen af fuldmåne i netop denne måned, var der en stor årlig ... read more
Del to af bolig i Pemuteran
Udsigt til Java
Nelikker og kakaobønner til tørrer

Asia » Indonesia » Bali » Amed July 24th 2010

Trafikken på Bali er ”Engelsk” med venstrekørsel, men selvom bilen er med manuel gearkasse så går det fint. Vejene er smalle og der er næsten hele tiden meget trafik. Det betyder at man sjældent kører mere end 50 km/t, så det er godt at afstandene er små og vi ikke har valgt en enkelt base, men skifter base på vejen rundt. Genrelt er der meget smukt og frodigt og med masser af små og store hindu templer over det hele. Religion går man meget op i på Bali hvor man primært er hinduer, modsat resten af Indonesien hvor man er muslimer. Hver dag vi kører rundt ser vi masser af folk som er til et ”helligt event”. I starten troede vi at det var en særlig hellig dag, men det ser ud til at alle dage ... read more
Saron er påkrævet ved mange templer
Balis højeste punkt gemt i skyer
Offer affald

Asia » Indonesia » Komodo July 20th 2010

Vores fly fra Singapore til Bali var godt en time forsinket så vi var ikke på hotellet før klokken 22.00. Det kombineret med turoperatøren havde rykket afgangstiden for vores Komodotur frem to timer med opsamling allerede kl. 5.30 næste morgen, gjorde at vi alle startede med et pænt søvnunderskud. Vi fløj en times tid øst på til Flores, hvor vi blev bragt til vores skib. Den gode nyhed var, at vi havde skibet for os selv sammen med en guide og to besætningsmedlemmer. Den dårlige var at, blandt de primitive skibe, var vores den mest primitive. Der var intet spisebord, døren til agter kahytten blev ved at falde af, og da det begyndte at blæse fløj stigen (til at komme op efter badning) over bord, taget (en presenning) fløj halvt af og styrehusets vindue faldt ned ... read more
Komodo varan på Rinca
Drengenes soveplads på båden
Solopgang over Komodo

Asia » Singapore July 16th 2010

Singapore er en dejlig by, ren pæn og med plads imellem bygningerne modsat Hong Kong man føler at man tager på. Vi har boet i Little India som er superhyggelig med gamle kinesiske shop-houses. Eneste ulempe er at man ikke kan gå uden for i mere end en halvtime før man koger over og må søge indenfor til aircondition. Der er rigtig mange Malls men det er ikke specielt billigt så det er ikke noget vi har brugt meget tid på, men dog noget. Singapore Zoo og Night Zoo blev taget på samme dag selvom det er to forskellige parker. Vi var derude omkring kl.12.00 og tog derfra kl. 22.00, en lang, varm, men rigtig god dag. Gå tur downtown blev vi hurtigt færdige med, det var for varmt. Vi tog en bådtur på floden som ... read more
"Show" i Night Zoo
Orkideer i Botanisk have
Madagascar show

Asia » Malaysia July 14th 2010

Fastlands Malaysia Nu har vi været rundt i Malaysia i bil og besøgt de fleste af staterne, og vi har oplevet den meget store forskel, der er på østkysten og vestkysten. Ud over naturen (flotte strande) er der ikke mange store oplevelser på østkysten. Små søvnige byer, mange små og store moskeer og ind imellem et sultanpalads. Kota Bharu som er en af de største byer på østkysten, havde heller ikke meget at byde på ud over oplevelsen af rotter i gaderne. Vi havde dog en god tur ud til en ”samling” af budistiske templer tæt ved den thailandske grænse ved Kota Bharu. De var rimelig flotte/store og stort set ingen besøgende hvilket gjorde det til en hyggelig oplevelse. Efter alle templerne i Kina synes Mads og Marie, at vi har set nok budistiske templer, imens ... read more
Hyggelig starnd på østkysten
Budha temple
Budha dragebåd

Asia » Malaysia » Pahang » Pulau Tioman July 3rd 2010

Tioman er en lille trope-ø ud for den Malaysiske østkyst 20 km lang og 11 km bred, og det høeste punkt er omkring 1000 meter. Det betyder, at alt (menneske-) liv foregår ved kysten, som er forbundet med bådtrafik. At lande på Tioman er specielt. Når man ser ud af venstre vindue tror man vingen skal ramme et træ i junglen, der rejser sig stejlt, samtidig med, at man ud af højre vindue kan se vingen næsten rører stranden, da flyet skal lave et skarpt højre-sving i selve landingen. Vi bor på et udmærket ressort som langt fra er fuldt booket på trods af højsæson - finanskrisen har også sine positive sider. En del af familien ville hellere have været lidt mere øde og down-to-basic, men Marie synes det er det mest fantastiske med swimmingpools, vandrutsjebaner ... read more
TV tårnet i KL
Udsigt fra TV-tårnet
Vel landet på Tioman

Asia » Malaysia » Sabah June 28th 2010

Borneo var et meget stort skifte i forhold til Kina, men vi havde ikke tænkt på at det ville være at komme tilbage til civilisationen. Her er der kun siddetoiletter selv om det så er ude i regnskoven eller halvt oppe af et bjerg, der bliver kørt efter regler i trafikken, der er ingen der spytter (eller skider) på gaden, de fleste taler engelsk og alle virker meget venlige og hjælpsomme. Vejret er samtidig også meget anderledes. Den kinesiske dis er væk og solen skærer i øjnene. Det betyder også at temperaturen er højere, ca. 35 grader i skyggen og meget fugtigt, særligt ved kysterne. Selvom det kun blev til 1½ badedag på et super lækkert ressort lidt uden for Kota Kinabalu (KK) så nød vi det alle. Vi gad ikke tage ind til KK, men ... read more
Bjergvandring op ad Mount Kinabalu
Mads hjælper en "ny" skildpadde
Aftenstemning på skildpaddeøen

Asia » Hong Kong June 18th 2010

Ja så slap heldet op. Hidtil har vi efterladt kinesiske provinser i ruiner. I både Guilin området og sichuan provinsen har der været kraftige oversvømmelser med død og ødelæggelse kort efter at vi er kommet videre. I går morges var vejret i Beijing ret trist med regn og torden, så vi var glade for at skulle videre. Men vi glædede os for tidligt. Tordenvejret gjorde at vi måtte sidde i flyveren i Beijing i 4½ time inden vi kom i gang med 3½ times flyvning til Hong Kong. Forsinkelse betød at vi ikke nåede flyet til Borneo. Men i stedet måtte overnatte på lufthavnshotel i Hong Kong. Vi var heldige at komme med et fly allerede kl. 8.00 i morges, så vi er nået til vores hotel til frokost. Vejret er varmt (over 30 grader) overskyet ... read more

Asia » China » Beijing June 16th 2010

Nu er det tid at sige farvel til Kina efter 5 uger med mange gode og specielle oplevelser. Vi tror selv på at vi på de 5 uger er begyndt at forstå hvad Kina er i dag, og især at udviklingen går så stærkt at det er et andet Kina lige om lidt. For ikke så mange år siden var individet intet og samfundet alt, særligt på dette område virker det som om udviklingen er gået stærkt. Staten styrer dog stadig en del, hvilket særligt Mads har mærket på sin krop - man kan hverken komme på facebook eller youtube, en sidegevinst har været han heller ikke har kunnet komme i kontakt med skoleopgaver på nettet. Vi har sluttet vores Kina-ophold med 5 dage i Beijing. Vi er enige om at selve byen ikke er så ... read more
Himmelsk fredsplads
Den forbudte by
Sommerpaladset

Tot: 0.184s; Tpl: 0.007s; cc: 14; qc: 85; dbt: 0.1155s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb