Singapore

Singapore's flag
Asia » Singapore
July 16th 2010
Published: July 16th 2010

Singapore er en dejlig by, ren pæn og med plads imellem bygningerne modsat Hong Kong man føler at man tager på. Vi har boet i Little India som er superhyggelig med gamle kinesiske shop-houses. Eneste ulempe er at man ikke kan gå uden for i mere end en halvtime før man koger over og må søge indenfor til aircondition. Der er rigtig mange Malls men det er ikke specielt billigt så det er ikke noget vi har brugt meget tid på, men dog noget.

Singapore Zoo og Night Zoo blev taget på samme dag selvom det er to forskellige parker. Vi var derude omkring kl.12.00 og tog derfra kl. 22.00, en lang, varm, men rigtig god dag. Gå tur downtown blev vi hurtigt færdige med, det var for varmt. Vi tog en bådtur på floden som var god og så fik vi set en del af byen. Under waterworld - byens berømte Akvarium var en kæmpe skuffelse, ikke engang børnene synes det var noget vi kunne bruge mere end en halv time på. Den Botaniske have er fantastisk flot, men der er for langt mellem ”kolde rum” så vi orkede ikke at vandre derude mere en en god times tid.
"Show" i Night Zoo"Show" i Night Zoo"Show" i Night Zoo

Slangen blev "Fundet" i en kasse oppe blandt publikum

Singapore har i år åbnet en Universal studio. Det er en ”Soft opening” hvilket betyder at ikke alle forlystelser helt er klar. Fordele var at der ikke blev lukket ret mange ind hver dag så det var ikke lige så overfyldt som når vi har været i Disneyland. Selvom ikke alt var åbent havde vi ikke noget problem med at bruge hele dagen i selskab med Shrek og venner, Madagaskar, Waterworld stunt show, Jurastic Parc og meget andet.
Grundet varmen (og nok også fordi vi har nogle vandhunde med) har vi været flittige gæster i hotellets 18 meter lange svømme bassin, det er faktisk også blevet til en del baner.

Selvom vi er ved at være mætte af indtryk glæder vi os til de sidste tre uger hvor vi er i Indonesien (Bali, Komodo og Gili-øerne). Særligt bliver det spændende med vores Komodo tur. Vi tror vi har fundet ud af hvorfor der ikke står noget om hvordan kahytterne er i vores rejsedokumenter - vi skal nok lægge under åben himmel oppe på taget. Det bliver nu også fedt med noget snorkel igen.

Orkideer i Botanisk haveOrkideer i Botanisk have
Orkideer i Botanisk have

Cool house var højdepunktet
Slottet langt langt borteSlottet langt langt borte
Slottet langt langt borte

Shrek i 4D var super

Tot: 0.151s; Tpl: 0.017s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0911s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb