Slut Slut på Kina delen

Asia » Hong Kong
June 18th 2010
Published: June 18th 2010

Forkert udsigtForkert udsigtForkert udsigt

Vi fik havudsigt fra hotellet, men der skulle ikke stå enj flyver i vejen
Ja så slap heldet op. Hidtil har vi efterladt kinesiske provinser i ruiner. I både Guilin området og sichuan provinsen har der været kraftige oversvømmelser med død og ødelæggelse kort efter at vi er kommet videre. I går morges var vejret i Beijing ret trist med regn og torden, så vi var glade for at skulle videre. Men vi glædede os for tidligt. Tordenvejret gjorde at vi måtte sidde i flyveren i Beijing i 4½ time inden vi kom i gang med 3½ times flyvning til Hong Kong. Forsinkelse betød at vi ikke nåede flyet til Borneo. Men i stedet måtte overnatte på lufthavnshotel i Hong Kong. Vi var heldige at komme med et fly allerede kl. 8.00 i morges, så vi er nået til vores hotel til frokost. Vejret er varmt (over 30 grader) overskyet og ind imellem trækker der en tordenbyge. Det har dog ikke forhindret vandhundene at komme i vandet for første gang i 5 uger. På trods af det lidt triste vejr er vi glade for at få et par dage her i luksus inden vi skal ud og udforske naturen på Borneo.

Tot: 0.135s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0692s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb