Page 2 of Johnbeck Travel Blog Posts

Asia » China » Shaanxi » Xi'an June 11th 2010

Vejret forsatte med at være diset på Yangtze og vi fik også lidt regn. På trods af det er vi alle enige om, at det var en dejlig oplevelse, ikke mindst hjulpet af, at vi fik opgraderet vores to små kahytter til en af de to store luksus suiter på skibet. Det betød, at vi for en gang skyld kunne bo sammen alle 4, stort badeværelse med spa og en kæmpe balkon forrest på skibet med fri udsigt i tre retninger. Særligt Mads var vild med, at vi skulle opleve VIP status, hvad han synes han oplever alt for sjælden, fordi hans far er så sparsommelig. På trods af vejret var det også en flot naturoplevelse, og så er det dejlig afslappende, man skal ikke engang tage stilling til hvor, hvornår eller hvad man skal spise ... read more
Luksus suite
Lektielæsning på Yangtze
Sejler ned af Yangtze

Asia » China » Sichuan » Chengdu June 8th 2010

Den tredje uge Normer, skik og brug i Kina er noget anderledes end i Danmark. Regler ser ikke ud til at bekymre kinesere ret meget. Vi har en teori om de forbuds-skilte, der både er på kinesisk og et sprog som vi kan forstå, at på den kinesiske del står skrevet ”Symbolet herunder gælder kun for de som ikke kan kinesisk”. I flyet fra Lijiang til Chengdu begyndte kineserne at rejse sig og tage bagage ned så snart flyet satte landingshjulene på jorden. En stakkels stewardesse forsøgte at råbe til orden uden held, så hun løb ned ad gangen for at skubbe folk ned på plads. Den berømte kampagne under OL med hensyn til at lærer kineserne at lade være med at spytte på gaden ser ikke ud til at have langtidseffekt, man hører konstant en ... read more
Lotteri menu
Tai chi i Folket park Chengdu
Panda base Chengdu

Asia » China » Yunnan » Lijiang May 27th 2010

Kommunikation kan være en svær ting. Der er ikke mange, der kan tale engelsk i Kina, oftest er det ”Hallo” og så ikke mere. De der kan engelsk har en til tider meget svær kinesisk udtale ex. i Flyet fra Kunming til Yangshou, var det meget svært at hører forskel på de kinesiske og engelsk beskeder. Derudover har de der taler engelsk svært ved at forstå, hvad vi siger. Sidste kommunikations barrierer er vores manglende indlevelse i kinesiske forhold. Når man til en gammel dame, der sælger vand bliver enige om ”later”, så regnede vi jo med, at vi slap af med hende, men nej for hende betød det, at hun skulle følge os hele vejen op og ned af et lille bjerg med sin køleboks (30 min. på trapper hver vej), så vi ”later” når ... read more
En risbonde med sin vandbøffel
Udsigten igennem Moon hill
Sved på panden

Asia » Hong Kong May 21st 2010

Kina er et nemt rejseland!, hvilket er lidt overraskende for os. Vi har åbenbart blevet booket ind hos det statslige kinesiske rejsebureau, og så føler man sig som en VIP gæst. I Hong Kong lufthavn stod en guide, der fulgte os til en kinesisk limousine (Toyota minibus), der kørte os til hotellet. Da vi skulle fra Hong Kong blev vi igen hentet og fulgt hele vejen igennem indtjekning til security. I Guilin lufthavn samme procedure. Selv i dag, hvor vi har sejlet ned af Li-floden, havde vi guide med, der fulgte os til hotellet imens chaufføren havde kørt vores bagage til hotellet af landvejen. Det er næsten for nemt, men vi vælger bare at nyde det. De eneste praktiske problemer indtil videre har været indkvarteringen. Problemet i Hong Kong var, at der var 3 senge i ... read more
Symphony of lights
Big Buddha
Figurer ved Big Buddha

Asia February 20th 2010

Efter flere måneders planlægning ligger "Johnbeck on Tour 2010" endelig fast 84 Nætter 14 Flyrejser 3 Togrejse 3 Ture med skib 17 dage med bil 1 Tur med bus Nu er det med at komme i gang med at få styr på vaccinationer, visa etc.......og så begynde at glæde sig... read more

Tot: 0.129s; Tpl: 0.004s; cc: 7; qc: 54; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb