Page 7 of Jaap en Karin Travel Blog Posts

Africa » South Africa » Eastern Cape July 21st 2014

Het is echt prachtig weer en onze gastvrouw Nita heeft in haar Marmelade room een heerlijk ontbijt klaargezet. We passen met twee andere gasten net met z'n allen in het kleine kamertje naast de veranda. Het kamertje is voorzien van allerlei trouw- en familiefoto's, want Nita is duidelijk gehecht aan hun kinderen en andere familieleden. De hele familiegeschiedenis wordt uitgebreid uit de doeken gedaan in de informatie mappen in de kamers. De foto's aan de muur van de veranda tonen ook dat zij en haar man Mike de halve wereld al hebben bereisd. Maar ... nu even terug naar onze eigen geweldige reis. Vandaag staat Addo op het programma en we vertrekken dan ook om 9.30 richting het park. We hebben al een Gamedrive gereserveerd, dus we melden ons eerst bij de receptie, waarna we een ... read more

Africa » South Africa » Western Cape » Oudtshoorn July 20th 2014

Allereerst genieten we wederom van een heerlijk ontbijt in de Berluda Farmhouse, zeggen hierna de staf en de struisvogels gedag en kijken nog eens naar het weer. Er hangen nog steeds enorme wolken boven het gebergte waardoor we besluiten om de Swartbergpas maar niet te rijden. Het zal er naar alle waarschijnlijkheid erg koud zijn en ook uitzichtfoto's zullen niet te realiseren zijn. Aangezien we een flexibele groep zijn, veranderen we de plannen en besluiten Oudtshoorn in te gaan om wat te wandelen en te winkelen. De winkels zijn echter niet helemaal ons ding en tevens hebben we hier voor het eerst het gevoel niet helemaal in het straatbeeld te passen. We begeven ons dan ook weer richting de auto en vinden onderweg nog wel een Grand Hotel waar we de cappuccino's, shakes en fruitdrinks kunnen ... read more

Africa July 18th 2014

Aangezien het buiten nogal koud is heeft de eigenaresse bedacht om een laken, een deken, een dekbed en een sprei op het bed te leggen. We hebben dus heerlijk geslapen, en vanochtend schenen de eerste zonnestralen al naar binnen?. Het ontbijt wordt geserveerd in een gezellige ruimte waar de open haard en de kaarsjes branden. Er is namelijk nergens centrale verwarming. Ook hier weer een uitgebreid ontbijt, terwijl de eigenaresse suggesties aandraagt voor onze dagbesteding. Volgens haar is het rijden van de Swartbergpas echt een must, dus passen we onze plannen enigszins aan. Eerst de pas en tijdens de terugroute langs het Cango Wildlife park. Echter wanneer we na een half uur rijden het 24 km lange grindpad bereiken, begint het te regenen en boven de bergen hangt een dreigende lucht. We besluiten om te keren, ... read more

Africa » South Africa » Western Cape » Oudtshoorn July 17th 2014

Dag 6 Swellendam - Oudtshoorn Een keer uitslapen is ook niet verkeerd, dus vanochtend om 8.30 ;-) opgestaan. Er is vannacht een behoorlijke wind opgestoken en wanneer we naar het ontbijtgebouwtje lopen waaien we dan ook bijna uit onze kleren. Maar het is droog en dat is het belangrijkste. Het ontbijt is wederom heerlijk, wat een verwennerij. We pakken ieder een croissantje of wat yoghurt met muesli, kopje thee of chocomelk erbij, waar na de bediening komt vragen hoe we ons eitje willen. O, krijgen we nog meer dan!? Alles is mogelijk; van tomaatjes en champignons, tot bacon en worstjes, je zegt het maar en het wordt geserveerd. En wat een vriendelijkheid, daar kunnen wij echt nog wat van leren in Nederland. En een cappuccino toe is ook geen enkel probleem. Na een uur kunnen we ... read more

Africa » South Africa » Western Cape » Swellendam July 16th 2014

Dag 5 is ook alweer voorbij. Het was een lange dag, want om 6.00 uur vanmorgen zaten we al met z'n allen met onze kont in het bussie op weg naar Kleinbaai. Even zoeken in het donker naar het juiste adres, maar om 7.15 uur zaten we aan een snel ontbijt bij White Shark adventures. We moesten 'vaart maken' want het getij zorgde snel voor laag water en de boten gaan met iedereen aan boord te water, dus moet er wel voldoende waterhoogte zijn. Tijdens zonsopkomst zaten we op zee, en na een enigszins natte tocht, het water spatte namelijk regelmatig binnen boord, kwamen we op de duikplek aan. De bemanning liet de kooi te water terwijl wij ons in de wetsuits moesten hijsen. Met 8 man/vrouw tegelijk in de kooi, handen en voeten binnenboord, alleen ... read more

Africa » South Africa » Western Cape » Hermanus July 15th 2014

Hallo allemaal, Even tijd om te bloggen. Zondag om 11.30 aangekomen in het Conifer Cape Guesthouse in Kaapstad. Een mooi oud huis, sfeervol ingericht en hartelijke ontvangst met koffie/thee en een heerlijk Afrikaans koekie. Het weer was een beetje druilerig, maar de eigenaar verzekerde ons dat de komende dagen lekker zonnig zouden worden. Het leek hem een goed plan om in de middag eerst naar het Victoria en Alfred Waterfront te gaan en daar een beetje rond te kijken. Dus zo gezegd zo gedaan. Even wennen aan het links rijden, maar chauffeur Jaap en navigator Lex wisten ons moeiteloos naar de haven te brengen. Prachtig winkelcentrum en prima restaurants. De mensen zijn erg vriendelijk en we voelen ons al snel op ons gemak. Na het avondeten aldaar om 20.30 terug in het hotel, even douchen en ... read more

Africa » South Africa » Western Cape » Cape Town July 12th 2014

Hoi familie en vrienden, Vandaag is het dan zover. Om 13:00 vertrekken wij met beide families vanuit Limburg richting Schiphol voor onze vakantie naar Zuid Afrika. Wij zullen jullie gedurende onze reis via dit medium op de hoogte houden van al onze avonturen. Groetjes Fam. van Beusekom & ten Braak.... read more

Tot: 0.258s; Tpl: 0.005s; cc: 8; qc: 66; dbt: 0.1854s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb