Dag 6 Swellendam naar Oudtshoorn

Africa » South Africa » Western Cape » Oudtshoorn
July 17th 2014
Published: July 17th 2014

Dag 6 Swellendam - Oudtshoorn

Een keer uitslapen is ook niet verkeerd, dus vanochtend om 8.30 ;-) opgestaan. Er is vannacht een behoorlijke wind opgestoken en wanneer we naar het ontbijtgebouwtje lopen waaien we dan ook bijna uit onze kleren. Maar het is droog en dat is het belangrijkste. Het ontbijt is wederom heerlijk, wat een verwennerij. We pakken ieder een croissantje of wat yoghurt met muesli, kopje thee of chocomelk erbij, waar na de bediening komt vragen hoe we ons eitje willen. O, krijgen we nog meer dan!? Alles is mogelijk; van tomaatjes en champignons, tot bacon en worstjes, je zegt het maar en het wordt geserveerd. En wat een vriendelijkheid, daar kunnen wij echt nog wat van leren in Nederland. En een cappuccino toe is ook geen enkel probleem. Na een uur kunnen we dan met volle maag op weg naar het Bontebok Nationaal Park, slechts enkele kilometers verderop. De laatste 5 km gaan over een onverharde weg en het eerste safarigevoel komt boven. Nog voordat we het visitor center bereiken, spotten we de eerste bontebokken en een hartebeest. Na inschrijving in het bezoekersregister gaan we de eerste kilometers met de auto op zoek naar meer dieren. Bij het eerste uitzichtpunt zien we nog een paar bontebokken, maar verder blijft het rustig. Misschien hebben we meer geluk tijdens een wandeling. De route is enorm leuk, tussen de grote bloeiende Aloe vetplanten door en langs "die Stroom", een mooie rivier dwars door het park. Grote dieren zien we niet, maar een schildpad kruist wel ons pad :-) Om 13.30 is het tijd om de tocht naar Oudtshoorn aan te vangen, een rit van 3 uur. We komen op dit traject niet heel veel mensen en auto's tegen. De weg is op zich goed te berijden, maar achterin ons bussie, waar Ingrid en ik (Karin) weggestopt zitten, is het af en toe flink stuiteren vanwege de hobbels in het wegdek. Plotseling zitten we bijna voorin als Jaap vol op de rem trapt, er zitten 3 bavianen, of een aanverwante aapsoort op de weg!!! Zo her en der komen we ook nog wat loslopende struisvogels tegen. Om 16.30 komen we aan bij De Berluda farmhouse en cottages, op dit terrein lopen ook veel struisvogels rond. Aangezien zij geen tanden hebben, eten ze ook stenen om het eten in hun maag te vermalen. Robin en Elisa zien met eigen ogen hoe een struisvogel een megasteen doorslikt, bizar om te zien. Vanavond een heerlijk diner bij Buffelsdrift, de prijs is ongelooflijk, voor nog geen 10 euro per persoon hoofdgerecht, wijntje en toetje of koffie. Prijs/kwaliteit verhouding een dikke tien dus. Morgen gaan we naar een wildlife farm en misschien brengen we nog een bezoekje aan de Cango caves. We zullen het zien, eerst maar weer even lekker slapen.

Tot: 0.1s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0562s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb