Page 4 of Jaap en Karin Travel Blog Posts

Europe » Italy » Sicily » Palermo August 2nd 2016

Om 8.30 aan het ontbijt, want we willen op tijd vertrekken naar Palermo. Wederom een heerlijk ontbijtje, waar we weer even mee vooruit kunnen. We pakken daarna onze spullen bij elkaar en willen dan afrekenen, maar helaas zijn de vrouw en de heer des huizes niet aanwezig. Zij wonen blijkbaar niet ter plaatse en moeten even gebeld worden. De vriendelijke gastheer arriveert 20 minuten later op zijn scootertje en handelt alles keurig af. Dit was een prima onderkomen, echt de moeite waard. Benieuwd wat ons volgende adresje zal zijn, maar dat zullen we pas zien na ons bezoek aan Palermo. Al snel hebben we de doorgaande weg weer gevonden en zetten we koers naar het westen van Sicilië. Palermo komt rond 11.00 uur in zicht, dus dan kunnen we op zoek naar een parkeerplaats......... Hier rest ... read more

Europe » Italy » Sicily » Cefalù August 1st 2016

Heerlijk, ontbijten met zon en uitzicht over de zee. Het is wel een beetje heiig, maar het is evengoed genieten. De jongedame van de agriturismo die het ontbijt verzorgt, heeft het er maar druk mee. Zelf gebakken broodjes, cake, koffie, thee, fruit, yoghurt, eitje en beleg, het wordt allemaal netjes geserveerd. Daarna gaan we eens even relaxen bij het zwembad. Het is al erg warm en het water is dan zelfs in de vroege ochtend al een heerlijke verfrissing. We zonnen wat, bestellen nog eens een koffie en een fles water bij de zeer aardige eigenaar en brengen zo onze tijd door tot een uur of drie en kleden ons dan aan voor een bezoekje aan Cefalù. Rond half vier zitten we op een terras met uitzicht over zee, wel in de schaduw en met een ... read more

Europe » Italy » Sicily » Catania July 31st 2016

Op tijd opstaan, want we gaan Catania bezoeken, daarna Milou ophalen en dan door naar Cefalù aan de noordkant van het eiland. Na het ontbijt schrijven we nog even iets in het gastenboek met een speciale vermelding voor "Manfreddi", dat heeft hij wel verdiend. We laden de koffers in en zitten al snel weer op de weg naar Catania. We zijn van plan dezelfde parkeerplaats te nemen als de vorige keer, aangezien we alle spullen in de auto hebben liggen. Bij aankomst bij Blu Car Parking checken we of dat mogelijk is is. De medewerker deelt wel mee dat ze tussen 13.00 en 18.00 dicht zijn, omdat het zondag is. Dus moeten we op zoek naar een andere mogelijkheid en dat is niet makkelijk. De eerste de beste parkeergarage ligt in een ietwat lugubere buurt en ... read more

Europe » Italy » Sicily July 30th 2016

Vandaag een lui dagje, eerst lekker buiten ontbijten met yoghurt, muesli, broodjes, ei, zoete lekkernijen en sapjes en koffie. Daarna heerlijk relaxen bij het zwembad. We nemen af en toe een plons in het water om af te koelen, want het is behoorlijk warm. Tussendoor een cappuccino en rond een uur of twee een salade als lunch. Rond vijf uur rijden we naar Syracuse om ook bij daglicht nog door de straatjes en in de winkeltjes te kijken. We maken een rondwandelijk langs de meeste kerken, en dat zijn er veel, om vervolgens weer bij het water uit te komen. Vrijdag is trouwens een populaire dag om te trouwen, ook hier, want we komen wel vier bruidsparen tegen die bezig zijn met de foto- en filmshoot. Tegenwoordig wordt er zelfs gebruik gemaakt van dronken om de ... read more

Europe » Italy » Sicily » Noto July 29th 2016

Na een lekker ontbijt rijden we om 10.15 richting Noto. Voor de zekerheid de zwemspullen mee, want wie weet hebben we nog tijd om aan het eind van de middag naar Cava Grande te gaan. Bij aankomst in Noto is het vinden van een parkeerplaats boven verwachting erg eenvoudig. Er is plaats genoeg op een parkeerplaats net buiten de mooie stadspoort, kost slechts 1,- per uur! De temperatuur is al aardig opgelopen dus we wandelen zo veel mogelijk aan de schaduwkant van de straat. De poort en de gebouwen bestaan voornamelijk uit een soort kalksteen, dat prachtig afsteekt tegen de blauwe lucht. Op de stadspoort staat een beeld van een pelikaan die ..... betekent. De lange hoofdstraat wordt onderbroken door drie pleinen waaraan prachtige kerken staan. Statige trappen leiden naar de ingangen en natuurlijk gaan we ... read more

Europe » Italy » Sicily » Catania July 28th 2016

Vanmorgen op tijd opgestaan, want om 9.15 moeten we bij het station van Catania staan voor de pick-up voor de excursie naar de Etna. Gelukkig is de ontbijtzaal 5 minuten eerder open en kunnen we om 7.55 even een bliksembezoek brengen om een yoghurtje, jus d'orange en broodje te verorberen, want op een lege maag kunnen we natuurlijk niet wandelen. Om 8.05 rijden we de poort van Fondo Cipollate uit om via de snelle route naar Catania te rijden. Timemanagement blijkt weer een pluspunt van ons te zijn, want om 9.10 staan we op de afgesproken plek. Gelukkig hebben we ook een punctuele gids, Marco, want hij komt exact 5 minuten later aanrijden. Samen met een Deense vader en zijn twee zoontjes stappen we in de jeep, voor een warme rit naar het bezoekerscentrum op de ... read more

Europe » Italy » Sicily » Castiglione Di Sicilia July 27th 2016

Vandaag een actieve ochtend op de Alcantararivier. In eerste instantie willen we graag een canyoningtocht door de Alcantarakloof gaan doen, maar volgens de organisatie 'Acquaterra' staat er in deze tijd van het jaar te weinig water om deze tocht goed te kunnen maken. Het alternatief is een wildwatertubing tocht over de rivier. Ietwat minder spectaculair, maar evengoed leuk om te doen. De afspraak is dat we om 9.00 uur opgehaald worden bij de algemene ingang van de Alcantara Gorges in Motta Camastra. Aangezien we gisteren al even vooronderzoek hebben gedaan, staan wij netjes op tijd op deze afgesproken plek. Het voelt een beetje vreemd, omdat er niet direct een kantoortje van deze organisatie is... Er arriveert echter al snel een busje dat ons enkele kilometers de bergen in netjes afzet bij hun kantoor. We moeten echter ... read more

Europe » Italy » Sicily » Taormina July 27th 2016

De eerste echte dag op Sicilië; vandaag gaan we Taormina bezoeken. Ons hotelgebouw is dan wel groot, het hotel zelf beslaat slechts enkele kamers op de 3e verdieping. In een gezellig kleine ontbijtruimte is voldoende lekkers en brengt een vriendelijke italiaanse dame ons cappuccino. Dan koffers pakken en de auto weer opzoeken, die een paar straten verder staat geparkeerd. We zijn er na een avond al achter dat parkeren hier niet echt een fluitje van een cent is. Maar gelukkig staat onze super-de-luxe Mercedes nog dezelfde plek en laden we de koffers in. Achter ons al direct een gedrang van driftig toeterende italianen die elkaar op die manier duidelijk willen maken dat zij op ons plaatsje gaan staan. Het is meteen al een temperamentvolle ochtend. Met behulp van onze Tom-Tom zetten we koers naar het noorden ... read more

Europe » Italy » Sicily » Catania July 27th 2016

Om 12.00 uur staan Lex en Ingrid voor de deur, gebracht door Elisa, want dit jaar gaat alleen Milou nog mee. De andere kids gaan allemaal zelf op vakantie, dus dat is wel even wennen. Om half een zetten we in de Volvo koers naar Eindhoven AirPort, waar we om half twee ruim op tijd arriveren. Dus op ons gemak aan de koffie met een broodje en een beetje bijkletsen voordat we naar de gate gaan, waar al snel ons Ryanair vliegtuig arriveert. Na een rustige vlucht landen we na een 2,5 uur op Catania AirPort. We halen 'even' de auto op, maar dat blijkt al een eerste hobbel te zijn. Een half jaar geleden hebben we, volgens ons, een Opel Astra station gereserveerd, maar bij aankomst is in die categorie alleen nog een FIAT 500L ... read more

Europe » Finland » Lapland » Iso Syöte February 14th 2016

Zoals gezegd, de wekker op 6.15, snel aankleden en laatste spulletjes in de tassen. De complete uitrusting van onze dames in de Kelo-bungalow wordt om stipt 7.00 opgehaald door de buschauffeur. Wij kunnen de paar meter naar de lobby wel lopen met onze bagage. Wanneer alles is ingeladen kunnen we voor een laatste keer aan de ontbijttafel plaatsnemen. Drie kwartier later instappen geblazen en op onze weg terug naar vliegveld Kuusamo. De dag is droog begonnen, maar wanneer we na het inchecken en boarden zitten te wachten op vertrek, begint het vanuit het niets weer hevig te sneeuwen. Zo hard zelfs dat we moeten wachten totdat de vleugels en de staart met een de-icing goedje zijn ingespoten. Na dit kleine oponthoud kunnen we dan richting het startbaantje taxiën. De motoren draaien nog zo'n 30 seconden op ... read more

Tot: 0.128s; Tpl: 0.007s; cc: 14; qc: 85; dbt: 0.0724s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb