Dag 8: Iso Syöte - Heythuysen/Echt

Finland's flag
Europe » Finland » Lapland » Iso Syöte
February 14th 2016
Published: February 17th 2016

Zoals gezegd, de wekker op 6.15, snel aankleden en laatste spulletjes in de tassen. De complete uitrusting van onze dames in de Kelo-bungalow wordt om stipt 7.00 opgehaald door de buschauffeur. Wij kunnen de paar meter naar de lobby wel lopen met onze bagage. Wanneer alles is ingeladen kunnen we voor een laatste keer aan de ontbijttafel plaatsnemen. Drie kwartier later instappen geblazen en op onze weg terug naar vliegveld Kuusamo. De dag is droog begonnen, maar wanneer we na het inchecken en boarden zitten te wachten op vertrek, begint het vanuit het niets weer hevig te sneeuwen. Zo hard zelfs dat we moeten wachten totdat de vleugels en de staart met een de-icing goedje zijn ingespoten. Na dit kleine oponthoud kunnen we dan richting het startbaantje taxiën. De motoren draaien nog zo'n 30 seconden op volle toeren, zodat ze goed warm zijn voor de start. De vlucht verloopt verder zeer rustig en om 13.15 landen we weer veilig op Nederlandse bodem. Het ophalen van alle bagage duurt iets langer dan verwacht, want we missen een koffer. Na lang zoeken en niets vinden, besluiten Lex zijn koffer als vermist op te geven. En dan ineens valt, tussen de bagage van een andere vlucht, de vermiste koffer op de bagageband. Gelukkig stonden wij nog bij de band te wachten. Snel door de Nederlandse regen naar de bushalte voor de pendelbus, we hoeven gelukkig niet lang te wachten. Anderhalf uur na de landing zeggen we elkaar gedag en zitten we gepakt en gezakt in onze auto's. Nog een kleine twee uur achter elkaar aan rijden richting het Limburgse en dan is deze prachtige reis echt voorbij. Met dank aan Voigt Travel, Hotel Iso Syöte en alle vriendelijke Finnen die ons een klein stukje van hun tradities en levenswijze hebben laten zien en proeven. "Kunnes seuraavan kerran"

Tot: 0.099s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.052s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb