:-)

Jaap en Karin

Africa » Botswana » North-East June 23rd 2018

Deze dag heeft dezelfde indeling als gisteren. Vandaag komen we terecht in een grote kudde buffels die in de gaten wordt gehouden door enkele leeuwen. Deze zien we gelukkig ook nog. In de loop van deze ochtend worden we twee keer verrast door een luipaard dat plotseling de weg oversteekt. Echter dat ging zo snel dat we ze nauwelijks goed gezien hebben. Wanneer we terug rijden richting de uitgang heeft een andere safaritruck een luipaard gezien, waarop wij daar ook even stilstaan. Deze ligt heerlijk op een boomstronk te slapen. Gisteren hebben we enkele souvenirs gekocht in het winkeltje net buiten de lodge. Vandaag gaan Ingrid en ik nog even kijken bij de shop van de Safari lodge voor een souvenir voor onszelf. ’s Middags weer even bijkomen bij het zwembad en aansluitend weer een bootexcursie. ... read more

Africa » Botswana » North-East June 22nd 2018

Om 6.00 uur zitten we alweer in de safaritruck voor een game drive in Chobe N.P. Onze gids Kenny is een beetje een grappenmaker en garandeert ons alleen dat we impala’s zullen zien. En inderdaad, hij heeft gelijk, bijna om elke hoek kijken de grote ogen van deze dieren je nieuwsgierig aan. Maar we hebben geluk en zien ook een groep leeuwen, buffels, apen en maribu’s. Het is een mooie tocht. Om 10.00 hebben we ons ontbijt in de lodge, waarna we even relaxen bij het zwembad. Een troep bavianen zorgt nog voor het nodige vermaak. ’s Middags melden we ons bij Chobe Safari lodge voor de bootexcursie. We varen langs het eilandje dat nog onderdeel van een rechtszaak is geweest bij het Internationaal gerechtshof in Den Haag. Zowel Namibië als Botswana maakten hier aanspraak op. ... read more

Africa » Zimbabwe » Victoria Falls June 21st 2018

Het is, zoals alle dagen tot nu toe, weer heerlijk weer. Om 8.30 uur zitten we al buiten aan het ontbijt, met op de achtergrond de geluiden van het neerstortende water. Zo’n 3 kwartier laten wandelen we naar de watervallen, gewaarschuwd door de receptie in verband met gesignaleerde olifanten op de route. En inderdaad na een paar honderd meter komen er drie vrouwen uit het park gerend: “Elephants!”. We moeten dus omlopen via de weg. Volgens de mannen moeten we niet het Zambezi N.P. in voor de watervallen, maar moeten we naar het Lookout-café. Kortom we lopen verkeerd en moeten nog twee keer omlopen vanwege de olifanten om uiteindelijk toch bij het Zambezi park naar binnen te gaan. We lopen eerst een deel van de uitkijkpunten af, bij sommige is er goed zicht, bij andere is ... read more

Africa » Botswana » North-East June 20th 2018

Alweer vroeg dag, om 7.00 uur ontbijten en een half uur later vertrekken we al richting onze volgende bestemming, Chobe Bush Lodge in Botswana. Daar zullen we de auto inleveren en krijgen we een transfer naar de Victoriawatervallen in Zimbabwe. Maar voor het zover is hebben we nog wat kilometers voor de boeg. Tegen 10 uur bereiken we Katima Mulilo waar we een koffiebreak houden bij het Protea Hotel aan de Zambezi rivier. We zijn erg vroeg, want het hotelpersoneel is nog ijverig aan het poetsen en opstarten. Maar we kunnen toch een kop koffie krijgen en dan is het al snel goed. WE besluiten niet te lang te blijven zitten, want we weten niet wat ons nog te wachten staat bij de grensovergang bij Ngoma Bridge. Achteraf is dat maar goed, want we arriveren net ... read more

Africa » Namibia » Caprivi June 19th 2018

We staan weer vroeg op, het is 5.30 als de wekker gaat en we ons klaarmaken voor een licht ontbijt, bestaande uit thee en biscuits. Vervolgens op gamedrive met onze gids Kennedy. In het begin van de rit is het nog erg rustig en Kennedy maakt gebruik van deze rust om ons ook wat meer te vertellen over de manier waarop de plaatselijke bevolking gebruik maakt van de bomen en planten. Zo gebruikt men deze voor de vruchten, als medicijn en als bouwmaterialen voor hun huisjes. In de loop van de ochtend zien we apen, olifanten, giraffen, warthogs, kudu’s en de afrikaanse fisheagle. Al met al een mooie tocht. Om 10.00 komen we terug bij de lodge en kunnen we heerlijk ontbijten. De rest van de dag houden we ons bezig met het spotten van vogels ... read more

Africa » Namibia » Caprivi June 18th 2018

Vandaag staat de route van Hakusembe naar Lianshulu Bush lodge op het programma. Wanneer we aankomen bij het ontbijt deelt de manager mee dat hij is gebeld door Lianshulu met de mededeling dat we een upgrade krijgen. Nou, dat is een leuke mededeling. We ontbijten en de manager belt voor ons naar Lianshulu voor de details. Vervolgens pakken we alles in en vervolgen onze route door de Caprivistrook. Ook hier weer vele kleine nederzettinkjes langs de weg en kinderen die naar school lopen. We moeten ook regelmatig in de remmen voor overstekende koeien en geiten. Het is allemaal heel apart, maar gelukkig gaat het allemaal goed. Na ruim twee uur rijden willen we een koffiestop doen bij Divundu. Echter ziet het tankstation en het omliggende terrein er niet echt uitnodigend uit, waarop we besluiten verder te ... read more

Africa » Namibia » Caprivi June 17th 2018

Wat een verrassing vanmorgen op de patio voor ons huisje aan de Okavangorivier. Wanneer ik om 7.15 uit het raam kijk zie ik een dienblad met koffie en twee koekjes. Bovendien is het uitzicht over de rivier prachtig. De lage zon en de damp boven het water geven het geheel een mystieke sfeer. Dus snel een broek en een vest aan en naar buiten om te genieten van een kop koffie in een prachtige omgeving. Daarna snel aankleden en een ontbijtje nuttigen alvorens we om 10.00 in het kleine bootje stappen met onze birdwatching-gids Bernard. Het is een heerlijk tochtje waarbij hij veel vertelt over de verschillende vogels die hier te vinden zijn. Van de bij ons ook bekende reiger, tot aan kingfishers, aalscholvers en de afrikaanse fish eagle toe. Onderweg zien we ook veel mensen ... read more

Africa » Namibia » Caprivi June 16th 2018

Vandaag een relaxed ontbijtje, we hebben wel 430 kilometer voor de boeg, maar onderweg hebben we niet veel waar we willen stoppen. We drinken koffie in Tsumeb, omdat we daar hebben afgesproken met de manager van Toko Lodge, die onze vergeten iPad daar af komt geven. Hij moest in de buurt zijn, dus dat kwam goed uit. Helaas loopt dit een beetje mis en na een uurtje besluiten we om door te rijden richting Grootfontein. Die iPad krijgen we wel op een andere manier terug. Voor Grootfontein maken we nog een detour langs de Hoba meteoriet, deze weegt ongeveer 50 ton en bestaat voor ruim 80% uit ijzer. Hij is 80.000 jaar geleden hier op aarde gestort, maar waarschijnlijk in een nogal horizontale vlucht, want er is niet echt een krater geslagen. De meteoriet ligt in ... read more

Africa » Namibia » Etosha National Park June 15th 2018

Om 6.00 uur zijn we klaar voor de eerste gamedrive van deze vakantie. Gisteren hebben we op moeten geven welke frisdrank we mee wilden tijdens deze tocht. De gids heeft er voor gekozen om voor de verandering eens thee mee te nemen, zeker ook gezien de lage temperaturen deze ochtend. Dit eigen initiatief wordt door ons allemaal erg gewaardeerd ;-) Het eerste uur is het in het donker, met het rode zoeklicht van onze gids, wel even speuren naar de dieren. We spotten een eenzame hyena en daarna blijft het behoorlijk stil. Tot we op een gegeven moment 3 welpjes op de weg zien spelen. We stoppen en verwachten minstens een leeuwin te zien, maar onze verwachtingen worden overtroffen als er ook nog 3 jonge leeuwen in het gras liggen te chillen. Gedurende de komende 3 ... read more

Africa » Namibia » Etosha National Park June 14th 2018

We staan vroeg op, omdat we deze dag zo volledig mogelijk willen benutten om de waterplaatsen af te rijden tot aan Okaukuejo. Via Duineveld en Nomab zitten we om 10.00 uur alweer aan de koffie bij Olifantsrus, deze keer staan er enkele gnoes en zebra’s. De volgende grote waterplaats is Ozonjuitji M’bari en daar weten we niet waar we kijken moeten. Zo ontzettend veel dieren hier bij elkaar; zebra’s, gnoes, springbokken en oryxen. We staan hier wel een half uur te kijken en verbazen ons over het feit dat de dieren zich absoluut niet laten storen. Prachtig om te zien. Op de volgende picnic en toiletspot besluiten we even wat te drinken en te eten, alhoewel van echt eten geen sprake is. Niet helemaal voorbereid op een dagtocht die volledig van eetgelegenheid verstoken is, nemen we ... read more

Tot: 0.191s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 85; dbt: 0.1199s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb