Page 3 of Helguth Travel Blog Posts

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok July 28th 2016

Geo: 13.7308, 100.521... read more
Hos skreddern
Mange stoffer å velge mellom
På båttur i bangkok

Asia » Cambodia » North » Siem Reap July 25th 2016

Geo: 13.4691, 104.041Flyturen fra Saigon tok ca 1 time og vi ankom Siem Reap ca kl 1300. Ble hentet av hotellet på tuktuk og kjørt hit.  Hotellet er superhyggelig og det er betjeningen også.  Alle smiler og er vennlige.  Her kommer vi til å få 3 fine dager.  ... read more
Buddha figur
Helge mater fiskene
Vi kjører tuk tuk på vei til angkor vat

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City July 23rd 2016

Geo: 10.7592, 106.662Vi ankom denne rare byen ved 17-18 tiden.  Vi tok en drosje inn til hotellet i sentrum.  Det kostet 10 dollar.   Trafikken her er helt vill og gal ! :-)  Det kryr av mopeder og det er ingen trafikk-kultur.  Mopedene er rundt på alle kanter og kjører i svermer - Det er tuting og helt vill kjøring både på bilene og mopedene - De voksne brukte hjelm, det var sjelden vi så at barna hadde på seg hjelm.  Det satt ofte flere på hver moped.  Det meste vi så var 5 stk, en hel familie - 2 voksne og 3 barn !  Det var fascinerende og morsomt - vi er iallefall glade for at ingen av oss skulle kjøre.  Hotellet ligger midt i sentrum - like ved Street Food market - Vi tok ... read more
Tsjing tsjong
Street food market
Mat

Asia » China July 20th 2016

Geo: 22.33, 114.18Dro fra Sydney kl 0700 i øs pøs regnvær - så vi bestemte brått å ta en taxi til flyplass istedenfor offentlig. Det regnet når vi ankom Australia - og regnet når vi dro.  Vi har hele oppholdet her "down under" vært heldige med været, selv om det i starten var ganske kjølig, men det er vi jo ikke uvante med. Helge hadde oppgradert flybillettene til Hong Kong (9 timer) til business-class så vi var litt spente og ivrige for å komme oss av gårde.  Det er mange fordeler å reise BC - blant annet slippe køer til security og at man får komme inn i VIPloungen hvor man får deilig frokost og alt du vil av drikke uten at det koster noe - for oss er jo dette skikkelig luxus. Vi skulle fly ... read more
Been there
Utsikt
Helge

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney July 17th 2016

Geo: -33.8671, 151.207Vi ankom Sydney søndag ettermiddag/kveld. Tok en taxi fra flyplass til hotellet, eller rettere sagt Bed and Breakfast. OK å prøve det også. Beliggenheten er helt super. 5 minutter å gå til havna og å gå til Harbour bridge er bare et steinkast unna. Vi tok oss en kveldstur for å sjekke forholdene.. Å se og oppleve operahuset var stort. Jeg fikk frysninger på ryggen og litt klump i halsen. Det har jeg aldri opplevd noe sted før. Operabygget må være noe av det vakreste og mest spektakulære som har blitt bygget synes nå jeg.. Vi avsluttet kvelden med å gå over Harbour Bridge hvor det var storslått utsikt over byen og operahuset - "by night". Sydney er en moderne by med mange skyskrapere, Gleder oss til å se byen i dagslys. St... read more

Oceania » Australia » Northern Territory July 15th 2016

Geo: -25.3415, 131.035Fredag morgen - vi dro med fly tidlig på morgenen. Vi skulle til Ayers Rock - denne gigantiske monolitten/fjellet midt ute i ørkenen. Dette er et hellig fjell for aboriginerne, man skjønner det når man ser dette mektige, spesielle fjellet som rager 350 meter høyt og ca 1 km langt. Det er i utgangspunktet rødt - mye jern i jorda her - men på grunn av sollyset og skygger skifter det farge i løpet av dagen - alt fra rødt, orange - brunt og svart. På flyplassen ble vi og alle de andre hentet av hotellet - Sails in the desert og plassert i hver vår leilighet. Vi tuslet en tur inn til "byen" og orienterte oss rundt. Her er alt bygget opp for turismen. Det er ingen bosetting eller sivilisasjon her. Alle som ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Cairns July 13th 2016

Geo: -16.9254, 145.775Vi reiste fra paradiset Hamilton onsdag morgen med en times flytur tilbake til Cairns igjen. Vi bestemte oss for å ha en hviledag - da gårsdagens inntrykk var så sterke at vi må "lande litt". Vi bor sentralt midt i Cairns - tusla ut å tok en pizza. Å leve glutenfritt her i Australia er en "lek". Alle restauranter vi har vært på hittil har hatt egne glutenfrie menyer og alle vet hva jeg snakker om og er hjelpsomme når jeg sier jeg må spise glutenfritt. Her har resten av verden mye å lære. Tilbake etter pizza til hotellet. Jeg leste ut boka mi og Helge sovna. På kvelden spiste vi på hotellets restaurant som serverte Bali-mat. Det var veldig godt - Det ble en tidlig kveld - man blir jo litt trøtt av ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Hamilton Island July 11th 2016

Geo: -20.3477, 148.953Tidlig mandag morgen reiste vi fra Port Douglas til Hamilton islands...  En kort flytur 1 time sørover.  Fra flyet kunne vi tydelig se GBF der nede i havet.  Vi gleder oss virkelig til å se nærmere på hva som skjuler seg i disse korallrevene.  Etter ankomst dro vi rett på tur-booking og bestilte oss en ettermiddagstur til Withsundays Beach som er rangert som en av verdens fineste badestrender. Etter en times båttur fra Hamilton var vi der. Stranda skuffet oss ikke. Sanden er veldig spesiell.. Den er ikke varm i det hele tatt, selvom sola steiker - så er det behagelig sval temperatur på sanden.  Har bare opplevd dette en gang før, på Aruba.  Vannet var lunkent, klart og turkis.  Vi hadde to timer til disposisjon på øya - vi bada, solte oss og ... read more
Camilla venter på bagasjen
Koala trenger søvn
Vi er klare for dykking

Oceania » Australia » Queensland » Port Douglas July 8th 2016

Geo: -16.4958, 145.467Fredag morgen ringte vekkerklokka ubarmhjertig kl 0600. Leiebilen måtte leveres klokka 0700 og selv om vi bodde et lite kvarter unna så vet man aldri med trafikken. Flyet hadde avgang kl 0855 – Melbourne er en ganske kronglete by å kjøre og finne frem i. Jeg er aldri bekymra om hvor jeg er, eller hvordan vi skal finne frem når det gjelder Helge. Jeg tenkte vel mitt i forhold til å finne frem til bilutleien – som ikke lå på flyplassen… Men… Helge – han fant frem – ikke skjønner jeg hvordan ? Plutselig var vi bare der. Bilen ble levert og vi ble kjørt til flyplass. Vi skulle til Great Barrier Riefs – Cairns. Flytur på litt over 3 timer. Vi fikk verdens kuleste gule lille leiebil – vi har alltid hatt kjedelige ... read more

Tot: 0.152s; Tpl: 0.006s; cc: 12; qc: 72; dbt: 0.054s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb