Page 4 of Helguth Travel Blog Posts

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne July 7th 2016

Geo: -37.8143, 144.963Torsdag morgen våknet vi og så hvordan det så ut der vi bodde– det var mørkt i går når vi kom. Hotellet lå nesten rett i vannkanten så vi så rett ut på de frådende bølgene på havet. Her kunne jeg godt tenkt meg å være om sommeren. Dessverre var ikke værgudene på vår side – regn og vind – minner om skikkelig novembervær. Vi pakket inn i bilen og dro av gårde – bestemte oss for å kjøre direkte til Melbourne. En kjøretur som tok ca 3 timer, mye pent landskap å se på underveis. Ankom hotellet i Mel formiddagen og dro inn til sentrum av denne fine byen. Rusla rundt – en pen og velstelt by. Tok en tur opp i Skydekk i byens høyeste skyskraper på 88 etasjer. Utsikten var ... read more

Oceania » Australia » Victoria » Apollo Bay July 6th 2016

Geo: -38.7484, 143.67Neste dag (onsdag) dro vi avgårde på morgenen – kjørte bil rundt i området, inkludert en 2 timers topptur til fots i Grampians for å nyte utsikten. Nydelig utsikt i et spesielt landskap. Vi kjørte videre langs Great Ocean Road til Apollo Bay. Vi stoppet på flere utsiktspunkter, den mest kjente er "Twelve Apostles". Selv i regnvær og overskyet er dette en nydelig strekning. Se bildene. Fremme ved Apollo Bay spiste vi kenguru på byens restaurant. Det satt litt langt inne hos meg å spise dette, men – tenkte som så at det er ikke verre enn å spise hjort eller rådyr.. joda… kenguru det er godt, men – jeg synes det var litt smakløst / tamt – det var veldig godt tilbehør så da ble det alt i alt veldig godt. Siden jeg ... read more
Kenguru på menyen

Oceania » Australia » Victoria » Halls Gap July 5th 2016

Geo: -37.1414, 142.519Flyturen til Australia – Melbourne tok ca. 8 timer. Det var nattflyging og ingen av oss sov et sekund. Vi fløy A380 – verdens største passasjerfly. Gedigne greier. Landet i Melbourne tidlig morgen og sto 1 time i passkontroll. Hentet leiebilen og kjørte avgårde. Her er det venstrekjøring. Været var REGN og 7-8 grader. Fra ekstrem varme til surt høstvær. Vi surra litt til å begynne med, men Helges innebygde GPS i hjernen fungerte igjen og vi kom oss på rett vei. Vanskelige kjøreforhold da det regna og ganske mye tungtransport på veien. Landskapet langs veien er mye grønne heier og skog. Fareskilt for kenguru er det overalt. De har visstnok ikke trafikkvett og hopper bare rett ut i veien. Det går med ganske mange kenguruliv i trafikken pr dag. Vi s&ar... read more

Asia » Singapore July 2nd 2016

Geo: 1.28941, 103.85Singapore - En moderne, ren, pen og strigla by, med noen unntak. Vi bodde på fint hotell – etter utpakking og litt hvile på hotellet dro vi en rusletur ut for å se på byen.  Her er det veldig varmt – 38-40 varmegrader.  Varmen er spesielt påtrengende da luftfuktigheten er relativt høy.  Vi dro først til legendariske «Raffles hotell» der det serveres peanøtter og drinken Singapore sling.  Visstnok et must når man er i Singapore. Lokalene var gamle og ærverdige.  Følte at historien satt i veggene.  Ja ja…, « been there done that».  Vi gikk derfra for vi ville finne et sted å spise middag.  Vi havnet på en av de verste turistfellene, ble lokket inn av søte små «piker» som lokket med «happy hour» og... read more
Spise peanøtter er et must på Raffles
Helge spiser peanøtter og drikker Singapore sling
Verdens dyreste krabbe - kr 1100! På turistfelle

Europe » Norway July 1st 2016

Geo: 59.7472, 10.3883Vi har aldri vært i Østen før – vi var derfor spente når reisen startet fra Gardermoen fredag 1. juli – vi fløy Emirates til Singapore via Dubai.  Ren flytid i lufta var 14 timer.  Landet i Singapore lørdag ettermiddag.... read more

Europe » Norway August 12th 2015

Geo: 59.7465, 10.3898 Detter bilder vi har fått fra Julio i gruppen vår... read more
Paraitepuyi
Klare
Veien mot Roraima

Europe » Norway August 9th 2015

North America » United States » New York August 7th 2015

Geo: 40.751, -73.9372Vi ankom NY fredag ettermiddag. Vi reiste med tbane til newport for å shoppe litt nye klær da koffertinnholdet ikke akkurat luktet blomster. Ble egentlig ikke så mye shopping på noen av oss da dollaren er høy og ting er slett ikke billig, samt at å kjøpe sommertøy nå ikke fristet - så det ble bare noen underbukser. På vei tilbake ramla vi innom en mexicansk taco-restaurant - Carta Azul - på 7 av 14 st - hvor vi spiste vårt livs beste taco. Garantert gjenbesøk dersom vi dumper innom NY en annen gang. Tidlig i seng. Sto opp tidlig lørdag morgen. Tok tbane til central park og leide sykler. Vi syklet 54 km og var ute 5-6 timer. En fantastisk måte å se byen på. Tilbake på hotellet fikk vi beskjed om at ... read more
NY fra new Jersey / newport
Sykler på times square
Times squarr

South America » Guyana August 6th 2015

Geo: 4.86042, -58.9302I dag har vi opplevd en av verdens vakreste fossefall - nå har vi alle verdens 5 mest berømte fosser på CV'n - denne er verdens høyeste frittfallende foss med sine 270 meter rett ned Et fantastisk flott skue. Enjoy the pictures !... read more
Flyfoto
Fossen
H og foss

South America » Guyana » Georgetown August 4th 2015

Geo: 6.80461, -58.1548Etter å ha forlatt vårt lille paradis i Tobago og en cirka 3 timers reise ankom vi Guyana, kom til hotellet før midnatt. Man blir alltid litt sliten etter å forflytte seg - så det var rett i seng. Litt spesielt og spennende å sovne på et sted man bare har sett i mørket. Hva våkner man til neste morgen ? Vi skulle bli hentet av agent kl 0830 for omvisning i denne lille rare byen vi har havnet i. Georgetown. Ting ser alltid litt mer hyggelig ut i dagslys. Det gjelder også her. Etter frokost hadde vi guidet tur med museumsbesøk og en tur i byens zoo. Lunsj på en av byens bedre restaurant og kl 1230 ble vi plukket opp igjen for å besøke en av verdens beste rom-produsent. El dorado. Smaksprøver ... read more
På rom destilleriet
Studerer hvordan edle dråper lages
Tid for smak !

Tot: 0.162s; Tpl: 0.007s; cc: 12; qc: 89; dbt: 0.0637s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb