Page 5 of Helguth Travel Blog Posts

Europe » United Kingdom » England » Greater London July 30th 2015

Geo: 11.2742, -60.6833Vi ankom øya og hotellet torsdag ca kl 1500.. Å komme hit etter 9 dager i villmarken er som å være i himmelen ! - Vi har en leilighet med jungel- og havutsikt. Her er det så vakkert at jeg tror nesten aldri jeg har sett noe vakrere .... ! Alt er helt perfekt her - Stedet - Badevannet - Maten - Her skal vi nok klare å være i 5 dager... Bilder og annet kommer etterhvert :-) Nå skal det soves !! er litt slten .... :). Dagene på Castara ble late og deilige. Et artig sted med hyggelige og snille lokalbefolkning. De lever et svært avslappet liv her. De lever av fisking og den lille turismen som er på stedet. Hotellet vi bodde på var utrolig hyggelig med bare hyggelige folk som ... read more
Utsikt fra terrassen castara
Vakre omgivelser
Stranda vår

South America » Venezuela July 28th 2015

Geo: 10.6086, -67.015Onsdag morgen var det dags å reise fra Canaima. Vi orket ikke tanke på nok en natt på nattbus - så vi fikk ordnet med en privatsjåfør som skulle kjøre oss de 100 milene til flyplassen for å komme til Carracas. Vi startet tidlig om morgenen - greit å ha en sikkerhetsmargin i forhold til tid her i Venezuela. Kjøreturen tok ca 7.5 timer, vi hadde en sjåfør som var ganske dreven - og ville hjem - så han kjørte ganske fort. Veien gikk gjennom grønne landskaper og enger. Noen småbyer/landsbyer var det også av og til. Landet bærer preg av slitenhet og forfallenhet. Bilparken er gammel.. De fleste bilmodeller er 20-30 år gamle...Vi var fremme på flyplass i Puerto Ordez ca kl 1500 og flyet gikk kl 2030 - så her var det ... read more

South America » Brazil » Roraima July 27th 2015

Geo: 4.43139, -61.1464Dag 6 - Avslapping og blogg-skriving og gjennomtenking av hva jeg egentlig har prestert. Er veldig stolt av meg selv innrømmer jeg. Takknemlig for at Helge finner på sånne ekstreme ting som gjør meg til et bedre menneske (håper jeg). Det ble forresten en liten svipptur til Brasil på formiddagen også.... Hadde lunsj hos "kjøttmannen.... read more
Brasiliansk kjøtt
Helge storspiser
Capirinha er Brasil

South America » Venezuela July 22nd 2015

Geo: 5.18081, -60.7521Etter den anstrengende nattbussturen - hadde vi et døgns hvile på hotellet før vi startet på turen til Roraima Mountain.  Camilla sov og fløy på toalettet hele denne dagen - mens Helge gikk seg en tur i nærområdet. På ettermiddagen var det informasjonsmøte med guiden vår - indianeren Roger som skal følge oss opp - Vi er 8 stk i gruppen.  3 fra Tyskland, 1 fra Mexico, 1 fra Venezuela, og 1 japaner + oss to fra Norge.  Aldersgruppe er fra 27 til meg som er eldst på 53.  Stort sett var folk mellom 30-40 år. Vi var 6 menn og 2 damer. Enkel middag på kvelden med vår nye venn Jochen.  Helge har fått diare han ogsåHva gjør blodslit, gjennomvått tøy, diare, feber, masse myggstikk, utedoer, ryggsmerter, dritt og møkk, 6 dager uten ... read more
Vandring mot Mount Roraima
Klar for tur
Mange sultne og magre hunder

South America » Venezuela July 21st 2015

Geo: 4.60381, -61.1082... read more
Nattbussen
Her bor vi. Luksus?

South America » Venezuela July 18th 2015

Geo: 6.24184, -62.8528Lørdag formiddag ankom vi Canaima. Hyggelig å være tilbake til et sted vi har vært før. Denne gangen bodde vi litt bedre, rett ved lagunen med sine 3 palmer i vannet og vakre fossefall. Helge mener at vannet i Venezuela er godt for psoriasisen hans så han var uti og badet ganske raskt. Klokka 1500 skulle vi ut på ekspedisjon og inspisere området. Vi ble hentet i store trekanoer (med motor) og kjørt rundt for å se fossene. En liten jungeltur til en annen foss ble det også - der fikk vi anledning til å gå BAK fossen - noe som er en våt og spektakulær opplevelse. Det var helt trygt å gå der - da det er gjerde og en god berghylle å gå på. Denne gangen var vi bare 3 i gruppa ... read more
Venter på flyplass
Flyet vi fløy inn i jungelen
Litt nervøse i det lille flyet

South America » Venezuela July 17th 2015

Geo: 8.1268, -63.5533Fredag 17.07 - Vi reiste fra Aruba kl 1100. Leverte leiebil og fløy avgårde til Carracas en time forsinket. Flyet var ca 30-40 år gammelt, skranglete, slitt og skittent. Var ingen fornøyelse for oss som er vant med litt nyere fly og bedre standarder. Carracas er en av verdens farligste byer. For oss to som det lyser europeiske turister av - så skapte det litt bekymring blant noen av de andre lokale medpassasjerene - som bekymret lurte på om vi skulle reise rundt alene - og bedyret at "Seriously - it is dangerous out there - you must not go alone" ... Det igjen skapte litt bekymring og angst hos undertegnede - som så en kjeltering i alle rundt seg. Vel.. vår agent møtte oss som avtalt på utsiden av flyplassen. Her måtte vi ... read more
En god neve dollar
Mucho dinero
15 centimeter penger

Oceans and Seas » Atlantic » Atlantis July 11th 2015

Geo: 12.5143, -69.9774Aruba..6 dager. Aruba er en liten øy nederst i det karibiske hav. Her er det jevn varm temperatur året rundt. Øya har mye ørkenlandskap og finnes ikke frodig i det hele tatt - men den er kjent for sine langstrakte hvite strender og turkise vann. Nordsiden av øya er der hvor alle hotellene og turistene holder til - så der er alt som det skal være for å tilfredsstille turismen. Dag 1 - Ankom ca 1330 - hentet leiebilen og kjørte til leilighetshotellet vi skal bo på i 6 dager. Vi tok vårt første bad på Palm Beach. Vannet er turkisblått og klart, temperaturen er rundt 24 grader. Helge trengte hårklipp så vi måtte finne frisør. Reiste inn til hovedstaden - Orangestad - en koselig, liten by med mange butikker som selger diamanter, smykker. ... read more
Camilla skal bade
Camilla bader
Stranden

Europe » Norway July 10th 2015

Geo: 59.7465, 10.3898Vi ankom Gardermoen fredag ettermiddag. Innsjekking og alt gikk helt fint - vi hadde Premieum-seter på Norwegians dreameliner så da var det fast-track både ved innsjekking og security. Å fly dreamliner var en behagelig opplevelse. God benplass og gode seter. En bok og Bose på ørene så var veien til søvnen ganske kort .. Ankom New York ca 1930 lokal tid - Vi havnet i feil passkontroll-kø og måte stå en hel time i kø før vi kom gjennom. Tok taxi til hotellet og sovna fort. - Sto opp 0500 neste morgen for å ta Aruba flyet........ read more

Middle East » Turkey May 23rd 2015

Geo: 41.021, 29.0157... read more
Per og Bente

Tot: 0.088s; Tpl: 0.007s; cc: 12; qc: 63; dbt: 0.05s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb