Hviledag, kaffe og likørsmaking

Oceania » Australia » Queensland » Cairns
July 13th 2016
Published: June 22nd 2017

Geo: -16.9254, 145.775

Vi reiste fra paradiset Hamilton onsdag morgen med en times flytur tilbake til Cairns igjen. Vi bestemte oss for å ha en hviledag - da gårsdagens inntrykk var så sterke at vi må "lande litt". Vi bor sentralt midt i Cairns - tusla ut å tok en pizza. Å leve glutenfritt her i Australia er en "lek". Alle restauranter vi har vært på hittil har hatt egne glutenfrie menyer og alle vet hva jeg snakker om og er hjelpsomme når jeg sier jeg må spise glutenfritt. Her har resten av verden mye å lære. Tilbake etter pizza til hotellet. Jeg leste ut boka mi og Helge sovna. På kvelden spiste vi på hotellets restaurant som serverte Bali-mat. Det var veldig godt - Det ble en tidlig kveld - man blir jo litt trøtt av å farte rundt.

Torsdag leide vi bil og kjørte 5-6 mil til Mareeba hvor det var flere kaffe-plantasjer. Vi dro på den ene som hadde kaffe-museum og smaking av kaffe, kaffelikør og hjemmelaget sjokolade. Vi kunne drikke/spise så mye vi bare orket... Men - litt begrensa hva man orker av både likør, sjokolade og kaffe før frokost. Hadde litt planer om å kjøpe med meg både kaffe, likør og sjokko hjem - men - likøren var veldig dyr (kr 350 for en halv flaske), samt at vi drikker svært lite likør - Kaffen er tung å bære med seg kloden rundt, og sjokolade blir man feit av - så vi dro tomhendte ut selvom Chili/appelsin-sjokolade var usedvanlig godt ! :-D

Vi har vært i Australia i 10 dager - og kunne tenkt oss å se litt mer kenguru. På vei tilbake kjørte vi forbi en dyrepark hvor det var "typisk australske" dyr. Så vi tok turen innom der og fikk hilse på en "halvdød"/tam kenguru og noen sovende koalaer - krokodiller og slanger var det også der. Jeg er ikke glad i dyreparker, og dette besøket gjorde ikke det noe bedre. Men, kanskje vår inngangsbillet gjør at dyrene kanskje får det bedre? lov å håpe iallefall

I morgen, fredag - reiser vi videre til nytt høydepunkt - Ayers Rock - der vi får oppleve mer "det ekte / the outback Australia" - Så da blir det en tidlig kveld i dag igjen....

Tot: 0.046s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0277s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1014.9kb