FamilyOnTheGo

Teraz jesteśmy tutaj:
We've moved here: https://thefamilyonthego.wordpress.com/
PL
Podróżować lubiliśmy od zawsze. Pamiętam moje pierwsze wyprawy z rodzicami i braćmi - maluchem nad morze czy w góry, kiedy przy 80km/h osiągaliśmy "prędkość wznoszenia".
Roberta zawsze ciągnęło w góry.
Teraz, mając dwójkę dzieci, tym bardziej chcemy rozwijać naszą pasję razem z nimi.
Postanowiliśmy zacząć od tego, co najbliżej i "zjeździć" Polskę.
EN
We've always liked travelling. I remember my first trips with my parents and brothers by car, little fiat, when we used to go to the mountains or to the seaside. With this car, 80km/h was a "take off" speed 😊
Robert has always liked mountains.
Now, when we have two kids, we want to continue and share our passion with them.
We decided to start with what is close to us and discover Poland.

Europe » Poland April 1st 2015

Zmieniliśmy miejsce dla naszych zapisków. Teraz jesteśmy tutaj: https://thefamilyonthego.wordpress.com/ We've changed the location for our posts. Now you can find us here: https://thefamilyonthego.wordpress.com/ and here: https://www.facebook.com/pages/Family-On-The-Go/635840289855841?ref=aymt_homepage_panel... read more

Europe » Poland » Lesser Poland » Beskid Niski January 22nd 2015

For English scroll down. W Beskid Niski pojechaliśmy nie przypadkiem i nie byle gdzie tylko do Buczynowej Doliny. Powstawanie buczynowej śledziłam od początku. Z podziwem i lekkim niedowierzaniem. To, jak sama Marta pisze o początkach, można znaleźć na ich stronie: http://www.buczynowadolina.com/2010/11/poczatki.html Tak jak pisze, wizja powstała w deszczowym Edynburgu, gdzie i my się z resztą poznałyśmy mieszkając po sąsiedzku ponad 10 lat temu. Marta i Paweł znaleźli ten swój kawałek miejsca na ziemi i postawili tam „chatkę”, w tkórej goszczą przybyszów spragnionych ciszy, spokoju i gór. Przede wszystkim podziwiam ich za to, czego dokonali. Wybudować dom mając małego szkraba, otworzyć go dla gości, organizować warsztaty, napisać projekt, zeby dostać dofinansowani... read more
Buczynowa Dolina

Europe » Poland » Lesser Poland » Beskid Niski January 21st 2015

For English scroll down. Naszym kolejnym celem był Beskid Niski. Właściwie tylko dlatego, że chciałam w końcu odwiedzić koleżankę, która z mężem stworzyła tam Buczynową Dolinę. Wcześniej nie słyszałam wiele o tej części Karpat. Buczynową opiszę w osobnym poście bo warto jej poświęcić więcej uwagi. W każdym razie to właśnie do Wapiennego ruszyliśmy w czasie styczniowych ferii. Po drodze zatrzymaliśmy się w Tarnowie – „małopolskiej perle renesansu”. Faktycznie stare miasto jest urocze. Trafiliśmy też na wystawę „W bursztynowej pułapce” poświęconej bursztynowi, jego powstaniu i tym, co można w bursztynie znaleźć. Michał bardzo interesuje się owadami, jak on sam mówi „robaczkami”, więc wystawa okazała się dla niego nie lada gratką. Największą atrakcją były eksponaty, które można było oglądać pod mikroskopem – roztocza, mszyce, małe... read more
Tarnow
Skamieniałe Miasto / Stone City

Europe » Poland » Masovia » Warsaw January 11th 2015

For English scroll down. Dziś z serii "Świat wokół nas". Robert zabrał dzieci na wystawę klocków Lego na Stadionie Narodowym. Najpierw byli w grocie solnej - to nasz stały punkt programu zimą. Dzięki pobytom w grocie Joasia doleczyła zatoki i oboje w zasadzie nie chorują i nie chodzą z permanentnym katarem w okresie jesienno-zimowym. Na wystawie Michałowi najbardziej podobała się "ta budowla, co ja na nią czasem mówię kościół a to nie jest kościół. Była taka wielka, że się w gablocie nie mieściła". Czyli pałac kultury. Joasi cała wystawa się podobała, tylko była niepocieszona, że tata nie kupił jej księżniczki z klocków. Na Robercie największe wrażenie zrobił Titanic. EN Today a post from "World around us" series. Robert took the kids to the Lego exhibition on the N... read more
Lego exhibition

Europe » Poland » Masovia » Mazowiecki January 6th 2015

For English please scroll down Jeden wolny dzień, bezchmurne niebo, minus sześć. Dokąd ruszamy? Robert wyjmuje mapę naszych okolic i zastanawia się. Ja zaczynam szykować prowiant. Jest pomysł - będziemy oglądać młyny nad Świdrem . Kiedy się szykujemy, sms od znajomych: "idziecie na spacer?", więc zapraszamy ich na naszą wyprawę. Pierwszy młyn wypatrzyliśmy na mapie w miejscowości Bolesławów i tam właśnie jedziemy. Kierujemy się bocznymi, często gruntowymi drogami nad Świder. Udało nam się odnaleźć zaznaczony na mapie młyn, a właściwie jego pozostałości. Nad brzegiem tabliczka: rezerwat przyrody. Rezerwat obejmuje dolinę rzeki Świder. W miejscu, gdzie był młyn pozostała tama. Na mrozie utworzyły się przy niej malownicze sople. Tylko na d... read more
water mill
The dam/ Tama
on the green trail

Europe » Poland » Lower Silesian » Kłodzko December 28th 2014

For English please scroll down Niedzielę w Karłowie zaczęliśmy wcześnie - na szlaku na Szczeliniec byliśmy już przed ósmą rano. Tego dnia chcieliśmy jeszcze obejrzeć Błędne Skały. Plan wyglądał nieźle - zeszliśmy ze Szczelińca około 13-stej, zjedliśmy w samochodzie kanapki i byliśmy gotowi podjechać pod Błędne Skały. Jakie było nasze zdziwienie, kiedy po zjeździe w boczną drogę prowadzącą do naszego celu zastaliśmy spuszczony szlaban - zimą trasa turystyczna zamknięta, podejście tylko na piechotę.... Spojrzenie na zegarek, na mapę i szybka decyzja - damy radę, idziemy piechotą. No i poszliśmy...Latem pewnie jeżdżą tamtędy wozy z konikami albo meleksy, ale zimą cicho i pusto. Tylko nieliczni turyści od czasu do czasu się trafią. Michał miał radochę bo przy drodze płynął strumyk. Sprawdzał gdzie zamarznięty... read more

Europe » Poland » Lower Silesian » Kłodzko December 27th 2014

For English please scroll down Po spokojnych Świętach u Dziadków mieliśmy ochotę na mały wypad. Najpierw pojawił się pomysł Wrocławia - bo to blisko, bo na jeden dzień, bo nowe Afrykarium...Ale skoro już mamy jechać to może o jakieś górki zahaczymy? Karpacz? Wtedy Robert przypomniał sobie, że coś słyszał o Błędnych Skałach i zawsze chciał je zobaczyć...a więc...Góry Stołowe! Tylko w takim wypadku już nie na jeden dzień, ale przynajmniej dwa. Wyruszyliśmy w sobotę rano. Po drodze zwiedziliśmy sanktuarium w Trzebnicy i wstąpiliśmy do sklepu sportowego, żeby się w ciepłe skarpety na szlak zaopatrzyć. Zatrzymaliśmy się też w Wambierzycaxh, żeby zobaczyć bazylikę i ruchomą szopkę. Szopka okazałą się niezwykła (nie ujmując niczego bazylice). Zaczął... read more
szopka01
szopka03

Europe » Poland » Swietokrzyskie September 28th 2014

For English scroll down Drugi dzień naszego weekendu w Górach Świętokrzyskich. Nocowaliśmy na obrzeżach Św Katarzyny. Trafiliśmy do gospodarstwa agroturystycznego, gdzie gospodarze hodowali sarenki, daniele, indyki, bażanty i jakieś takie różne pasiaste i nie tylko kury. Mieliśmy widok z okna właśnie na to pastwisko i dzieci zaraz po przebudzeniu przylgnęły do szyby. Później odkryły jeszcze, że w stodole chowa się pięć malutkich kotków. Gdyby nie racjonalny Tata, na pewno wyjechalibyśmy z co najmniej jednym z nich. Ja już nawet upatrzyłam sobie takiego szarego z rudymi plamkami. Tego dnia jednak planem nie było spędzenie całego dnia w stodole, a wyjście na najwyższe wzniesienie Gór Świętokrzyskich - Łysicę. Na czerwony szlak weszliśmy w św. Katarzynie, przy klasztorze sióstr Benedyktynek... read more
Kalasztor/ Monastery
promienie słońca w puszczy jodłowej
żródełko św Franciszka/ St Francis spring

Europe » Poland » Swietokrzyskie » Kielce September 27th 2014

For English scroll down. Na ostatni wrześniowy weekend zaplanowaliśmy wypad w Góry Świętokrzyskie. Mieliśmy też nadzieję zwiedzić jaskinię Raj. Już kilkukrotnie wracając z innych podróży przejeżdżaliśmy nieopodal, ale nigdy wcześniej nie rezerwowaliśmy biletów i nam się nie udawało. Tym razem dostaliśmy bilety. Jaskinia nas zachwyciła. Byliśmy już wcześniej w jaskiniach w okolicach Ojcowa i w Tatrach, ale nigdzie wcześniej nie widzieliśmy takiej ilości i różnorodności form naciekowych. Stąd też wywodzi się nazwa jaskini. Michaś stwierdził, że najbardziej podobał mu się "makaroniki", tylko trzeba uważać, bo jak się je ugryzie, to można sobie połamać zęby. Staraliśmy się też zapamiętać które to stalaktyty a które stalagmity. Niestety, cały czas nam się myli. Zapamiętaliśmy tylko stalagnaty - czyli połączenie obu poprzednich form. Przy jaskin... read more
Michaś i mamut/ Michaś and the mammoth
Michaś i niedźwiedź jaskiniowy/ Michaś and the cave bear
Jaskinia Raj/ Paradise Cave

Europe » Poland » Lesser Poland August 3rd 2014

Latem 2014 pojechaliśmy w Gorce. To był pierwszy raz w górach bez nosidełka/ chusty i bez wózka! Nasza pierwsza trasa biegła z Rabki Zdroju na Maciejową. Było cudnie. Piękny sierpniowy dzień, zielone łąki, niebieskie niebo i my na szlaku. Trasa na Maciejową była samą przyjemnością. Gdy dotarliśmy do schroniska, rozłożyliśmy się na polanie i cieszyliśmy się chwilą. Jednak do czasu. Na niebie zaczęły się zbierać burzowe chmury, w oddali zaczęło błyskać i ruszył się wiatr. Czekałą nas jedna z letnich burz. Burz w górach...Robert wymyślił plan działania - ja z dziećmi schodzę ścieżką w dół do wsi a on wraca do Rabki po samochód. Ważne, żeby z dziećmi jak najszybciej znaleźć się na dole. Tak też zrobiliśmy. Zaczęliśmy schodzić w pierwszych kroplach deszczu. Na szczęście więcej było strachu niż burzy i... read more
Michał idzie na Maciejową
nadciąga deszcz

Tot: 0.156s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 91; dbt: 0.0776s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb