Page 2 of DonGenaro Travel Blog Posts

Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua July 16th 2008

Vanmorgen naar het thermische maoridorp Te Whakerewarewatanga-o-te-ope-taua-a-wahiao geweest. Of ook wel genoemd Whaka. Dit is een dorp waar de maori gewoon leven. Maori's zijn trouwens de tribalstam van Nieuw Zeeland. We kregen een gids mee door het dorp. Er zaten nog vier anderen in onze groep. De gids heeft ons heel veel verteld over het leven in het dorp. Het dorp is op thermische grond gebouwd, dus overal komt stoom uit de grond en heetwaterbronnen en geisers. De maori gebruiken de hete stoom bijvoorbeeld om te koken. Ze hebben gaten in de grond waarin ze bakken zetten waarin hun eten gestoomd wordt. Bijzonder handig. Verder baden ze ook in het water van een grote kookpoel. Halverwege de rondleiding kregen we een culturele voorstelling. De maori gingen in stijl voor ons dansen en zingen, en de haka ... read more
Koken in de grote kookpoel
Poi dans

Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua July 15th 2008

Vanmorgen vertrokken uit Taupo. Nog even langs het visitorscentre gegaan om informatie in te winnen over de verschillende Maori-activiteiten. Net uit Taupo zijn we langs de Hukafalls geweest. Een zeer interessante waterval. Op weg naar Rotorua langs de verborgen vallei gereden. Dit is een heel mooi geothermisch gebied wat al eeuwen bestaat. Erg mooie geologische verschijnselen gezien. Dat dit allemaal door de natuur ontstaat. Onderweg en Rotorua inkomend, overal stoom uit de grond omhoog zien komen. Het gebied hier is echt heel actief. Een beetje in Rotorua rond gelopen en Katinka heeft Uggs(knuffellaarzen zeg maar) gekocht. Toen naar de camping, weer een zeer leuk klein en schoon ding. De eigenaar kon ons meer duidelijkheid geven over de verschillende Maori-ervaringen en raadde er 1 aan omdat deze het meest authentiek is. Hij is trouwens getrouwd met een ... read more
Hot springs Algae
En overal stoom en gaten

Oceania » New Zealand » North Island » Taupo July 14th 2008

Vanmorgen zijn we naar Taupo gereden. We hadden geboekt voor een paardentrektocht van 2 uur. Daar aangekomen kregen we twee paarden aangewezen die voor ons werden opgezadeld. Bram zat op Bear en ik op Julz. Bear staat ook op hun flyer met een mooie hoed op. Dat is wel grappig. Samen met de gids gingen we op pad. Het eerste uur zijn we in stap door het bos gegaan naar de Craters of the moon. The craters of de moon is een gebied waar hete modder en stoom uit de grond komt door de bouw van de electriciteitscentrale (daardoor zijn ze ontstaan). We konden ze jammer genoeg niet zien door de mist. Later zijn we nog wel gestopt bij een punt waar ook stoom uit de grond kwam. Het tweede stuk van de route was leuker ... read more
Julez

Vandaag om half 7 van de camping vertrokken. We moesten om 7 uur bij de klimhal zijn. We zouden namelijk de Tongarirocrossing gaan doen. Dit is een wandeling van 8 uur. BIj de klimhal hoorden we of het doorging of niet. Ik zal er al wel wat tegenop omdat mijn conditie niet zo denderend is. Bij het centrum aangekomen bleek er 80 procent kans dat de tocht niet door ging door de regen. We zijn voor de zekerheid wel gaan kijken met de groep. We waren met 12 plus gids. Je mocht de wandeling in de winter namelijk niet zonder gids doen. Het ging wel door dus we gingen op pad. Het eerste stuk viel mee. We kwamen langs allemaal watervalletjes en rivierstroompjes. Erg mooi. Wat ik nog niet verteld had, was dat de Tongariro 1 ... read more
Maar het werd zwaarder
En echt bergbeklimmen

Oceania » New Zealand » North Island » Wellington July 12th 2008

Vertrokken uit het meest vieze en qua regels meest rare hostel tot nu toe. Het is gelijk te merken dat er een stuk meer mensen op het noordereiland wonen. Het verkeer is ook vervelender en ook meer als in Nederland, gestresst en gehaast. Op de weg hiernaartoe weer eens gezien hope divers het land is. We zijn zelfs door een soort van woestijn gekomen. Besloten om in Turangi te blijven om de Tongarirocrossing te doen. En direct een paardrijrit bij Taupo besproken. In de bar op de camping een groot deel van de rugbywedstrijd tussen de Allblacks en de Springbocks gekeken. Rugby is best een leuke sport om te kijken. Verder hebben we hier onze was kunnen doen. Het is wat beter gegaan dan de vorige keer, alleen wat handdoeken die niet wilden drogen. Bram... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Wellington July 11th 2008

Vanmorgen naar het visitorscentre van Kaikoura gegaan om informatie in te winnen over een aantal dingen. We moesten in ieder geval een overtocht boeken naar het noordereiland. Bovendien wilden we ook nog graag of met dolfijnen zwemmen of naar de walvissen kijken. Het zwemmen en het walviskijken was waarschijnlijk niet mogelijk omdat het weer erg onstuimig was. Het waaide namelijk ontzettend hard. We hebben daarom besloten om ergens anders te proberen om met de dolfijnen te zwemmen en dan op dit moment maar door te rijden naar de overvaart. Bij de rit ernaartoe werden we praktisch van de weg gewaaid. Het waaide erg hard. De vrouw van het visitorscentrum had ons nog wel een tip gegeven voor een kort wandelingetje op de weg ernaartoe. Dit hebben we gedaan. We kwamen eerst bij rotsen vol zeerobben en ... read more
De kraamkamer

Oceania » New Zealand » South Island » Kaikoura July 10th 2008

Vanmorgen zijn we er om een uur of 6 uit gegaan om bij de opkomst van de zon de geeloogpenguins naar zee te zien gaan. Om 7 uur stonden we er te wachten. Het was aan zee en de penguins sliepen allemaal op de rotsen. We hebben er per ongeluk eentje wakker gemaakt. Hij was erg boos. Ze zijn namelijk erg schuw. We waren de enigen die zo gek waren om te kijken. We konden jammer genoeg geen foto's maken omdat ik niet kon flitsen. Het was een heel mooi gezicht om al die beestjes de zee in te zien waggelen. Het mooiste was nog onze ontmoeting met een van de penguin. Heel onverwacht stond er ineens eentje op twee meter afstand van ons. Hij leek helemaal niet bang. Ik ben inmiddels helemaal verliefd op deze ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Oamaru July 9th 2008

Weer verder, Katinka heeft geen last van haar tand meer. Alleen haar kaak doet wat zeer van de behandeling. Het wordt ook haar eerste dag rijden. Ze moet nog wel wennen aan de automaat en nog even omschakelen dat ze op de linkerkant van de weg rijdt, maar verder gaat het goed. Ik ben blij dat we wel de Catlins in zijn gegaan, het is hier weer echt verbazend mooi. Wel veel onverharde wegen, maar goed te doen. Geen zeerobben gezien, maar de omgeving is verder prachtig. De rit omhoog naar Nugget Point, die Katinka heeft gereden, was voor haar weer 1 van doodsangsten. Maar zeker de moeite waard. Eenmaal bij Dunedin besloten om verder te gaan. Het is een vervelende stad qua verkeer en verder ook niet veel te doen. Net even te laat aangekomen ... read more
Nugget point

Oceania » New Zealand » South Island » Invercargill July 8th 2008

Vandaag hebben we onze plannen gewijzigd en zijn we naar Invercargill gereden, waar de dichtbijzijnste tandarts is. Gelukkig wist Janine mij te vertellen dat haar kaakchirurg had verteld dat ze in NZ erg goede tandartsen hadden. Bij de tandarts konden we 's middags terecht dus moesten we eerst een paar uurtjes wachten. De tandarts wist me te vertellen dat de wortel in mijn tand ontstoken was. Deze moest er uit. Dit heeft hij voor mij gedaan. We hebben overnacht in Invercargill omdat het te laat was om verder te rijden. 's Avonds nog wel wat last gehad van kneuspijn aan mijn kaak. Katinka ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Te Anau July 7th 2008

Vandaag zijn we met onze buren Janine en Martijn naar de Doubtfull Sounds geweest. Dat is een van de fjorden. Ik had erg slecht geslapen vanwege de pijn aan mijn kies. Dit ging de hele dag door. Dan ineens staken er messen door mijn mond. Ik heb de hele dag geleefd op paracetamol wat eigenlijk helemaal niets hielp. We gingen eerst een stuk per boot, toen met een bus en daarna weer een lang stuk met een boot. We zijn de hele dag op pad geweest. De sounds waren echt geweldig!! De natuur is zo prachtig. Dat kennen we in Nederland niet zo. Toppunten waren voor mij de dieren die we gezien hebben. Eerst kwamen we bij rotsen vol met zeerobben. Het stikte er van. Later kwamen we langs een rots waar een pinguin op zat! ... read more
Dolfijn
Zoek de pinguin

Tot: 0.205s; Tpl: 0.008s; cc: 13; qc: 87; dbt: 0.1438s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb