Doubtfull sound


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Te Anau
July 7th 2008
Published: July 11th 2008
Edit Blog Post

Vandaag zijn we met onze buren Janine en Martijn naar de Doubtfull Sounds geweest. Dat is een van de fjorden. Ik had erg slecht geslapen vanwege de pijn aan mijn kies. Dit ging de hele dag door. Dan ineens staken er messen door mijn mond. Ik heb de hele dag geleefd op paracetamol wat eigenlijk helemaal niets hielp.

We gingen eerst een stuk per boot, toen met een bus en daarna weer een lang stuk met een boot. We zijn de hele dag op pad geweest.

De sounds waren echt geweldig!! De natuur is zo prachtig. Dat kennen we in Nederland niet zo. Toppunten waren voor mij de dieren die we gezien hebben. Eerst kwamen we bij rotsen vol met zeerobben. Het stikte er van.

Later kwamen we langs een rots waar een pinguin op zat! Het was een zeldzame yellowcrested penguin. Er leefden hier maar 70 van. We hadden hier heel veel mazzel mee omdat het eigenlijk nog te vroeg in het seizoen was voor deze pinguin om hier te zijn. Toen we op een ander stuk kwamen kregen we de bottlenose dolphins te zien. Dat is ook gaaf! de dolfijnen zwemmen rond de boot. Op een afstand waren ze kleine sprongetjes aan het maken. Hierbij hadden we ook geluk want de dolfijnen hadden ze ook al de hele week nog niet gezien.

Op de terugweg zijn we nog langs een powerstation gekomen die in een berg zat. Met een bus zijn we de berg in gegaan.

Bij terugkomst nog even bij Janine en Martijn gezeten. Omdat mijn pijn nu ondraaglijk is geworden (ik moet de hele tijd met water in mijn mond zitten anders is de pijn niet vol te houden). kreeg ik van Janine hele zware pijnstillers (die je normaal alleen op doktersrecept krijgt)(diclofenacnatrium).De pijnstillers hebben me uiteindelijk de nacht doorgeholpen.

Katinka



Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.09s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0518s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb