Naar Taupo paardrijden

Oceania » New Zealand » North Island » Taupo
July 14th 2008
Published: July 19th 2008

Vanmorgen zijn we naar Taupo gereden. We hadden geboekt voor een paardentrektocht van 2 uur. Daar aangekomen kregen we twee paarden aangewezen die voor ons werden opgezadeld. Bram zat op Bear en ik op Julz. Bear staat ook op hun flyer met een mooie hoed op. Dat is wel grappig.

Samen met de gids gingen we op pad. Het eerste uur zijn we in stap door het bos gegaan naar de Craters of the moon. The craters of de moon is een gebied waar hete modder en stoom uit de grond komt door de bouw van de electriciteitscentrale (daardoor zijn ze ontstaan). We konden ze jammer genoeg niet zien door de mist. Later zijn we nog wel gestopt bij een punt waar ook stoom uit de grond kwam.

Het tweede stuk van de route was leuker want toen mochten we ook draven en galloperen. Dat was super! Ook Bram heeft het gedaan en vond dit erg tof.

Wat nog wel grappig was, was dat ik steeds als tweede reed en Bram als laatste. Zijn paard was wat trager. Toen halverwege Bram zijn paard tweede was, wilde ik weer als tweede gaan rijden. Maar dat ging niet door. Wat we ook deden Bear wilde zijn overwonnen tweede plek niet afstaan.

Wat verder nog bijzonder was aan de rit was dat het volgens mij meer westernrijden was wat we deden. Bijvoorbeeld met rechte benen rijden en losse teugel.

Na de rit zijn we een camping op gaan zoeken. We staan op de beste camping tot nu toen. Het is de op 1 na goedkoopste (10 euro samen) En er zit een thermal spa bij voor 5 euro extra.

Dus na het settelen en het biertje in de zon (ongeveer 15 graden) hebben we heerlijk geweekt in de spa. De spa was trouwens vroeger een natuurlijk heet water meer, waar ze nu een soort zwembad omheen hebben gebouwd. Het water komt rechtstreeks uit de bronnen en is superlekker warm. Je mocht niet met je hoofd onder water in verband met bacterien.

Verder weinig gedaan vandaag.

Katinka

Tot: 0.054s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0328s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb