Blogs from Jakarta, Java, Indonesia, Asia - page 8

Asia » Indonesia » Java » Jakarta July 23rd 2012

The hotel had a gym, so at the crack of dawn when Toby woke up, he headed down there. The girls tried to sleep in but the thought of soaking in a deep bath lured Fiona out of bed. Laundry was our first priority and we set off on foot to an address Toby had found on the net. We walked down some small alleys and saw a different side of Jakarta to the usual tourist routes. The address for the laundry was wrong but an auto driver found one for us. Then we jumped in a taxi to take us to the mall. The mall was called Grand Indonesia shopping Plaza and was huge. Harriet found loads of shops she loves including her favourite Forever 21, which isn't in Australia. We shopped hard with everyone ... read more
Outside the mall
Bikes for hire in Kota
The old town hall

Asia » Indonesia » Java » Jakarta July 19th 2012

Vandaag was een dag van uitersten, van glitter and glamour tot bitterste armoede, van luxe en shine tot smerigheid van open riolen en dan vragen we ons af welke mensen in welke omstandigheden het gelukkigst zijn, want geluk maak je zelf. De dag begint in het maritiem museum (Bahari) met een rondleiding in een 18e eeuws handelspand van de VOC, wij vragen ons af waarom dit museum niet meer gepromoot wordt in de resigidsen, want het is een echt pareltje. Origineel teakhout is nog aanwezig (alhoewel hier en daar aangevreten door houtworm) en je krijgt een vage glimp te zien van hoe de Nederlanders in die tijd het havengedeelte vak Jakarta uitbaatten. Het museum zelf geeft een overzicht hoe eerst portugezen, dan nederlanders handelskolonies oprichtten, naast een hoop maquettes van traditionele schepen. Voor de Nederlandse uitbouw ... read more
Chinese tempel Glodok
The family
Zangvogeltjes in Glodok

Asia » Indonesia » Java » Jakarta July 18th 2012

Na een heerlijk ontbijt (pikante rijst, noedels, gefrituurde garnalen, omelet en pannekoekjes) springen we ons rode busje op om Jakarta te verkennen. Maar dan: het verkeer! Nog nooit zoiets meegemaakt, het is een echte kunst om je hier zonder blutsen of schreven veilig door te krijgen. Auto's, vrachtwagens, en honderden scootertjes flitsen kriskras door elkaar. Eerste halte: Istiqlal moskee en kathedraal die recht tegenover elkaar liggen, het nationale monument, het nationaal museum. Chinese lunch in een koloniale opslagplaats van de VOC, bezoek aan de vismarkt en oude haven. Bezoek aan het oude stadhuis en het Batavia-cafe waar de Civetkat-koffie voor het eerst geproefd en goed bevonden werd. Wat ons opvalt is het nagenoeg volledige gebrek aan toeristen in Jakarta. De bezienswaardigheden liggen ver uiteen, zijn moeilijk bereikbaar en het drukke verkeer en de smog spelen ook ... read more
Nationaal museum

Asia » Indonesia » Java » Jakarta July 17th 2012

De starbucks in zaventem was de meeting-point voor het vertrek. Iedereen was op tijd, ingecheckt, en bijna meteen kunnen boarden. Volle vlucht naar Doha (Qatar) van 6u lang, twee maaltijden en de Hunger Games. Om middernacht geland, waar de woestijn toch nog voor een temperatuur van 35°C zorgde. Het was meteen duidelijk welke gate naar Jakarta leidde: een lange rij Indonesische pelgrims op de terugtocht (en met liters gewijd water) van Mekka. Een eerste keer David gezien tussen wel 100 Indo's: hij is veel groter dan gemiddeld! De vlucht duurde lang (8u) en was heel onaangenaam. Zogezegd nacht voor ons, maar al 's morgensvroeg voor het vliegtuigpersoneel. Ze hielden ons wakker met WEER tweemaal warm eten en koffie/thee. Maar dan rond 14:30 plaatselijke tijd: het eerste eiland, een volgende, en dan de haven van Jakarta. Geland ... read more
UploadedFile1

Asia » Indonesia » Java » Jakarta July 11th 2012

De vliegreis ging best wel snel, is ook wel fijn als je door de nacht vliegt. Dan kun je een beetje (proberen) te slapen en een filmpje kijken. We hadden een beetje vertraging waardoor we in Singapore maar 20 minuten overstaptijd hadden. Echter in Singapore hebben we toch nog lang moeten wachten totdat het vliegtuig vertrekken kon. In plaats van 16.50 vertrokken we een dik uur later, waardoor we pas in Jakarta rond 19.00 aankwamen. Op het vliegveld van Jakarta was het al behoorlijk benauwd en moesten we in een lange rij aansluiten bij de visum controle. Toen we eindelijk daar doorheen waren, konden we de koffer gaan ophalen. Mijn koffer was helaas flink beschadigd. We zijn toen bij het Lufthansa kantoor dit gaan melden en gelukkig werd dit redelijk snel opgelost. We ontvingen een geldbedrag ... read more

Asia » Indonesia » Java » Jakarta July 6th 2012

It was the most fantastic thing. Tyler and I had to take two flights to get from Singapore to Yogyakarta. The first flight was from Singapore to Jakarta, then we had what was supposed to be an hour and a half layover before our next flight. The first flight to Jakarta was delayed by about 40 minutes. Rebecca got stressed. Tyler stayed cool and calm. With less than an hour between flights we were running around like crazy and then found out we needed to get our Indo visa's before getting our connecting flight. Customs was telling us we needed a flight booked to exit the country before we could get a Visa, but luckily with us running short on time all we needed to provide was a fake place we were staying in the country ... read more

Asia » Indonesia » Java » Jakarta June 24th 2012

We have island hopped our way from the singapore straits to the sunda straits and are berthed in Jakarta on the island of Java. We arranged it so that we had just last night being an overnighter; the rest 50 mile jaunts. One night was spend anchored in 90' of water as the choice was that or shallow reef and with 10' tides that was an easy decision. We have a young guy called Boyet joining us in two weeks to make the south Indian ocean crossing and beyond, if it works out, so will need to be around for his arrival. We have probably a good two weeks worth of jobs to prepare for the passage to Durban as the rigging needs attention - too loose and it's tricky getting it just right, varnishing exterior ... read more

Asia » Indonesia » Java » Jakarta June 17th 2012

Unbelievable, the time has come and I am down to my last month. As I had done all the countries I had planned, I followed a recommendation by two of my previous travel buddies and booked a flight to Jakarta to travel through Java to Bali and then Gili T. I left Saigon on 1 June and flew with Jetstar via Singapore to Jakarta. As my flight arrived late in the evening I decided to book a hostel in advance. I had booked the Hunny hostel in Harmoni. After waiting for over one hour to get a taxi (recommended Bluebird taxi company) I arrived at my hostel and got a bit of a shock as it looked like there was nothing else around. The hostel turned out to be lovely, very clean and with very friendly ... read more
Photo 8
Photo 2
Photo 3

Asia » Indonesia » Java » Jakarta June 12th 2012

Dé hoodstad van Indonesië. Er wonen ongeveer 14 miljoen mensen in deze reuzachtige stad! We lazen hier ook in de krant dat er nu 300 miljoen mensen wonen! De LP mag volgend jaar zijn reisgids veranderen. Jakarta is echt een vuile stad. Stinkend afval, veel bedelaars en daklozen (jup alweer veel vrouwen en kinderen helaas) en vooral de smog is verschrikkelijk. We gingen vanuit Yogja met de trein naar Jakarta. Zo'n 8 uur treinreis. We kozen voor executiv , vanwege de airco...anders is het niet te doen van de warmte. Het kostte zo'n 30.000 IRP per persoon! Wat fél overdreven is van prijs/kwaliteit hoor! We hoorden later nadat we ons ticket geboekt hadden in onze hostel dat er iemand voor slechts 10 IDR meer (40.000) dus een vliegticket geboekt had naar Jakarta. Nu ja, we zagen ... read more
IMGP2291
IMGP2295
Kota- smelly harbour/stinkende haven

Asia » Indonesia » Java » Jakarta June 11th 2012

So this was it, the final destination of the first trip of my little adventure. Jakarta was just a short 1h+ local train ride from Bogor, and the frenetic mix of crazy traffic, pollution, skyscrapers and crowds hits one in the face the moment he or she arrives. Nevertheless, I had expected nothing less from the city aka "The Big Durian". Spent my last four nights here (staying at Hostel 35 in Jalan Jaksa, which was certainly as good as touted by LP) and there was certainly much to see, from the historical monuments in Central Jakarta, to the museums of the old part of the city Kota, the mega malls along Jalan Thamrin and the various glamorous night spots spread across the city, and then some. Then back to Singapore for a week's break before ... read more
National Museum
Catholic Cathedral
Gedung Kesenian Jakarta

Tot: 0.168s; Tpl: 0.006s; cc: 8; qc: 94; dbt: 0.1142s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb