Off to Jakarta!

Asia » Indonesia » Java » Jakarta
July 17th 2012
Published: July 18th 2012

De starbucks in zaventem was de meeting-point voor het vertrek. Iedereen was op tijd, ingecheckt, en bijna meteen kunnen boarden. Volle vlucht naar Doha (Qatar) van 6u lang, twee maaltijden en de Hunger Games. Om middernacht geland, waar de woestijn toch nog voor een temperatuur van 35°C zorgde.

Het was meteen duidelijk welke gate naar Jakarta leidde: een lange rij Indonesische pelgrims op de terugtocht (en met liters gewijd water) van Mekka. Een eerste keer David gezien tussen wel 100 Indo's: hij is veel groter dan gemiddeld! De vlucht duurde lang (8u) en was heel onaangenaam. Zogezegd nacht voor ons, maar al 's morgensvroeg voor het vliegtuigpersoneel. Ze hielden ons wakker met WEER tweemaal warm eten en koffie/thee. Maar dan rond 14:30 plaatselijke tijd: het eerste eiland, een volgende, en dan de haven van Jakarta. Geland op Soekarno, lang moeten wachten op de visa's en een eerste kennismaking met het plaatselijk toiletgebruik (hurktoiletten, beetje fransachtig, met watersproeier naast. Ben maar op het vertrouwe type ernaast gegaan, hoewel daar ook een sproeislang voorzien is...).

Djek zal een week lang onze gids zijn (mannetje van 80 jaar, kan vlot Nederlands en is nog nooit buiten Indonesie geweest). Onze chauffeur van het mini-busje heet Enda en zijn manouvreerbehendigheid zal later van onschatbare waarde blijken in het chaotische verkeer van Jakarta city. Heel moe komen we toe in het eerste hotel, eten nog iets en ons eerste Bintang-biertje smaakt zeer goed! Oogjes toe...

Tot: 0.063s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0388s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb