Blogs from Liping, Guizhou, China, Asia

Asia » China » Guizhou » Liping August 8th 2019

Hi All, LongLi is a small fortress town in the heart of a Dong and Miao region. The fortress was built in the Ming dynasty, 17th century, to bring the region under the control of the empire. The people who still live in LongLi are direct descendents of the soldiers who came here from the east. The town also has a distinct look thanks to its eastern style architecture, so different from the surrounding Dong and Miao buildings. It was again easy to get here. We caught a bus going to JiPing and we were dropped off at the motorway toll booths of XiHua. We were then given a lift by a kind couple from LongLi who dropped us off at the east gate which has an old wooden pagoda on top of it. Directly outside ... read more
20190804_130002
20190805_204226
20190804_174334

Asia » China » Guizhou » Liping August 21st 2018

I continue my adventure in the southeast province of Guizhou to visit another village. Early in the morning, I left the Dali Dong village to go to visit Shudong Dong village, situated southwest of Liping county. I have been recommended this village by the guesthouse owner where I stayed in my previous village. I had to take a taxi from Rongjiang to Shudong Dong village, because the combination of transports, I had to take, it was a bit inconvenient so I went for the fastest and most expensive option. The travel from Rongjiang to Shudong dong village was very pretty, beautiful mountains covered in forest extended as far as the eye I can see, winding streams made their way through the forest, old granaries and grain drying-shelves dotted the marvelous scenery. Even here, I had a ... read more

Asia » China » Guizhou » Liping November 21st 2007

We arrived in Guiyang off an overnight train from Chengdu. On the train we met a Chinese student (Judy) studying English as her major. We enjoyed conversation and she also helped us to retrieve our bicycles at Guiyang. During the conversation she warned us about ‘chiefs and robs’ in the area we are planning to cycle in. As this area is famous for its ethnic minority groups (aka hill tribes) I had in my mind an image of an angry chief! (however she was actually referring to ‘thieves and robbers’) China’s railway service was taking such good care of our bicycles, we decided to save ourselves another 200km and sent our bikes on from Guiyang to Kaili, where we rejoined them for the next stage of our journey. Kaili is a small city bordering the hill ... read more
Embroidery
Miao market
Miao market again

Asia » China » Guizhou » Liping February 21st 2007

We logeerden in het Liping Hotel (Liping Da jiudian). Adres: Fu Min North Road, 557300 The new area Beimen, Liping Telefoon: 0855 - 6210 666 Ligging: op 2 à 300m van het nieuwe busstation in het Noordwesten van de stad. Prijs en wat inbegrepen: We betaalden 138Y voor een tweepersoonskamer met een modern uitgeruste badkamer (bad en douchegordijn, 24h/dag warm water), airco en verwarming, TV en telefoon, mineraal koud en warm water, chinees ontbijtbuffet inbegrepen. Persoonlijke beoordeling: een aanrader: driesterrenhotel, erg luxueus voor zo een klein provinciestadje. Zeer proper onderhouden, defecten worden onmiddellijk hersteld ook op zondag, erg vriendelijk personeel maar men spreekt er geen Engels. Praktisch: Zeer goed gelegen voor al je verplaatsingen, het stadscentrum kan je te voet bereiken. 2 Internetbars bij het busstation, Internet in het hotel voor 5Y/uur. Goed en... read more

Asia » China » Guizhou » Liping February 10th 2007

Zaterdag 10 februari Na een heerlijke lange nacht krijgen we een verrukkelijk ontbijt met onder meer ter plaatse in bouillon gekookte noedels, jaozi, baozi en enkele gebakjes en koekjes. In de voormiddag lopen we door de brede straten van Liping op zoek naar de toeristische dienst. Deze blijkt ergens helemaal achterin en in de hoogte te liggen en is moeilijk bereikbaar. Drie jonge vrouwen laten ons binnen in een bloedheet kantoor en bieden ons een 'kramikkele' stoel aan. Ze halen er een verzorgde jongeman bij, die een mondjevol Engels spreekt en verstaat. Wim en Berna proberen eerst informatie te verkrijgen over een dorpje in het district, waar om de zeven jaar een festival gehouden wordt en dat volgens Wu Zheng Ou van het CITS in Kaili de volgende maandag zou beginnen. Niemand blijkt hierover iets te ... read more
Mooie oude winkelstraat met vele gerestaureerde winkels en gebouwen.
Leuk binnenplaatsje om wat uit te rusten of om er een spelletje te kaarten of Majong te spelen.
Haar wassen op de stoep.

Asia » China » Guizhou » Liping February 9th 2007

Vrijdag 9 februari Wim en Berna gaan om 6u45 al tickets voor de bus naar Liping kopen en nog zijn ze niet de eersten. Na het ontbijt maken we ons klaar voor de busreis van ca. 8 uur, die uiteindelijk op 12 uur uitloopt. Eens we buiten de stad zijn, gaat het eerste stuk vlot over een soort snelweg tot vlak voor Kaili. Vanaf dan moeten we over kronkelwegen door de bergen. De weg is in niet al te beste staat. De chauffeur heeft een DVD opgezet met mooie traditionele muziek, gezongen door een jonge vrouw met een hoge stem. Ze staat op een scène met dansers en een trommeltoren op de achtergrond. De reis verloopt niet al te smakelijk. In de bus zitten alle slag van mensen. De man die voor Wim en Berna zit ... read more
In kleine kraampjes op de stoep wordt van alles verkocht.
Op stap met de kleine op de rug of met een kip in een mand.
Het Liping Hotel in Liping: mooie kamers voor een zacht prijsje.

Asia » China » Guizhou » Liping February 6th 2007

Dinsdag 6 februari. Wij (Ria en Pieter, verslaggevers voor drie weken) hebben via Connections een vlucht met Austrian Airlines geboekt naar Beijing. Na ons vertrek in Zaventem en een tussenhalte in Wenen vliegen we gedurende 8u40 7500 km met een gigantische Airbus A300, waarop we echt verwend worden met eten en drinken naar hartelust. Rondom ons zitten vooral jonge Chinezen en de hele tijd is er geanimeerd gebabbel. Echt slapen is er voor ons die nacht niet bij. Tijdens het dalen verschijnt onder ons een dor, ruw en hier en daar besneeuwd landschap. In de luchthaven van Beijing raken we overal vlot doorheen na het invullen van een entry card, een medische verklaring en een declaration form met telkens ongeveer dezelfde gegevens. Ria wuift vrolijk met haar entry card naar de officier achter zijn balie die ... read more
Hier wordt gewerkt om ingeslikte bankkaart terug te krijgen.
Vrolijke inkomhal van ons hotel.
Ria's eerste vangst: jonge leerkracht Engels.

Tot: 0.251s; Tpl: 0.006s; cc: 10; qc: 53; dbt: 0.0498s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb