Blogs from Yangshuo, Guangxi, China, Asia - page 11

Asia » China » Guangxi » Yangshuo January 13th 2011

On arrival to Guilin airport, after a very early start from Haikou, Macey set about to find us a reasonable priced taxi to Yangshuo. With a huge range of prices from various different people (including a guy trying to arrange one for us from the Haikou end) we ended up finding a guy who lives in Yangshuo and gave us a good deal since he was on the way home anyway. So it was fun to have a nice local driver, James and Macey chatted to him the whole 2 hours there- and the bonus was his driving felt SAFE! (unlike our crazy taxi driver in BoAo!) It was exciting to see the limestone peaks appear before us in the windscreen, I had been looking forward to this bit of china for a long time. Our ... read more
The mountains we were waiting for!
Meat market
Dog again...

Asia » China » Guangxi » Yangshuo January 8th 2011

Asia » China » Guangxi » Yangshuo December 17th 2010

When researching the Yangshuo area, perhaps the most over-used word we encountered was “karst”. We still haven’t looked at a definition, but it seems to refer to the jagged limestone peaks that cover the region. Images of cormorant fishermen and beautiful purple sunrises on the Li River were some of the first things that really got us excited about travelling to China. This is one of the must-see places for any trip to Southern China. So we had some pretty big expectations built up for this place and did our best to try and lower them by reminding ourselves that it would also likely be packed with masses of domestic tourists and river cruise boats, and that those fishermen at sunrise photos were likely all staged by professionals. Still, we couldn’t help but be disappointed when ... read more
Harbour at Xingping
View from Laozhai Hill
Beer duck

Asia » China » Guangxi » Yangshuo November 25th 2010

Guilin, Yangshou After a 24 hour train journey, which was not as bad as it could have been (A-OK according to Will) Quote from Tory - If I got kidnapped no one would even care - Quote from Will agreed Seriously, we would recommend the soft sleepers, pot noodles and boiled eggs and all! Guilin, non eventful... so we took a bamboo raft down the Li River to Yangshou (after a car ride that left Tory green). The scenery was beautiful even with some low hanging clouds around the lime stone mountains. Our guide was helpful to point out different rock formations...in Chinese. If you see any in the photos let us know, we believe one is a Monkey. Yangshou was worth the journey. A vibrant backpacker/tourist town with lots of bars and restaurants. We mixed ... read more
Tory and monkey unsure of the situation
Bamboo boat ride
Mountains...

Asia » China » Guangxi » Yangshuo November 12th 2010

De taxirit Toen ik op Guilin vliegveld aankwam, werd ik opgehaald door een 'taxi', ik heb nergens een bordje taxi kunnen vinden en dus ook geen taxirit meter in de auto. Ik ga er maar vanuit dat het en vriend of kennis is van de taichischool die een auto heeft en dit soort ritjes voor hun maakt tegen een vaste prijs. In ieder geval de rit van Guilin naar Yangshuo (ong. 70 Km) zal ik niet snel vergeten. Het was donker dus werd er met licht aan gereden natuurlijk. Evenwel, het groot licht ging aan en dat ging nog maar sporadisch uit. Maar ik merkte al snel dat iedereen zo'n beetje met groot licht op rijdt. Waarschijnlijk omdat straatverlichting zo goed als niet bestaat en als ik al lantaarns zag, dan waren deze niet aan. Ik ... read more

Zo vroeg uit de veren vandaag. We hadden met Master afgesproken om de les vandaag aan de rivier te doen. Dus de ochtend les (van half 9 tot half 11) hebben we aan de Li-rivier gedaan. Dat was werkelijk prachtig en geweldig om op zo'n plek tai en qigong te doen. Raar genoeg waren we voor de Chinese toeristen ook een attractie, maar dan in hun eigen nationale tak van sport, grappig toch. De lessen van Yong Cheng (Master) zijn echt heel erg goed en het feit dat hij op dit moment maar 2 leerlingen heeft help daar ook bij natuurlijk. We hebben zo'n beetje privéles. Van de ene kant hoop ik dat dat zo blijft, van de andere kant is meerdere mensen ontmoeten met dezelfde passie natuurlijk ook leuk. Na de les, waar we met ... read more
Y'Shuo 111110 002
Y'Shuo 111110 005
Y'Shuo 111110 007

Asia » China » Guangxi » Yangshuo November 12th 2010

China #3 From Xi'an were heading south to Guilin. This time we took the train a much better option than the sleeper bus!! It was about 28 hours but we actually managed to sleep this time. We were in a hard-sleeper carriage which means 3 bunks in rows on an open carriage. The only thing was that we weren't together, we were a few rows apart, so we spent a lot of time sat in the aisle so we could actually talk to each other!! We had one full day in Guilin and spent it visiting the seven star park, named after the 7 karst peaks inside. It was a beautiful park, with a temple, some waterfalls and even a peak that looked like a camel!! We were able to climb one of the peaks to ... read more
WARNING wild monkeys!!
Monkey in the path!
Cycling day 1

Asia » China » Guangxi » Yangshuo November 11th 2010

Het eerste wat je opvalt is dat je toch even door de cultuurshock heen moet. Je bent zo gewend aan alles in Nederland, en toch ook de luxe. je realiseert je dat niet zo, tot dat je het tegendeel tegenkomt. Ik zit met de Tai Chi school buiten de (kleine) stad van Yangshuo, een kwartietje fietsen, maar daarmee dus wel tussen de mensen die op en van t land leven. Nu ik hier een dag ben, ben ik daar eigenlijk alleen maar blij om. Je ziet nu het echte leven. Ik ben vandaag even met Jeff naar Yangshuo gefietst, en daar zie je toch ook al veel westerse invloed en al redelijk ingericht voor tourisme, maar ook veel authenticiteit, met name in het park. Maar bij de school staan we samen lekker buiten te koken/roerbakken en ... read more
De Li Rivier
Beeld Mao in het park Yangshuo

Asia » China » Guangxi » Yangshuo November 11th 2010

De reis De reis zit erop. Ik ben net aangekomen op de tai chi school in Yangshuo. Het is hier zo tussen half 7 en 7 al donker dus ik heb eigenlijk nog niets van China gezien. Toen we opstegen van Hong Kong naar Guilin was het al donker. Ik heb wel de avond skyline van Hong Kong en ShenZhen nog kunnen zien vanuit het vliegtuig, en dat was toch ook wel indrukwekkend moet ik zeggen. Dat zijn 2 hééél grote steden. Maar goed, ben toch zo'n 28 uur onderweg geweest. Aanvankelijk al wat strubbelingen op schiphol, waar mijn vlucht naar London al meteen geannuleerd werd door technische problemen. Iedereen moest omgeboekt worden. Uiteindelijk viel het voor mij nog mee, en konden ze me op een directe vlucht van Amsteram naar Hong Kong zetten van KLM, ... read more

Asia » China » Guangxi » Yangshuo November 10th 2010

De reis zit erop. Ik ben net aangekomen op de tai chi school in Yangshuo. Het is hier zo tussen half 7 en 7 al donker dus ik heb eigenlijk nog niets van China gezien. Toen we opstegen van Hong Kong naar Guilin was het al donker. Ik heb wel de avond skyline van Hong Kong en ShenZhen nog kunnen zien vanuit het vliegtuig, en dat was toch ook wel indrukwekkend moet ik zeggen. Dat zijn 2 hééél grote steden. Maar goed, ben toch zo'n 28 uur onderweg geweest. Aanvankelijk al wat strubbelingen op schiphol, waar mijn vlucht naar London al meteen geannuleerd werd door technische problemen. Iedereen moest omgeboekt worden. Uiteindelijk viel het voor mij nog mee, en konden ze me op een directe vlucht van Amsteram naar Hong Kong zetten van KLM, en nog ... read more

Tot: 0.144s; Tpl: 0.006s; cc: 5; qc: 76; dbt: 0.0897s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 5; ; mem: 1.2mb