Blogs from Pingliang, Gansu, China, Asia

Asia » China » Gansu » Pingliang July 23rd 2011

23 juli: verdere verkenning van de Kongtongshan. We hadden onze pick-nick gisteren mee naar boven gebracht, en konden die deze ochtend als ontbijt nuttigen. Daarna planden we hoe we het verdere bezoek zouden aanpakken. Wim en Berna zouden nog wat tempels bezoeken. Ludo deed het wat rustiger aan en bleef eerst nog wat in het hotel om daarna nog een wandeling te maken. We begonnen bij het Pagode Heiligdom. Hier stond een zeer opvallende en hoge pagode op een groot tempeldomein vol nieuwe en erg rijke tempels. Een oud vrouwtje achtervolgde er ons (vooral Wim) en herhaalde steeds dat je niet mocht fotograferen – tot vervelens toe en voor de meest onnozele onderwerpen. Een jonge monnik die het altaar van de hoofdtempel afstofte, was dan weer erg vriendelijk en riep ons binnen om een kijkje te ... read more
De gebouwen zijn op bijna ontoegankelijke pieken gebouwd.
Berna op weg naar Guanyin.
Guanyin met 40 houten en 960 geschilderde armen.

Asia » China » Gansu » Pingliang July 22nd 2011

22 juli: Eerste verkenning van de Kongtongshan. Vanaf de kabelbaan liepen we over de dam die dit stuwmeer had gevormd. Er lag een weg over, waar zelfs auto’s kunnen over rijden. Vlak na de dam, lag ook een officiële inkom tot de Kongtongshan, waar men inkomtickets kan kopen, en waar je je eventueel ook met een elektrisch wagentje naar het begin van de trappen kan laten brengen. Wij wilden echter de Tempel zien die het feit herdenkt dat de Gele Keizer de Kongtongshan beklom om er koninklijke macht van Guang Zheng Zi te ontvangen. Deze tempel is gelegen aan de voet van de berg, een stuk voor de eigenlijke klim naar boven begint. Als je de elektrische wagentjes neemt, mis je deze eerste tempel zodat we ook dit stuk te voet deden. De tempel werd in ... read more
Vele vreemde bomen onderweg.
Vreemde godheden in de tempels.
Berna op hoog en gevaarlijk (?) uitzichtspunt.

Asia » China » Gansu » Pingliang July 21st 2011

Donderdag 21 juli: Naar Pingliang We vertrokken uit het grote en nieuwe busstation van Guyuan, dit heeft een afdeling voor snelbussen en een afdeling voor gewone bussen. De kaartjes die we om 10 uur kochten waren voor de bus van 11 uur. Het was een klein busje met smalle zetels, maar het reed flink door op de snelweg, zodat we na 2u30 al aankwamen. Onderweg zagen we mooie, groene, heuvelachtige landschappen. Op elk plekje dat groot en vlak genoeg was werden voedingsgewassen verbouwd. Er wordt veel aan terrasbouw gedaan, om een maximum aan etenswaren te produceren. We kwamen toe in het Westelijk busstation van Pingliang, waar we onmiddellijk een stadsplan konden kopen om ons te oriënteren en het hotel van onze keuze te kunnen lokaliseren. Dit was te ver van het busstation verwijderd om met bagage ... read more
Ludo zit in de middelste gondel en zwaait naar ons.
Berna aan voet van de berg, zwaait enthousiast.
Wim kijkt uit over het meer.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0223s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb