Blogs from San Pedro de Atacama, Antofagasta Region, Chile, South America - page 3

After a pleasant flight and nice few hours around the main square of Salta, we departed on an overnight bus to San Pedro de Atacama in Chile. The bus was comfortable enough for a decent nights sleep, and we woke up somewhat short of breath at the Chilean border. We already got our first taste of high altitude there, since the border was at 4600m, and later crossed a pass at 4800. San Pedro lies in the Atacama desert, in the north of Chile. Normally the driest place on earth, the Atacama desert had 2 weeks of rain till a few days before our arrival. As you may have seen in the news this has lead to massive floods in parts of the desert close to San Pedro. Luckily for the people in San Pedro, as ... read more
Sandboarding
View of Lascar
Church in Salta

Craziest sensation! You couldn't swim if you tried.... read more
Not quite sure!
Salt salt and more salt

We flew north from Santiago to Antofagasta and then took a 6 hrs. bus through the Atacama Desert to San Pedro de Atacama. The knarliest bus we've been on ­čśŁ but survived!... read more

Geo: -22.9058, -68.1951Birds and animals of Chile ... read more
Pic 2
Pic 3
Pic 4. Gotcha! It's the banjo ( pronounced ban-yo)

19. November, Grenze - San Pedro de Atacama Der Grenz├╝bertritt nach Chile verlief ziemlich reibungslos. San Pedro ist ein ganz h├╝bsches kleines D├Ârfchen in der Atacamaw├╝ste, welches uns fast ein bisschen an die D├Ârfchen im Europapark und anderen Vergn├╝gungsparks erinnert hat. Am sp├Ąteren Abend haben wir an einer Astronomietour teilgenommen. Der Typ war recht lustig und hat uns mit zwei relativ grossen Teleskopen verschiedene Planeten, Sterne und Nebel gezeigt. Der Himmel in der Atacamaw├╝ste ist f├╝rs Sternebeobachten ideal, weshalb hier auch die gr├Âssten Teleskope der Welt stehen. 20. November, San Pedro de Atacama - Calama - San Pedro de Atacama Helena hat es in der Nacht voll erwischt und konnte somit nicht nach Calama reisen. Fabian ist um 8:30 Uhr zum Busbahnhof hat im Bus zwei Schweizer getroffen, welche auch auf die Minentour gingen. Im Besucher ... read more
Geysir 2
Alpacas 1
Alpacas 2

Tis funny how travel itineries can change.. I was stone set that I would only be going to Colombia, Ecuador, Peru and Bolivia but a bit of good map reading (not by me) and my determination to avoid La Paz mean a fifth country got thrown into the mix.. Chile! While the stay was short totalling about 6 days it was still nice to have an extra stamp on my passport and get to experince another South American country. From the two cities I was in - San Pedro de Atacama and Arica - I noticed a big difference from Bolivia and Peru even though the countries border each other. For one the tap water was safe to drink, also whereas it was easy to pick out the tourists before hand Chile consisted of alot of ... read more
Ahoy!!
Doing a spot of climbing
Quick group photo minus myself!

Have you ever needed so desperately to break free from the constraints of society, let your hair down, and release your inner caveman? I've only showered twice in the last 6 days. I fell off a horse in the Valley of Death and narrowly escaped getting trampled. And I have desert sand where the sun don't shine. That's what San Pedro de Atacama Chile did for me. Who knew being unkempt for days could feel so refreshing? We hopped on a bus last week at 11 P.M. on Wednesday knowing that we would be on there for literally 24 hours. Ouch! But it wasn't so bad because Brittney and I were excited that our friend Crystal from the States was joining us on our trip! My host parents are so nice, allowing me and two of ... read more

markus erf├╝llt sich einen kindheitstraum - wir gehen sandboarden im valle de los muertos! der tag ist wunderbar und somit stapfen wir bald mit board, boots, t-shirt und sonnenbrillen die d├╝ne hinan um dann im v├Âllig neuartigen untergrund hinunter zu brettern. ich war anfangs skeptisch, war ich doch schon ewig nicht mehr boardenÔÇŽ aber der w├╝stensand bremst ungemein und so genie├čen wir einige gem├╝tliche abfahrten. markus rockt allerdings die gesamte d├╝ne und schwingt in wunderbaren powder wolken dem steinigen tal entgegen. ein, f├╝r mich, v├Âllig ├╝berraschend genial genutzter vormittag! zu mittag finden wir (endlich) das einzige vegetarische restaurant san pedros (vielleicht auch das einzige in ganz chile?!) und schlemmen mit gem├╝se, suppen, salaten und pa... read more
try and error
master of the dunes

tag der flamingos! wir fahren morgens zur laguna de chaxa und sehen in den flachen lagunen zwischen scheinbarer mondlandschaft, soweit das auge reicht, ganze schw├Ąrme von flamingos. t├Ąnzelnd bewegen sie sich durch das schlammige wasser, mit dem schnabel immer auf der suche nach futter. das rosige federkleid der aufsteigenden sonne entgegen streckend, stellen sie einen unglaublichen kontrast zur wei├čen salzw├╝ste dar, wie sie in rissigen brocken, eben einer mondlandschaft gleichend, um uns ausgebreitet ist. weiter geht es zur laguna mi├▒iques, auf gut 4.000 h├Âhenmetern gelegen, zwischen 6.000ern und inmitten frisch gefallenem schnees. ein imposanter eindruck, wenn auch ein bisschen entt├Ąuschend, dass wir uns auf 4.000m in nepal derart gequ├Ąlt haben, w├Ąhrend hier die gleiche h├Âhe so einfach befahren wird! unglaubliche 6.880 meter hohe vulkane k├Ânnten von san pedro aus bestiegen ... read more
w├╝stenf├╝chse werden hier gef├╝ttert!
laguna miniques
iglesa de la salar

Tot: 2.599s; Tpl: 0.033s; cc: 8; qc: 88; dbt: 0.0395s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.5mb