Oaxaca og ankomst til Puerto Escondido

July 21st 2009
Published: July 21st 2009

S4021228S4021228S4021228

Fest i Oaxaca
Oplevelsen med græshopperne havde ikke helt taget modet fra os, så Lørdag meldte vi os til et mexicansk madlavningskursus. Heldigvis var vi også med på markedet for at handle ind, så vi kunne se, hvilke ingredienser der blev brugt, og det omtalte græshopper var heldigvis ikke en del af opskrifterne 😊
Vi lavede bl.a. vores egne majstortillaer, fyldte chili med oksekød og grønsager, tortillachips og friturestegte tortillaer med kylling. Vi lavede også en mexicanks rismælk, orchata, fra bunden, som er lavet på ris og kanel og fik tankerne hen på risengrød og juleaften, hvilken ikke helt passede med de høje temperaturer. Bagefter fik vi selvfølgelig lov at smage må det hele, og det var rigtig lækkert.

Søndag formiddag gik med shopping på det lokale marked. Her kunne man også købe stegte græshopper i massevis, både de små, som vi havde prøvet, samt nogle som var en del større. Dem gik vi dog udenom 😊
Om eftermiddagen havde vi bestemt os for at tage ud til et rigtig lækkert spa lidt uden for byen. Der fik vi varmstensmassage og pedicure. Det var bare super lækkert, og man føltes sig helt født på ny efter 1 times god massage. Bagefter tog vi en tur i poolen for at køle lidt ned.
Om aftenen skulle vi videre med bussen til Puerto Escondido. Vi havde bestemt os for at tage bussen kl. 23, da det er en 10-timers tur og vi på den måde kunne bruge natten på det. Den direkte tur er dog ikke mere end ca. 200 km, men fordi der er så mange bjerge, tager det en del timer.
Vi ankom mandag morgen kl. 9 til Puerto Escondido og stranden! Allerede på dette tidspunkt var det rigtig varmt, og vi glædede os bare til at komme ned og få os et bad i Stillehavet. Først var vi lige ude at finde et dykkercenter, da jeg skal tage dykkercertifikat hernede. Jeg har allerede mine første timer i morgen, tirsdag, og det tager ca. en 3-4 dage. Vi håber også på at kunne nå at få nogle surf-timer, da det skulle være et af de bedste steder at surfe. Vi tilbragte det meste af dagen med afslapning på den lækreste strand fyldt med palmer, og i det ca. 28 grader varme vand. Der er helt utrolig varmt her, og kl. er nu 21.30, og sveden løber stadig af én. Både i Mexico City og Puebla har det ikke været nær så varmt, som det er her, men det har også noget at gøre med, at vi har befundet os i henholdsvis 2300 og 2100 meters højde.

S4021234S4021234
S4021234

Katedralen
S4021235S4021235
S4021235

SÃ¥ er vi klar til massage!
S4021237S4021237
S4021237

mmm god majs
S4021240S4021240
S4021240

Ovenpå majsen måtte vi ha' noget kage. Signe kan ikke vente med at sætte tænderne i det :)
S4021242S4021242
S4021242

Ankomst til Puerto Escondido. Udsigt fra hotellet.

21st July 2009

...
Iiihhh Louise, nu har du ellers været min faste "billeder-af-Signe-pusher" de sidste uger, og så laver du et indlæg uden? ;) Det lyder som om I har en fed tur :) hyg jer derovre i varmen :)

Tot: 0.057s; Tpl: 0.016s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0308s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb