En lille uge i Puerto escondido med sol, strand og masser af vand.


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Oaxaca » Puerto Escondido
July 26th 2009
Published: July 27th 2009
Edit Blog Post

S4021244S4021244S4021244

Lækrmad i strandkanten
Tirsdag morgen gik jeg i gang med at tage et dykkercertifikat. Vi startede med nogle timers teori, hvor Signe også var med, selvom hun allerede har et certifikat. Hun ville gerne lige have genopfrisket lidt af det. Vi lærte en masse om hvordan man monterer udstyret osv. Efter nogle timers teori blev jeg smidt ud i det, og vi sejlede et et lille stykke ud med en båd, og så var det ellers bare at hoppe i. Derefter fulgte vi ankertorvet sammen med en instruktør ned til bunden, som var ca. 12 meter nede, hvorefter vi lavede forskellige øvelser, blandt andet at tage masken af, få vand ud af masken og forskellige tegn til forskellige situationer.

Onsdag morgen skulle jeg afsted igen, og her skulle jeg have to dyk, bare en instruktør og jeg. Jeg kunne mærke, hvordan det blev bedre for hvert dyk, og hvordan jeg følte mig bedre og bedre tilpas med det. Ved første dyk havde jeg ikke lagt mærke til så meget, men denne gang lagde jeg mærke til en masse forskellige ting. Vi så blandt andet en stor havskildpadde på tæt hold, hvilke de har en del af her.
Om aftenen var vi på en restaurant, som lå helt ned til havet. Det var bare super lækkert. Efter grillstegte rejer, skulle vi lige have os en lille drink. De laver utrolig stærke drinks hernede, og Signe blev lidt omtåget efter hendes meget stærke Ruso Blanco (White Russian).

Torsdag var Signe igen taget med, og jeg havde efterhånden lært så meget, at vi ikke lavede så mange øvelser, men mest svømmede rundt og kiggede på livet under havet. Der sker faktisk rigtig meget dernede, og det er fantastisk flot. Vi glæder os begge meget til at komme ud til det Caribiske hav, hvor der også skulle være rigtig flot at dykke. Torsdag eftermiddag sluttede jeg af med en eksamen, og det gik helt fint, så nu er jeg indehaver af et dykkercertifikat 😊

Fredag gik med afslapning på stranden, da jeg var rimelig træt efter tre dage med dykning. Det er utrolig udmattende, selvom man kun er nede lidt over 30 min. af gangen. Vi fik dog samlet kræfter til at gå i byen med nogle danskere, en svensker og en hollænder om aftenen, hvilket var rigtig hyggeligt.

Lørdag ville vi ud på en bådtur, da man skulle kunne se både delfiner og havskildpadder. Vi lejede en båd inkl. mand, som kunne sejle os lidt rundt ved kysten. Vi fik set et par skildpadder, men desværre ingen delfiner, da de oftes var at se tidligt om morgenen, og pga. vores bytur dagen før, var vi ikke lige kommet så tidligt op 😊
Søndag tog vi ud til en mindre strand 1,5 km fra vores hotel. Det var bare super lækker, og knap så mange mennesker. Vi tog også en lektion i surfing. Det var rigtig skægt at prøve, men også ret svært. Jeg kom dog op at stå helt et par sekunder en enkelt gang, men det kræver vist lidt mere øvelse.
Lige nu sidder vi at venter på at skulle med bussen videre til San Cristóbal de las casas, som ligger ca. 13 timers kørsel herfra, så vi ankommer i morgen tidlig. Der regner vi med at blive en tre dages tid.


Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement

S4021259S4021259
S4021259

Min dykkerinstruktør. Desværre er billedet blevet utydeligt
S4021260S4021260
S4021260

Med udstyr
S4021263S4021263
S4021263

Efter torsdagens første dyk
S4021265S4021265
S4021265

Ude på sejltur, for at se skildpadder
S4021272S4021272
S4021272

En sovende pelikan
S4021277S4021277
S4021277

Stranden hvor vi fik surf undervisning
S4021278S4021278
S4021278

super lækkert :)


27th July 2009

Godt gået !
Hej Louise ! Det ser da vildt fedt ud, og det lader da også til i hygger jer :-) Skide godt gået med certifikatet - så skal du bare lige have købt dig et undervandskamera ;-) Hyg jer helt vildt, og hils Edina hvis i møder hende. Kram og rejsefeber Peter S.
29th July 2009

sådan!!
Hvor er du sej, søde! Det lyder bare så fedt med dykkerkursus. Rigtig god tur fortsat. Vi ses. Kram fra Lærke.

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0462s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb