Blogs from Riyadh, Saudi Arabia, Middle East - page 4

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 30th 2012

Joia si vinerea doritorii pot participa la cursele de cai, undeva la un hipodrom in afara orasului (nu si in timpul veri). Poti lua loc in tribuna (pe gratis), sau poti inchiria o loja. La primul nivel sunt 3 loje mari, una e pentru familii, cu bufet inclus in pret, una pentru barbati si una pentru rege sau invitatii lui. Joia trecuta am intrat si noi pe poarta VIP-urilor, am trecut pe langa potretele altor VIP-uri (adevarate si permanente, nu ca noi) care au fost primite in loja regelui (poza cu Charles si Diana m-a impresionat), am urcat pe niste scari impozante si am admirat saua primita de catre un fost rege de la texanul Bush. Loja avea geamuri de sticla si balcon, de unde puteam admira caii pregatindu-se pentru intrecere, cursa (pe ecrane) si apoi ... read more
loja regala
pista de incalzire si cea de alergare
loteria

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 23rd 2012

Puterea decizionala in KSA e regele, iar cei 150 de membri din Shura dezbat diferite legi si apoi trimit un raport regelui. Zilele trecute, mai precis luni, am vizitat locul in care dezbaterile au loc, inclusiv sala in care cei 150 de membri erau prezenti. Duminica si lunea se aduna membri din toata tara, si poarta discutii in plen sau pe departamente. Odata pe an e si regele prezent, iar anul trecut, in 24 septembrie, a anuntat ca vor fi si femei prezente in shura. Pentru femeile de aici, o data istorica. Dupa cum ne-a explicat Rasha, prima femeie care lucreaza ca PR in Shura, 12 femei au fost desemnate de rege ca fiind parte din Shura, dar inca nu se stie daca vor fi peste cele 150 de locuri ale barbatilor sau vor lua locurile ... read more
sala unde am vazut un film despre Shura
sala in care odata pe an e prezent si regele la dezbateri
scaunul regelui

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 18th 2012

Saptamana trecuta am vizitat un centru cultural construit in anii 90de catre un print vizionar. Centrul se mai numeste si "Opera house", are in dotare, printre altele, si sali de teatru. Cea mai mare sala, cu o capacitate de 3000 de locuri, unde tocmai se desfasura un simpozion, are o scena de 1800 m2 pe 4 platforme mobile (se poate modifica in functie de cerinte), o cortina speciala de siguranta, care in cazul unui incendiu, separa scena de public (33 de metri latime, 13 metri inaltime si se lasa automat in mai putin de 30 de secunde). In incinta centrului este si un planetarium, am vizionat un film 3D, olandez, pe muzica, despre originea vietii. La iesire, toate doamnele din grup ne intrebam cand cand ne ridica politia religioasa, pentru ca tocmai am ascultat muzica:) Am ... read more
usi
oglinzi
scari

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 18th 2012

Vanochtend was het weer zover. Toen ik om 6 uur de deur uit stapte om naar het werk te gaan was de hele wereld grauw, grijs, en mistig. Er stond een harde, koude noordenwind die grote hoeveelheden stof vanuit de woestijn meevoerde. De laatste week was het al weer echt zomer, met een felle zon die aan de hemel stond te branden zodat je je ogen dicht moest knijpen tegen het felle zonlicht, en ’s middags een temperatuur van 37 graden. Dus ik had vanochtend weer iets luchtigs aangedaan, en daarmee stapte ik de droge grijze kou is, het was slechts 10 graden buiten. De mensen die hier al langer wonen hadden ons gewaarschuwd dat februari en maart de maanden van de stofstormen zijn, maar daar konden we ons weinig bij voorstellen tot het moment dat ... read more
De zon verdwijnt
En toen werd het donker.....
...en nog veel donkerder...

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 13th 2012

O plimbare printr-un "wadi" (vale seaca trasformata in desert) e mereu plina de surprize. Eu iubesc plimbarile prin desert, dar Miriam nu e mare fan (sustine ca mi-e place "nimic-ul", pentru ca in desert nu e nimic). Dar "nimicul" e doar aparent, iar daca sunt si ceva stanci prin preajma, impacam si capra si varza (in acest caz Miriam e caprita). Deci, iata cateva imagini din ceea ce am descoperit ultima data la o plimbare prin desert.... read more
la plimbare
pauza de masa intr-o mica oaza de verdeata (urmareste verdeata, dai de apa)
mie mi se pare ca seamana cu macrisul

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh March 4th 2012

Cele trei zile petrecute in Kobhar au fost foarte placute, daca am fi mers o saptamana mai tarziu am fi fost prinsi intr-o furtuna de nisip. Asa insa am avut parte de trei zile insorite, chiar racoroase cand ne-am plimbat pe malul golfului. De la fereastra hotelului puteam admira plaja, dar cum nu sunt valuri, golful pare doar un miraj in desert. Cel mai special moment al calatoriei? Seara petrecuta in restaurantul "Capsuna albastra", pentru ca am ascultat muzica "de-a noastra", am stat fara abaya si atmosfera a fost "ca acasa". Cel mai incredibil moment? Ne-am oprit "in mijlocul desertului" la o benzinarie, am intrat intr-un magazin alimentar sa cumparam un suc, iar vanzatorul ma intreaba "are you romanian?" Eu ma uit mirata la el peste ochelarii de soare, intreb de unde pana unde stie el ... read more
turnul de apa
privind spre Bahrein
loc de joaca

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh February 28th 2012

Weekend-ul trecut am facut o calatorie mai lunga si am petrecut 2 zile in Al Khobar. Drumul, 700 de km in desert, ar parea foarte plictisitor daca peisajul nu s-ar schimba atat de frecvent. Desertul nu se schimba, doar culoarea nisipului, consistenta, camilele, oazele de verdeata, corturile beduinilor. La intoarcere ai sansa sa nu mai regasesti unele dune, ele se misca... Mi se pare fascinant de vazut cum vantul poarte nisipul, la un moment dat soseaua era acoperita de valuri ce nisip purtate de vant (dar greu de surprins intr-o poza). A doua zi dupa intoarcerea in Riyadh, am trait o experienta unica, o furtuna de nisip care a intunecat cerul pentru 5 minute. Eu am vrut sa fac poze, dar cum vizibilitatea era 0, pozele nu aveau sens. Am inteles in sfarsit descrierile apocaliptice din ... read more
Deseuri; unii folosesc cauciuciurile pentru a-si face gardulete in jurul corturilor
Nisip cu pietre ( o mulțime de cariere de piatra de o parte si de alta a drumului); aici un "OZN" in vârful unei dune
oaza de verdeata in curtea unei proprietăți; sa va imaginati un palat in mijlocul desertului înconjurat de mii de metri pătrați de verdeata si un gard pe măsura

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh February 21st 2012

In Saoedi Arabie is eigenlijk niet veel te beleven buiten het werk. Officieel is dat vanwege de godsdienst, maar er spelen natuurlijk ook eeuwenoude gebruiken mee, die later onderdeel van de godsdienst zijn geworden. De staatsgodsdienst hier is het Wahabisme, een erg orthodoxe variant van de Soennitische Islam. De zwarte-kousen-kerk van de Islam, zogezegd. De hoofdstad Riyadh is een stad met 4,5 miljoen inwoners, waarvan bijna 2 miljoen buitenlanders, maar in de hele stad is er bijvoorbeeld geen enkele bioscoop te vinden. Dat is te zondig en te frivool, daarvan raken de mensen alleen maar op het verkeerde pad. En een theater is er natuurlijk al helemaal niet. Het gekke is dat je wel overal DVD-spelers kunt kopen, en als je de weg weet vind je zo hier en daar in bepaalde winkels ook een rekje ... read more
een verkoper van meuk
stof in de lucht
stalletje met lokale meul

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh February 16th 2012

In urma cu doua zile am petrecut clipe minunate vizitand Janadriyah, un parc expozitional si in acelasi timp un festival anual. Pentru o tara precum KSA, unde in mod normal numai festivitatile religioase sunt admise, Janadriyah pare (si este) o exceptie care-ti umple inima de speranta. Inceputa in urma cu 27 de ani (daca am inteles eu bine), cu o cursa de camile, ceremonia s-a dezvoltat cu pasi mici dar importanti intr-o directie nesperata pentru unii si dorita de altii. Incep si eu sa vorbesc cifrat, de parca as fi in timpurile comuniste de la noi, cand fiecare stie cine erau "unii" si cine erau "altii". Dincolo de exponatele din diferite provincii, de dansuri si de muzica, ce m-a impresionat cel mai mult a fost caldura umana. Multi oameni ne-au salutat cu "bine ati venit in ... read more
nu am inteles la ce se folosesc, dar aratau foarte orientale
am o fascinatie pentru portile de aici
pozele le-a facut Miriam, dar se poate vedea bine dantela alba de pe ziduri

Middle East » Saudi Arabia » Riyadh January 29th 2012

Viata intr-un compound pare uneori sa fie echivalentul unei vieti intr-o cusca aurita (cuvantul inchisoare e prea dur:) Vinerea trecuta am decis sa iesim la o plimbare, doar pe strazile din jur. Riad nu e cladit pentru plimbari, adica oamenii nu prea se plimba pe strada, deci nu prea sunt trotuare. Dar vinerea sunt mai putin masini pe drum, si noi am ales strazi "mai linistite". Mi-e dor de verde, de flori, cred ca se observa si din poze:)... read more
porti (nu de palate)
arhitectura peisagistica
atmosfera de vineri

Tot: 0.171s; Tpl: 0.007s; cc: 6; qc: 72; dbt: 0.077s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb