Blogs from Thasos, North Aegean, Greece, Europe

Europe » Greece » North Aegean » Thasos August 1st 2018

This is the northernmost Greek island, but it's not crowded with tourists. We stayed at an amazing hotel/resort Makryammos with a beautiful beach and a forest of pine trees ...I can still smell them ... amazing place!... read more
Makryammos
Sandy beach
Bungalows

Europe » Greece » North Aegean » Thasos August 1st 2014

So it's off to Thassos. Got up at a reasonable time - 8 ish and went for a swim as I knew what was coming for Breakfast! Lovely swim as hopefully you can tell from the pictures. I was suitably exercised and hungry by the time we were all ready for breakfast. Again a stunning breakfast - fruit, hot stuff, Matthew managed an omelette which was very impressive. Massive home made coffees. Packed after breakfast and we were on the road by just after 11 with the car perfectly packed. Drove towards Kavala - past Phillipi and then hung a left on our first Greek motorway towards the ferry port. It was estimated at about a 90 minute journey but took us about 70 and we weren't really travelling. From Bansko to Thassos would be perfectly ... read more
View
Ferry

Europe » Greece » North Aegean » Thasos July 13th 2014

Geo: 40.7782, 24.722 GÜN 74 GÜNLERDEN PAZAR : Sabah, erkenden toparlanıp yola çıktık.. Keramoti 'ye vardığımızda saat 08:45 ti.. Keramoti Thassos'a gideceklerin, feryboat iskelesi. Araçla gelenlerin araçlarını rahatça adaya taşımaları mümkün . Biz, bir gece kalmayı planladığımız için, boşuna aracı taşımak istemedik Arabayı uygun bir yere sotaladım ve 09:00 gemisi ile Thassos adasına doğru yola çıktık. 45 dakika sonra Thassos'a vardık. Önce, "Türkçe konuşulur" levhası takıp ta, tek kelime Türkçe konuşamıyan, bir büfede bir şeyler yedik. Oradan yürüyerek, Elli Maria otelimizi bulduk.. Odanızı hazırlıyoruz diye bizi bek... read more
meşum gün
moralim
hand made

Europe » Greece » North Aegean » Thasos March 12th 2005

Miután délelőtt megnéztük Kavalát, elindultunk Keramotiba, hogy onnan komppal átmenjünk Thassos szigetére. A kompok elég gyakran járnak és kb. fél óra alatt oda lehet érni. Ha jól emlékszem, összesen 12 eurót fizettem a 4 diákjegyért és a kocsiért. A sziget nagyon szép, mert a tengerből szinte kiugrik a hegy, melynek csúcsát ekkor még hó fedte. Először körülnéztünk a sziget "fővárosában", Thassosban vagy más néven Limenasban. A múzeum zárva volt. Az ókori város romjait megtaláltuk ugyan, de szegény Alex majdnem sírva fakadt, mert az egész egy nagy mocsárban volt és a romok körül kecskék legelésztek. Aztán felmentünk a színházhoz, amit éppen felújítottak, majd tovább az acropolishoz, ahonnan lenyűgöző látvány tárult a tengerre. A szigetet körbe lehet autózni a tengerparton, és az volt a tervünk Szilvivel, hogy végigmegyünk az úton, hoghy lássuk az egész szigetet. (úgy kb. 80 ... read more
A kompon
A thassosi legelő :)
A thassosi mocsár :)

Tot: 0.081s; Tpl: 0.004s; cc: 9; qc: 44; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb