Blogs from Central Macedonia, Greece, Europe - page 24

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki May 25th 2005

Jó, nem így telt egészen, de az igaz, hogy voltak kávészünetek. Sajnos csak utólag jöttem rá, hogy milyen kevés fotót csináltam a többiekről, pedig nagyon kedvesek voltak.... read more
Csoporttársak a sebészetről
Csoptárs
Lefteris

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki May 24th 2005

Európa legjobb múzeuma -2005! És valóban, az egyik legélvezetesebb múzeum, amit meglátogattam görögországi utam során. Nem túl sok, nem túl kevés és nagyon érdekesen prezentálva. Erre az utamra Alex, a spanyol történész fiú is velem jött (bár már 5-ször látta a múzeumot), jó volt vele, mert tényleg nagyon tudta már, hogy mi micsoda. A múzeum az egyetem mellett van, közel a menzához (Leoforos Stratou 2). 1994-ben nyílt meg a kiállítás, az épületet direkt erre a célra tervezték, tégla és kő kombinációjából épült, mint a hajdani várak, városfalak. 11 terem van berendezve időrendi sorrendben (a kora bizantinumtól a post-bizánci periódusig), illetve téma szerint. Nekem az első 3 terem tetszett a legjobban, mely a kora bizantinumot, a kora keresztény időszakot mutatta be (4-7. század). Az első terem a kora keresztény templomok díszítését, belsejét mutatja be. Ami a ... read more
Korakeresztény templom díszítése
Vízvezeték az 5-6. századból (Thessaloniki)
Játékok a 4-6. századból

Europe » Greece » Central Macedonia » Dion April 4th 2005

Útban hazafelé Thessalonikibe, Katerinitől 16 km-re délre, az Olympos lábánál haladtunk el és betértünk megnézni az ókori romokat Dionba. Dion ismét egy jó hely nyitvatartás szempontjából, mert nyáron 8-tól 7-ig, télen 8-tól 6-ig van nyitva, így délutánra is lehet tervezni a látogatást. Egy nagy város feküdt itt annak idején, mely Macedónia vallási központja volt. Itt tisztelték az olimposzi isteneket és Nagy Sándor itt mutatott be áldozatot, mielőtt elindult meghódítani a világot. A területen számos szentélyt találhatunk, talán a legérdekesebb, hogy még egy Ízisz szentély is van. (Ízisz egyiptomi istennő volt.) Itt is szomorú azonban, hogy a teljes feltárt terület víz alatt van, mivel egy patak, vagy talán több is itt folyik keresztül. Szerencsére a szobrokat itt a közeli múzeumban őrzik (nem úgy, mint Thassoson, ahol a jón oszlopfők úgy feküdtek az őrizetlen mocsárban, hogy bárki ... read more
Az Olympos
Dion2
Dion térképe

Europe » Greece » Central Macedonia » Vergina April 1st 2005

Április 1-én reggel ismét útnak idultunk Thessalonikből, hogy felfedezzük Görörgország szépségeit. Ezúttal azonban csak ketten ültünk a kocsiban, mert Szilvi úgy döntött, hogy nem jön el velünk, inkább tanul. Most nem kelet, hanem nyugat felé vettük az irányt, első megállónk Vergina volt. Vergina a macedón királyság első fővárosa volt, és miután a főváros Pella lett, akkor is Vergina maradt a királyok temetkezési helye. II. Philippost pedig itt gyilkolták meg Kr.e. 336-ban a lánya esküvőjén. Az itt található múzeum az egyik leghíresebb és legdrágább is, a felnőtt jegy 6 euró volt, a paszóval (görög diák) ingyenes volt, lehet hogy nemzetközi diákkal is be lehet jutni ingyen. A múzeum egy földkupacra (tumulus) épült, amely alatt a királysírok találhatók. 4 sírt tártak fel teljesen, közűlük a 2. majdnem teljesen biztosan II. Philipposé, mely egészen 1977-ig érintetlenül fe... read more
A palota Verginában
Macedón sír
Veria

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki March 30th 2005

The romance of long distance train journeys has been well and truly wasted on me. The Trans-Balkan Express is the now misnamed service from Budapest to Thessaloniki, 15 years ago the route would travel through the former Yugoslavian countries in around 24hrs, now it winds it's way across to Bucharest and Sophia finally arriving in Thessaloniki 36 hrs after departure. It's a long time to find yourself on a train with no company - I was the only passenger using the sleeping carriages for most of the way. The most scenic areas of transit are passed through in the dark, with long hours suffering the wait at border control. I slept a months worth and demolished all the books I took with me. I'd traveled down to Thessaloniki to see my girlfriend who was on a ... read more
The Castle Jail
The Arch
The Rotunda

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki March 25th 2005

Március 25. a függetlenség napja Görögországban. Ezen a napon kezdődött a függetlenségi háború, és ennek az évfordulóját ünneplik szerte az országban. Az utcákon, a házakon a gyerekek és a felnőttek kezében, mindenfelé görög zászlók láthatók, felvonulásokat és táncokat rendeznek. Szerencsénkre a felvonulás Thessalonikiben nagyon közel volt a kolihoz, mert csak a tengerpartra kellett lesétálni, hogy mindent jól lássunk. Íme néhány fotó:... read more
zászlóslányok
felvonulás2
felvonulás3

Europe » Greece » Central Macedonia » Kavala March 12th 2005

Kavala az egyik legszebb emlékem erről az útról. Egy hegy oldalán fekszik, vagy inkább zuhan alá ez a kis város a tengerig, ókori aquaductjával, várával és török óvárosával (török negyedével) tényleg ámulatbaejtő volt. Itt született Mehmet Ali, Egyiptom királya, persze a szülőházába nem tudtunk bemenni. Este csak sétáltunk a városban és egy Kavalához közel lévő strandon aludtunk a kocsiban. A várost végül másnap délelőtt néztük meg alaposabban, egy kávézás után, hogy valamennyire feléledjünk, arcot, fogat mossunk a mosdóban. :) Ekkor mentünk fel a várba, akkor fotóztunk, majd mentünk tovább. A város történetéről, nevezetességeiről majd még írok, most csak pár képet teszek fel. Éjszaka a kocsiban Amikor Szilvivel kitaláltuk, hogy megcsináljuk ezt a túrát, még 2 embert kellett keresnünk, hogy a kocsibérlés és a benzin költségei megoszoljanak, meg amúgy is jobb ... read more
A városközpont, kikötő
Az ókori vízvezetékek
Mehmet Ali egyiptomi király szülőháza

Europe » Greece » Central Macedonia » Philippi March 11th 2005

Amphipolisból Philippibe mentünk tovább, ahol az ókori város romjait néztük meg. A romok a Kavala-Drama út mentén fekszenek, Kavalától 15 km-re. A múzeum persze zárva volt, de Alex úgyis annyi mindent tudott a városról és minden egyes kis kőről, hogy így is majdnem 2 órát töltöttünk ott és mögöttünk csukták be a kaput. (Philippi 5-ig tart nyitva, a szokásos 3-hoz képest. Ez valami nagyon kivételes dolog. De sajnos az Octagonról lemaradtunk, mert azt tényleg bezárták már 3-kor.) Az ókori Philippi a drámai síkság délkeleti részét elfoglaló mocsár szélén épült. Első lakói Thassosról, Athén kolóniájáról érkeztek. A környék aranya, fája és jó termőföldje csábította őket ide és Kr.e 360-ban meg is alapították Krenides kolóniát, amit hamarosan trákok támadtak meg, a kolónia pedig II. Philipposz macedón királyhoz fordult segítségért Kr.e. 356-ban. Ő felismerve a város gazdasági és ... read more
Latrina a fürdőknél
Az fórum és Niki
Philippi

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki March 3rd 2005

Mivel viszonylag az elsok kozott erkeztunk meg a 2, szemeszterre, ezert sok olyan ember van, akit megismertunk, megszerettunk es mar el is mentek. Kezdem talan veluk, akikkel az elso 2 hetben a legtobb idot toltottuk. Ilija, a bolgar regesz srac, aki idegenvezetest is tartott nekunk Thessalonikiben. Helen, az eszt pszichologia szakos, aki nagyon jo fej, de sajon elment egy Ionninaba, egy masik egyetemre, itt csak a nyelvtanfolyamot vegezte el. O tole szarmazik a mondas a taxiban: 'Some bar, somewhere, you know, the FaceBar.' Anna, az orokke mosolygo lengyel lany, aki mindenrol megmagyarazta, hogy miert jo. Jonnek fotok es a tobbiek.... read more
Anna megy el
Ouzo
Ilija

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki March 2nd 2005

Tegnap elkezdett esni a ho. :) A mult heti 20 fok utan egy kicsit fazunk, igazabol en majd megfagyok, mert nincs teli cipom itt es a travaszi meg mindig atazik. A kanari szigeteki spanyolok tiszta boldogok, van, aki most latott eleteben eloszor havat, es ugy felnek tole, hogy csak taxival mennek mindenhova. :) Ime egypar foto.... read more
Es az utca a korhaz fele
A havas novenyek

Tot: 0.156s; Tpl: 0.007s; cc: 7; qc: 75; dbt: 0.0724s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb