Thessaloniki -Bizánci Múzeum


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki
May 24th 2005
Published: July 1st 2005
Edit Blog Post

Európa legjobb múzeuma 2005Európa legjobb múzeuma 2005Európa legjobb múzeuma 2005

A Bizánci Kultúra Múzeuma, Thessaloniki
Európa legjobb múzeuma -2005!
És valóban, az egyik legélvezetesebb múzeum, amit meglátogattam görögországi utam során. Nem túl sok, nem túl kevés és nagyon érdekesen prezentálva. Erre az utamra Alex, a spanyol történész fiú is velem jött (bár már 5-ször látta a múzeumot), jó volt vele, mert tényleg nagyon tudta már, hogy mi micsoda.

A múzeum az egyetem mellett van, közel a menzához (Leoforos Stratou 2). 1994-ben nyílt meg a kiállítás, az épületet direkt erre a célra tervezték, tégla és kő kombinációjából épült, mint a hajdani várak, városfalak. 11 terem van berendezve időrendi sorrendben (a kora bizantinumtól a post-bizánci periódusig), illetve téma szerint.

Nekem az első 3 terem tetszett a legjobban, mely a kora bizantinumot, a kora keresztény időszakot mutatta be (4-7. század). Az első terem a kora keresztény templomok díszítését, belsejét mutatja be. Ami a legjobb ebben a múzeumban, hogy nem csak kiraknak egy követ, hogy nézd, ez is volt valami, hanem tényleg rajzokkal, egyéb fényképekkel megpróbálják érthetővé tenni a látogató számára, hogy mi mi volt, hogyan nézhetett ki egészében. A második terem a városokat és a lakóházakat mutatja be, itt szintén arra törekedtek, hogy legyen valami elképzelésünk arról, hogy hogyan élhettek az emberek ebben
Korakeresztény templom díszítéseKorakeresztény templom díszítéseKorakeresztény templom díszítése

A Bizánci kultúra múzeuma, Thessaloniki
az időben. A harmadik terem talán még érdekesebb. A korakeresztény temetkezési szokásokat mutatja be, de úgy, hogy rámutat azokra a motívumokra is, melyeket a kerszténység előtti időkből vitt tovább. A terem számos freskóval díszített sírt is tartalmaz.

A következő 3 terem a közpső bizánci periódust (8-12. század) mutatja be, az első terem az ikonoklazma idejének építészetét, festészetét, stb. tárja elénk (az ikonoklazámról nem sokat tudtam eddig, meglepő volt, hogy mennyire megváltoztatta a művészetet), a következő terem a bizánci uralkodók dinasztiáit (itt van egy fénykép a Szent Koronáról is), majd a 6. a várokat, kastélyokat.

A 7. terem már Bizánc alkonyát mutatja be (1204-1453). Ez volt az utolsó terem, mai még nagyon tetszett, a többi már nem számomra olyan édekfeszítő.

Ez a múzeum azonban tényleg az egyik legélvezetesebb volt, szerintem érdemes ellátogatni ide, ha Thessalonikibe megyünk. Nem véletlenül lett 2005-ben Európa múzeuma. Illetve ha Görögországban utazgatunk, akkor ez legyen az a bizánci múzeum, amit megnézünk.

Felnőttnek 4 euró a belépő, EUs diákoknak nemzetközi diákkal, 18 év alatt ingyenes, 65 év felett 2 euró a belépti. Nyitvatartás: hétfőn 10:30-tól 17-ig, keddtől vasárnapig 8:30-tól 15-ig. (Május 1-től október 31-ig, azonban tovább is nyitva lehet.)


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement

Vízvezeték az 5-6. századból (Thessaloniki)Vízvezeték az 5-6. századból (Thessaloniki)
Vízvezeték az 5-6. századból (Thessaloniki)

A Bizánci kultúra múzeuma, Thessaloniki
Játékok a 4-6. századbólJátékok a 4-6. századból
Játékok a 4-6. századból

A Bizánci kultúra múzeuma, Thessaloniki
Karkötők, amit Ioanninában kerestem és itt találtam megKarkötők, amit Ioanninában kerestem és itt találtam meg
Karkötők, amit Ioanninában kerestem és itt találtam meg

A Bizánci kultúra múzeuma, Thessaloniki


Tot: 0.124s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 58; dbt: 0.0823s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb