Blogs from Bad Mergentheim, Baden-Württemberg, Germany, Europe

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Bad Mergentheim June 21st 2017

Dag 10 – woensdag 21 juni 2017 – Bad Mergentheim We deden een dagrit nu noordwaarts langs de Tauber, heen en terug naar Tauberbischofheim. De historische marktplaats was een grote bouwwerf wegens heraanleg van de plaveien. Dus de plaatselijke wandeling en terrasjestocht viel wat tegen, ook wegens de hitte op de middag. Het is dus werkelijk de schaarse schaduwplekken opzoeken. Men zou er zowaar ambetant van worden. Onderweg deden we Distelhausen aan met een gegidst bezoek aan de bierbrouwerij met de zelfde naam. Niet zo gezellig, in sommige productiezalen was het nog warmer dan buiten, en lawaai was er ook genoeg. Wel konden we uitgebreid proeven van hun verschillende Duitse bieren, lichte bieren volgens sommigen. Alhoewel van een bruintje van 11° vind ik dat niet. Dus het werd een voorzichtige proeverij, want bieren kunnen nogal in ... read more
Brouwerij Distelhauser

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Bad Mergentheim June 20th 2017

Dag 9 – dinsdag 20 juni 2017 – Bad Mergentheim Vandaag dagfietstocht heen en terug Röttingen. Langs prima uitgepijlde fietspaden doorheen het Taubertal tussen zacht glooiende heuvels en wijnbergen. Een typisch stadje langs de Romantische Strasse met zijn oorspronkelijke Middeleeuwse stadskern met vakwerkhuizen, barok Rathaus en nog omringd door een historische stadsvesting en goedbewaarde verdedigingstorens. Onderweg deden we Weikersheim aan met een geleid bezoek aan zijn 16e eeuws Renaissance slot met park in de latere Versailles-stijl. Alles in behouden oorspronkelijke toestand. Volgens de gids kan men er delen van afhuren om feesten te geven of te huwen in de grafelijke kapel. De prijs werd er niet bijvermeld.... read more
Weikersheim

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Bad Mergentheim June 19th 2017

Dag 8 – maandag 19 juni 2017 – Bad Mergentheim Het is hier ook bakken en braden zoals in de rest van Europa. Deze voormiddag fietsten we in groep naar de Altstadt van Bad Mergentheim, een voormalige residentie van de Deutschen Orde. Een imposante Schlosskirche , Middeleeuwse vakwerkhuizen, Schloss en Rathaus zijn er nog de getuigen van. Onderweg maakten we een wandeling door een uitgestrekt park. Te vergelijken met de Plantentuin van Meise, maar dan in Duitsland. Verschil, we moesten er niet betalen. 's Namiddags fietsten we naar een 'Weingärtner' in Markelsheim waar we in een hypermoderne wijnmakerij na een een geleide rondleiding door de fabricagekelders een proeverij aangeboden kregen. Proeven van 6 lokale kwaliteitswijnen gepresenteerd met een enorme kaas en vleesschotel. Zoals bij een echte wijnproeverij stonden er ook spuwemmers kla... read more
Weingärtner Markelsheim

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Bad Mergentheim June 18th 2017

Dag 7 – zondag 18 juni 2017 – Bad Mergentheim Wij verplaatsen ons naar Bad Mergentheim 280km noordwaarts, het startpunt van onze georganiseerde MH-reis Fietsen in Beieren, langs delen van de Romantische Strasse. 's Avonds welkomstdrink en kennismaking met de 26 andere deelnemers; 14 MH units waarvan we 2 koppels kennen van eerdere georganiseeerde reizen. Het is hier ook zeer warm en pas 's avonds koelt het aangenaam af.... read more

Tot: 0.086s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 30; dbt: 0.0359s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb