Dag 10 – woensdag 21 juni 2017 – Bad Mergentheim

Published: June 21st 2017

Brouwerij DistelhauserBrouwerij DistelhauserBrouwerij Distelhauser

Hoe begin je daaraan.
Dag 10 – woensdag 21 juni 2017 – Bad Mergentheim

We deden een dagrit nu noordwaarts langs de Tauber, heen en terug naar Tauberbischofheim.

De historische marktplaats was een grote bouwwerf wegens heraanleg van de plaveien.

Dus de plaatselijke wandeling en terrasjestocht viel wat tegen, ook wegens de hitte op de middag.

Het is dus werkelijk de schaarse schaduwplekken opzoeken. Men zou er zowaar ambetant van worden.

Onderweg deden we Distelhausen aan met een gegidst bezoek aan de bierbrouwerij met de zelfde naam.

Niet zo gezellig, in sommige productiezalen was het nog warmer dan buiten, en lawaai was er ook genoeg.

Wel konden we uitgebreid proeven van hun verschillende Duitse bieren, lichte bieren volgens sommigen. Alhoewel van een bruintje van 11° vind ik dat niet.

Dus het werd een voorzichtige proeverij, want bieren kunnen nogal in de benen slagen ondervonden we langgeleden al op de fiets.

Tegelijk werden we wel getracteerd op een plankschotel kaas, worst en augurk met Duits brood. Of wat hadden we gedacht.

Brouwerij DistelhauserBrouwerij Distelhauser
Brouwerij Distelhauser

Bierproeverij !

21st June 2017

Nogal zweten zeker, fietsen in die hitte...gelukkig genoeg snacks en proeverijen om energie op te slaan.

Tot: 0.268s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0794s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb