Blogs from Tarascon, Provence-Alpes-Côte d'Azur, France, Europe

Perjantaina 19.7. syötiin vähän aamupalaa taas terassilla. Jotenkin aamu taas venyi ja päästiin lähtemään Nîmes’iin vasta yhdentoista aikaan. Jaakko ajoi suoraan 100-luvulla Rooman valtakunnan ajalla, muutama vuosi Rooman Colosseumin jälkeen, rakennetun amfiteatterin (areenan) takapihalle ja päätettiin ensimmäiseksi vierailla siellä. Ei taaskaan hirveän tarkasti jaksettu kuunnella audioguideja eikä muutenkaan vierailtu ihan joka sopessa, kun siellä ei päässyt kärryillä liikkumaan, mutta ihan tarpeeksi siihen tutustuttiin. Tämäkin oli taas parhaiten säilynyt kyseisen aikakauden rakennus laatuaan, niin kuin myös Maison Carrée eli roomalainen temppeli, jossa käytiin lounaan jälkeen. Jotenkin ei silti ollut erityisen vaikuttava vaan on nähty hienompiakin, ainakin Syyriassa. Yhdessä kerroksessa oli ihan hauskasti esitelty eri gladiaattorityypit. Lounaspaikaksi löydettiin tosi kiva it... read more
Tytöt rannalla
Vesileikkejä
Patonkia Aigues-Mortissa

12.7. Perjantaina aamupalan ja pakkaamisen jälkeen hyvästeltiin isäntäväki Jocelyn ja Salva Beaunessa vähän haikein mielin. Lilian tykkäsi kovasti peuhata puutarhassa ja sai paljon huomiota, oli kiva puhua ranskaa huippumukavan isäntäpariskunnan kanssa, kaikki oli tosi kaunista ja siistiä, ruoka hyvää ja huoneessa oli ilmastointi... Lähdettiin ajamaan motaria suuntana Lyon. Pikkuisen alkoi kuitenkin houkuttaa nähdä myös Beaujolais’n viinialueen kyliä, joten poikettiin tieltä noin tuntia ennen Lyonia. Oli taas tosi huonosti kartalla minkään suhteen, joten syötettiin navigaattoriin vain Beaujolais ja sieltä tuli jonkinniminen kylä, johon sitten suunnattiin tarkoituksena löytää ruokapaikka ja juoda lasillinen. Maisemat eivät todellakaan olleet mitään Bourgogneen verrattuna eikä kyseisestä kylästä todellakaan löytynyt mitään ravintolaan viittaavaakaan. Suunnattiin takaisin moottoritielle päi... read more
Vanha kaupunki
Todella vanhaa kaupunkia
Hotel de Villen aukiolla

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Tarascon September 23rd 2009

Spent the night in the toilet. How awful it feels to be ill and away from home. However before we left we decided to risk a trip out to Tarascon which lies on the River Rhone. A mythical monster the Tarasque lived in the area according to the stories and was twarted by Martha in 48AD. The medieval castle started in 1401 is an impressive structure, big,bold and sturdy and dominates the town with its little tree lined square. There were few people there and we had the place to ourselves. My stomach didnt feel that good and the only thing I could do was to drink so before heading home we decided to have a drink in the local cafe where we joined the locals and listened to their conversation. The next day we thought ... read more
Le Touret

Tot: 0.077s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0262s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb