Blogs from Biot, Provence-Alpes-Côte d'Azur, France, Europe

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot November 10th 2017

Lovely Biot today...it thundered and rained yesterday so we stayed put...the result was a lot of snow on the Alpes. Armed with jackets and scarves we caught the train to Antibes and a bus from there to Biot. The bus driver was very helpful and we got off right up in the hills at Biot Village. Another living artistic oldtown....many people had just come up for a meal. Very social alfresco stuff in france. The photos explain most of it...not much of the town getting any sun because of it's design. Biot was a pottery centre from the beginning of the 16th century until the 18th century. It is more well known now for it's glass blowing. ... read more
Sculpture
Gare -station clock
Poppy - in metal

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot May 22nd 2014

Geo: 43.6272, 7.09902 GÜN 22 GÜNLERDEN PERŞEMBE: Yemekten sonra Nice içinde biraz daha oyalandık .. Ayşeyi yine ortalarda bir yerde bırakıp, aracı park ettiğim Fatih ‘e yürüyerek eriştim… Dönüp eşimi şehirden topladım ve tıngır mıngır kampa döndük Bu arada belki bilgi vermekte yarar var . Kampımızın olduğu Biot, Nice ile Cannes arasında çok stratejik bir yerde bulunuyor .. Her iki tarafa en geç 20-25 dakikada ulaşmak mümkün.. Bir zamanlar Özay Gönlüm kardeşimin dediği gibi "Denizli-Acıpayam arası Yaktı beni gözlerinin karası" Ünlü Antibes ise bize 6 km mesafede.. Fransız Riviera'sının göbeğindeyiz… Şimdi diyeceksiniz ki kardeşim bunu zaten yazdın niye bir daha bi daha ısıtıp önümüze koyuyorsun? Vallaha kötü niyetim yok...bu uygulama her yer değiştiğinde bir şeyler yaz diyor ...Bizde Nice ten kalkıp Biot a vardık ..uygulama bunu anlasın diy... read more
plajın durumu
kamp keyifleri

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot May 21st 2014

Geo: 43.6272, 7.09902 GÜN 21 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA: Sabah bir anons.. Bugün İtalya bisiklet turunun Parma-Ventimiglia ayağı koşulacakmış. Öğlene kadar kamptan çıktın …çıktın ,aksi halde 4 saat mahsur kalıyormuşsun.. Biz zaten erken çıkacaktık. Saat 08:30 da çıktık yakındaki AVM ye uğrayıp, aradığımız şaraplarımızı bulduk. Yolumuz aşırı tünelli, ama rahattı. Bir süre sonra, bu tünellere alışıyorsun.. Öğlene doğru Fransız Rivierasına ve Nice sahillerine vardım.. Burası söylemesi ayıp bizim muhit sayılır … Yollar adam almıyor ..Çok kalabalık .. Bu hayatı yaşayanlar belli !!! Benim ülkemin sahilleri, buradan çok daha güzel ama buradaki huzur niye yok diye hayıflanıyorsun.. Yol üzerinde, Villene... read more
kavşağımız
plajımız
kampımız

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot June 11th 2011

Geo: 43.6272, 7.09902 GÜN 43 GÜNLERDEN CUMARTESİ: Daha önce de yazdım . Biot, bu sahildeki ideal yerlerden biri. Riviera'da her yere çok yakın . Nitekim az bir yolculuktan sonra Biot' a vardık ... Fransızların tatil yörelerine yıldız verme takıntısı var.. Örneğin Biot 3 yıldız bir kent... Bence bu güzel bir adet ....zira nereden baksanız kentler arasında güzellikler sermek konusundaki rekabeti arttırıyor... Hava güzel ve bu sahildeki son gecemiz.. Şaraba devam edelim dedik ve öyle de yaptık.. Ayşecikle güzel sohbetler.... Seyahatin komik anıları paylaşıldı.. Kampçı kardeşlerime şiddetle tavsiye ediyorum. Bu tür gezilerinizde yanınızda mutlaka sizi güldüren bir hatun bulundurunuz ... Çok faydasını göreceksiniz ... Ya... read more
Mavi bayraklı Biot

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot June 10th 2011

Geo: 43.6272, 7.09902 GÜN 42 GÜNLERDEN CUMA: Biot'a döndüm. Ayşe Mc Donald's aşeriyormuş .. Hemen yola çıktık ve çok yakında yer alan Villeneuve Loubet 'de ki Mc Donald's a vardık.. İçerisi serin....insanı rahatlatıyor.. Karnımızı doyurup tekrar kampımıza döndük.. Hava biraz bulutladı.. Ayşe hemen su koyverdi ve plaja gitmekten vazgeçti.. Ben umutluyum ve daha önce de her geldiğimde beni çok mutlu eden plajıma döndüm.. Elimde çok güzel bir kitap var... Denizime karşı sandalyemi kurdum... Kulağıma müziklerimi bağladım... Plaj kalabalık ... Arada bir kafamı kaldırıp,sahile baktığımda içimi hüzünler kaplıyor.. 8 adet ,tek genç meme'ye karşın, 1800 yaşlı insan her tarafı kaplamış.. Alabildiğine sonsuza dek uzanan ,bir ... read more
Ölüm kulesi
Çürük elma

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot June 9th 2011

Geo: 43.6272, 7.09902 GÜN 41 ,GÜNLERDEN PERŞEMBE: Biot' a döndük Kampımız tam tren istasyonunun karşısı.... Burayı sevmemin ve kalacak yer olarak tercih etmemin önemli nedeni, Cannes -Nice arasında ,her iki tarafa 10 dakikalık tren mesafesinde olması. Araç ile dolaşma ve Nice - Cannes park savaşları vermeye gerek yok... Kampımızın hemen yakını ve arkasında bir eğlence kenti yer almakta ... Bizim tabirimizle, dev bir Luna Park var.. Orada yiyelim dedik .. Meğerse bu gece bir yerin çocukları için özel olarak kapatılmış.. Geri döndük... Başka çare yok Şahbaza bindik ve sahilde Ville neuve Loubet istikametinde az ilerleyerek sahilde La Toscana adlı güzel bir lokanta bulduk.. Adamlar araziyi bol bulmuşlar .. Artık yayıldıkça yayılmışlar.. Bazı salonlarda düğün aktiviteleri var.. Bize denize nazır, güzel ... read more
Toscana

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot June 8th 2011

Geo: 43.6272, 7.09902 GÜN 40,GÜNLERDEN ÇARŞAMBA: Dün fazla yayılmadığımız için, sabah toparlanmamız göz açıp kapayana kadar gerçekleşti. 08:45 te yola çıktık. St Raphael' e kadar bir sorun yok.. St Raphael'den sonra yol Corniches'lere doğru, doğal olarak yükseliyor.. Yükseldikçe Ayşe'nin sinirleri de yükseliyor.. Bir noktadan sonra beklenen kopuş gerçekleşiyor.. Benim de sabrım kopunca, karşılıklı "yokuş karşılaması" havalarına geçtik. Theoule sur mer'i geçtikten sonra ,yol tekrar sahile iniyor ve Cannes'da Croisette'i takiben, Antibes'i geçiyoruz Saat 11:00 de Biot 'a vardık . Biot bizim daha önce kaldığımız ve çok mutlu olduğumuz bir yer .. Biot,Antibes' e 8 km mesafede ......Cannes ile Nice arasında yer alan hoş bir yerleşim yeridir.. Tarihte burası, çömlek yapımı ile ünlü bir yer iken, şimdi özellikle cam ocakları ve cam ü... read more
Akdeniz pırıl pırıl
Neredeyiz ?

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot September 6th 2008

Geo: 43.6272, 7.09902 GÜN 71 Günlerden Cumartesi Trenle bu kez sorunsuz Biot a döndüm. Dün geceden sonra ,her an bir şey olacakmış diye düşünmeye başladık. Sahile döndük. Hayrettir Şahbaz yerinde ...hiç ummuyordum. Kapımızın önünde sahil üstüne kurulduk. Çocuklar ,bizi gerçekten mahçup ettiler.. Cannes tarafından havai fişekler atılıyor. Yarın sabah gideceğimizi mümkün olduğu kadar saklamaya çalıştık ama demek sızmış. Şerefimize atılan, havai fişek gösterisi epeyi sürdü. Paraya para demediler Fransızlar ... Tabi başka bir yorum "çok şükür gidiyorlar" diye yapılabilir ... Keyfimizi çiselemeye başlayan yağmur bozdu. Hemen toparlandık ve Şahbaz a döndük. Güzel uyuyorduk, fakat Fransız piçleri, meydanı discoya çevirdiler. Bence bunu mahsus yapıyorl... read more
yapmayınız
ayıp oluyor
sağolunuz

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot September 5th 2008

Geo: 43.6272, 7.09902 GÜN 69 günlerden Perşembe Gelecek trene daha çok var diye ilk gelen Antibes trenine atladım. Hatırlatayım ... Antibes, Bİot'tan sonraki ilk istasyondur .Bindiğimiz Antibes treni bizim inmemiz gereken Biot durağında durmuyor. Kafamızdaki plana göre ...tüm yapacağımız, o sırada oradan geçecek treni yakalayıp Biot a dönmek . Antibes e kadar sorun yok.... fakat Biot trenini yakalamak için bir merdiven inip peron değiştirmek gerek . Ayşe' ciğimin de bu trene yetişmesi için de, sigara içmemesi gerek . Sigara baskın çıktı. Trenimizi kaçırdık. Yapacak bir şey yok ....hızlı bir tren ile tekrar Nice e döndük. 00:24 treni Murphy abinin müdahalesi nedeniyle tam bir saat rötarla gelince, kampa dönüşümüz saat 2:00 yi buldu. ... read more
Trenimiz

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot September 4th 2008

Geo: 43.6272, 7.09902 GÜN 69 Günlerden hala Perşembe Kampımızı bulduk ve derhal yerleştik. Harika bir yer. Denize çok yakın. Meraklısına adresi : http://lesembrunscamping.jimdo.com/home/ Plaj kum değil çakıl.. Bu çok iyi ....zira bu kumlardan kurtulmak bu denli kolay değil. Nereden baksan, bir kısmını arabaya taşıyorsun. Otobüs durağı ve tren istasyonu kapının önünde. Kısaca müthiş bir yer. İşleten geveze Fransız hariç, her taraf çok iyi. Çok sevindik. Bu arada devasa bir camper ağaç ile çıkış kapısı arasına sıkışmış Ne ileri ne geri.... Büyük camperlarla seyahat etmenin yanlışlığı bir kez daha vurgulandı. Bu işlerin devri geçti ama millet hala 70 model "caravanning" konusunda ısrarlı. Atsan atamazsın satsan satamazsın bir durum.. . Öğleden sonra ,Ayşe ile Fransız ... read more
Kampımız
kampımız
Luna park

Tot: 0.161s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 66; dbt: 0.06s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb