WELCOME TO BIOT


Advertisement
France's flag
Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Biot
June 8th 2011
Published: June 29th 2015
Edit Blog Post

Geo: 43.6272, 7.09902

GÜN 40,GÜNLERDEN ÇARŞAMBA:
Dün fazla yayılmadığımız için, sabah toparlanmamız göz açıp kapayana kadar gerçekleşti.
08:45 te yola çıktık.
St Raphael' e kadar bir sorun yok..
St Raphael'den sonra yol Corniches'lere doğru, doğal olarak yükseliyor..
Yükseldikçe Ayşe'nin sinirleri de yükseliyor..
Bir noktadan sonra beklenen kopuş gerçekleşiyor..
Benim de sabrım kopunca, karşılıklı "yokuş karşılaması" havalarına geçtik.
Theoule sur mer'i geçtikten sonra ,yol tekrar sahile iniyor ve Cannes'da Croisette'i takiben, Antibes'i geçiyoruz
Saat 11:00 de Biot 'a vardık .
Biot bizim daha önce kaldığımız ve çok mutlu olduğumuz bir yer ..
Biot,Antibes' e 8 km mesafede ......Cannes ile Nice arasında yer alan hoş bir yerleşim yeridir..
Tarihte burası, çömlek yapımı ile ünlü bir yer iken, şimdi özellikle cam ocakları ve cam ürünleri ile Fransa'da özel bir yer tutmaktadır.
Biot'un tarihi MÖ 165 ‘ e kadar uzanmakla birlikte ,Orta çağ döneminde özellikle Tapınak ve Malta şövalyelerinin en favori yerleşim yerlerinden biri olmuş..
Kampımız aynen bıraktığımız gibi…
Yerleşir yerleşmez, sinirlerimi yatıştırır umuduyla kendimi sahile vurdum..
Bizim geveze Jacques'ın yeri kapanmış…
Anladığım kadarı ile, eski popülaritesi yok..
Sahil yine harika …
Deniz bana iyi geldi..
Açıkta yelken yarışları yapılıyor..


Kampın adresini paylaşıyorum :
http://lesembrunscamping.jimdo.com/home/

Kampa dönüp bir çorba hazırladım kendime..
Sonra İnternet e kavuşup dünya ile temas sağladım..
O da ne ?
Bir takım gök gürültüleri etrafı çınlatıyor..
Uzakta ve ortalık günlük güneşlik derken , gürültüler yaklaştı yaklaştı hava bir karardı anlamak mümkün değil
Bu kadar kısa süre zarfında, bu iklim değişiklikleri nasıl oluyor ? diye kendime sorular yağdırıyorum…
Tek yağdıran ben değilim ...
İnanılması zor bir yağmur iniyor..
Olmaz böyle bir şey ..
Korunaklı bir yerde yazılarımı toparlıyorum
O sırada 2 Amerikalı aile, bisikletleri ile kampa geldiler..
Manzaranın karşısında dehşete uğradım.
Her ailenin ikişer adet küçük ( 4-5 yaş ) çocuğu var
onları,bisikletin önüne yaptıkları market arabası gibi tel kafes içinde oturtmuşlar..
Çocuklar ve tüm sülale seller sular içinde …
Çocuklar gök gürültülerinden korkmuşlar ve ağlıyorlar
Aileler kahkahalar içinde ....yerleşecek bir yer arıyorlar…
İnanmaz gözlerle izliyorum...
Bizde, böyle bir şeyin olması söz konusu dahi değil....
Ufkumuzun dışında bir olay bu ...
İddia ediyorum...Hiçbir Türk ana ve babası ,çocuklarının böylesine bir yağmur altında, yarı çıplak ve bir bisiklet sepeti içinde dolaşmalarını kaldıramaz..
Amerikalı ailelere bakıyorum oralı değiller …
Bisikletle Avrupa turu programını gerçekleştiriyorlarmış ve bu işe sabi sübyanları alet ediyorlar…
Pes vallahi ne diyeceğimi şaşırdım…
Kamp alanı yağmur yüzünden battı…
Sahipleri bile ,"biz hayatımızda böyle bir şey görmedik" diyor ..
Kendimi, her yere yağmur bulutunu kafasının üzerinde taşıyarak götüren çizgi roman kahramanı "Felaket Amet" gibi görmeye başladım…
Öyle ya...... Menton'da dolu yağdı burada sel felaketi …
Hadi hayırlısı…
Bugün keyifsizim ve neredeyse hiç resim çekmedim.
Ayşe ile küslüğümüz devam ediyor..
Bir açıklama yapayım...
Biz Ayşe ile kendimizi ,evli çift olmaktan ziyade, kader arkadaşı olarak kabul ederiz.
Birlikte yaptığımız kilometrenin haddi ve hesabı yoktur..
Bu kadar süreyi, hiç kopmadan, birbirleriyle geçiren çiftlerin, bir nokta da bazı incir çekirdeği doldurmayacak konularda çatışmaları kaçınılmazdır.
Bugün seyahatimizin 40.günü ve Ayşe'nin özellikle virajlı yollara bir hassasiyeti var…Bendeniz, maalesef Ayşe geçmeden önce,Fransız Kara yolları Genel müdürlüğüne yolları düzeltmeleri için gerekli talimatları vermekte gecikince, çatışma haliyle su yüzüne çıktı..
Akşam üstü “kimi dertten içermiş”diyerek rakı soframı kurdum..
Kulaklarıma TSM'yi on line bağladım..
Damardan giriş dedikleri bu ...
Günü unuttum ve çok mutlu oldum.
Özlemişim TSM'yi …
Arada bir, böyle güzel oluyor.
Çok sarhoşlamadan önce toparlandım ve yattım.
Yağmurlardan çok çekiniyorum..
Buna yağmur denmez sel adeta…
Şimdi hatırlayamadığım bir yerde Şahbaz'ın altına yerleştirdiğim sandalyeler bile ıslanınca ,artık önlemleri sıkılaştırmanın zamanı gelmiştir …
Anılarınız kafanıza bir bir vuruyor ...
Boşuna dememişler "Know -How yaptığınız hataların birikimidir" diye ...
Dolayısıyla hava ne kadar güzel ve kafanız ne kadar güzel olursa olsun yatmadan önce mutlaka malzemeyi toparlama adetini geliştirdik..
Bu şekilde sabah kalkıp şaşırmıyor ve "tüh" demiyoruz ..

Günü toparlayan klip'in adresi:


Biot 'ta şu anda hava :
http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/sunandmoon_metric/language/english/global/stations/07688.gif'

GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM:78 KUMULATIF KM:5680

ORT HIZ:38

MAX HIZ:92

TOPLAM SAAT:2:20

SÜRÜŞ SAAT : 2:10

YAKIT :

Advertisement



Tot: 0.149s; Tpl: 0.023s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.086s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb