Blogs from Varna Province, Bulgaria, Europe - page 6

Europe » Bulgaria » Varna Province » Varna August 14th 2006

so this past weekend was spent at the black sea, right outside of varna. after quite a bit of drama with the directors not wanting us to go, aka they don't trust us because we're american (despite the fact that our friends from denmark, ukraine, and romania were going as well) we departed by bus. once in varna we searched for this restaurant, kushtata, and qute a bit of searching finally were able to find it. the food was quite good, though having to wait like 45 minutes for manuela's tripe (of all things) to come was a bit ridiculous. our hotel, located in st. constantine and helena, a resort-esque place just outside varna was....inne...we came down this street with all these nice places feeling quite good about where we would be staying, but then we ... read more

Europe » Bulgaria » Varna Province » Varna August 7th 2006

Not much to report here I'm afraid. Bulgaria's Black Sea coast is a bit like an action film. It's fun but not very interesting. Trying to escape from some zealous American missionaries (Missionaries? Bulgaria is almost entirely orthodox Christian) I had met on the Bus from Velika, I jumped into a taxi that drove me to the hostel I had planned on staying in. Up three flights of stairs later, and it was clear that the either 'Coast Hostel' didn't exist, or someone was making some extravagant claims on the web sight. Some wide-boy Bulgarian, who might have worked in this mythical place or not, (I never figured out whether it existed)took pity on me and lead me across town to the Flag Hostel. I was greeted by Dean, a laddish northerner who seemed like he'd ... read more
Black Sea Beach
Varna Sea Gardens
Skeleton in Varna Archeological Museum

Europe » Bulgaria » Varna Province » Golden Sands July 4th 2006

We had a concert scheduled for the 4th of July but we found out it was cancelled on the way to the concert city so we turned back around and went back to the city we came from. I was dissappointed to hear we had a cancellation but also happy to have the day off for the 4th in the really cute city of Varna. It's on the Black Sea. We had gone to the Golden Sands beach the day before but it was too windy and the waves were too big to swim safely. We still tried though and got yelled at. We all walked out of the water with tons of sand in our swimming suits. For the 4th I went into the city with some of my teammates, walked along the beach, and ... read more
Amazing sunflower fields
1st Years on the beach in Varna
My 4th of July PB

Europe » Bulgaria » Varna Province » Varna June 19th 2006

Well, the Black Sea is different than I expected. I took a 6 hour train to Varna, the northern sea capital, and was instructed by my guidebook to go the the Mladost bus station, so I took a mini bus, but instead of Mladost station I went to the Mladost bus stop. For the first time it was hot, and I was wandering around outer Varna, away from the shore, which is the most Stalinist I have yet seen in terms of tower blocks per square kilometer. Finally I gave up and took a taxi. I took a bus to nearby Balchik, and the hotel I stayed out was owned by someone who didn't speak english but used to be a spanish teacher. Thank you, Sra Nishamura. The weird thing about the beach was that Balchik ... read more
Queen Maria's Palace
Beautiful Bulgaria

Europe » Bulgaria » Varna Province » Pobiti Kamani July 31st 2004

Reggel korán keltünk (hajnali 7 ora) a várnai apartmanban, hogy folytassuk utunkat Veliko Tarnovoba, magunk mögött hagyva a Fekete Tenger partjait (az idő amúgy is esős volt) és egy titokzatos helyre is el szerettünk volna látogatni, amiről egyenlőre nem sokat tudtunk, csak annyit, hogy létezik: Pobiti Kamani, a kőerdő. Ali vette észre, a várnai képeslapokat nézegetve, de az útikönyvben meg sem volt említve. Már előző nap komoly erőfeszítéseket tettünk, hogy megtudjuk, hol van és hogyan lehet oda eljutni. A Régészeti Múzeumban találtunk egy füzetet, ami a Kőerdőről szólt, és megtudtuk, hogy 15 km-re van nyugatra Várnától. Sajnos az, hogy hogy lehet odajutni, nem derült ki. A szállásunk mellett lévő gíroszárus, akivel már az első nap megismerkedtünk, azt javasolta, hogy a Suvorovo nevű kis városba menő buszra szálljunk fel és a sofőrt kérjük meg, hogy tegyen ki ... read more
Ali és a Kőerdő
Üreges kőfa
A kőerdő

Europe » Bulgaria » Varna Province » Varna July 30th 2004

A Várnai Régészeti Múzeum A Bulgáriában látott múzeumok közül az egyik legemlékezetesebb számomra. A múzeum szinte csak Várna környéki anyagot mutat be időrendi sorrendben, a kőkorszaktól a középkor végéig. Több mint 39 terem, 100 000 tárggyal. Sajnos a két szint közül a felsőt éppen javították, ezért csak a kiállítás felét láthattuk. Bár ennyi éppen elég volt, hiszen ha egészében meg akartuk volna nézni a kiállítást, az legalább egy napos program lett volna. Szerencsénkre az alsó szinten vannak a őskori és ókori leletek, ami számunkra az érdekesebb volt, főleg Alinak, aki már alig bírt ránézni egy újabb ikonra. (Azt mondta, elég ikont látott egész életére Bulgáriában.) A múzeum legrégebbi leletei Kr.e. 5000-ből származnak. Ekkor egy virágzó kultúrális központ alakult ki a Várnai Tavak körül, mely egyik pillanatról a másikra pusztult el, amikor a tengerszint hirtelen 10 m-t ... read more
Európa legrégebbi vezérsírja
A múzeumban
római mozaik

Europe » Bulgaria » Varna Province » Golden Sands July 30th 2004

Miután teljesen kimerültünk a Régészeti Múzeumban, úgy döntöttünk, hogy meglátogatjuk a környéken lévő híres kolostorokat. Az egyik a Sveti Konstantinban lévő lett vona, mely 9 km-re van Várnától. Bulgáriában nagyon gyakori, hogy a helyijárat akár 20 km-re is kimegy a városból, főleg, amikor egy tengerparti üdülőterületről van szó. Így felszálltunk a 409-es buszra (ebbe az irányba megy még a 109-es, 209-es, 309-es is) és Sveti Konstantint mondogatva megvettük a buszjegyet. Bulgáriában szinte mindenhol másképp működik a jegyvásárlás. Várnában a kalauz (buszpincérő) odamegy hozzád a buszon és tőle kell a jegyet megvenni. Egyébként félelmetes, hogy mire képesek, olyan tömegben, ahol egy tűt sem lehetne leejteni, ők vadul rohangálnak fel-alá. Igenám, de folgalmunk sem volt, hogy hol kell leszállni, a buszpincérnő pedig annyira elfoglalt volt, hogy felénk sem nézett. Amikor már jó ideje u... read more
Rajz a kolostorról
Lépcső a kolostorba
Az Aladzha kolostorban 1

Europe » Bulgaria » Varna Province » Varna July 29th 2004

Ezen a napon végre teljesült egy gyerekkori vágyam: elmentünk egy delfinshowra. Délután kettőkor kezdődött a show, ami a legdrágább programunk lett végül Bulgáriában, mert 16 Lv volt a felnőtt jegy és még a fényképezésért is kellett fizetni, de megérte. Íme néhány fotó. (Amúgy Ali sem volt még delfinshown, úgyhogy mind a ketten nagyon izgatottak voltunk, nagyon élveztük, bár azt hiszem, hogy úgy 10 évvel ezelőtt még jobb lett volna.) Főleg az volt a jó, hogy jó helyet sikerült szerezünk: a középső szektorban, a 3. sorban, így mindent nagyon jól láttunk.:) A delfináriumban júniustól augusztusig 11-kor, 2-kor és ½ 4-kor van előadás, a többi hónapban 11-kor és 3-kor. A delfinárium a Primorski parkban van, de eléggé távol a központtól, így érdemes odáig busszal menni és visszafelé gyalogolni. Útközben rengeteg múzeum és egyéb látnivaló van, mint a terrárium, ... read more
Ajtó a vestibulum és a basilica thermarum között
Kiskutyák a fürdőben
A termálfürdő vázlatos térképe

Europe » Bulgaria » Varna Province » Varna July 29th 2004

Sometimes when arriving in a city you just don't like it, you can't say why but it just has an uneasy feeling to it. Varna was like this for me, maybe it was the rain that greeted us, or the hassle from taxi drivers and money changers on the streets, or maybe it was just too busy for us. We found a small apartment (bedsit) for 32 leva per night, a little away from the center. We had taken it for 3 nights based on photos, after not having much luck finding alternatives. The initial veneer of the flat quickly wore off, the door to the building banged really loudly, and the bed was really uncomfortable - meaning sleep was difficult. Moral of the story - always take a look at a room if you can. ... read more
Derelict Building
Aladza Monestary
Tombs in the Monestary

Europe » Bulgaria » Varna Province » Varna July 28th 2004

28-án érkeztünk meg Burgaszból egy majdnem 3 órás minibuszozás után. Utunk szép helyeken vezetett keresztül és félúton a pihenőnél az egyik utast sikeresen ott is felejtettük, így jó 5-10 percnyi út után fordultunk vissza érte. :) Várna Bulgária 3. legnagyobb városa, sok múzeummal, galériával, szép épületekkel, sok-sok sétálóutcával, egy nagy tengerparti parkkal (Primorski park) és egy teljesen be/kiépült tengerparttal. Talán nyáron a legnyüzsgőbb város, teli élettel, programokkal. Számunkra mégis Plovdiv maradt a kedvenc bolgár városunk. Nem is a sok túrista miatt, hiszen többségében inkább bolgárok nyaralnak itt, de a sok, túristára specializálódott koldus, mindenhol átvágni akaró taxisok, lépten-nyomon szálláshelyet kínáló emberek el tudják rontani az ember kedvét. Vagy talán csak az volt a baj, hogy amikor megérkeztünk zuhogott az eső.... A busz a városközpont északi részén te... read more
A várnai beach
Várna

Tot: 0.131s; Tpl: 0.006s; cc: 11; qc: 78; dbt: 0.0703s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb