Urška in Andrej

UrskaAndrej

Hobita na Frodovi poti. :D

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Manukau City March 28th 2016

Zadnji dan najinega popotovanja sva začela s pakiranjem. Čeprav nisva nakupila zelo veliko spominkov, se je zdelo, da bosta torbi hitro pretežki. Po zajtrku in ko so bile najine stvari uspešno zložene v primerno obliko za na letalo, sva odrinila proti Aucklandu. Dan sva preživela umirjeno v priljubljenem lokalnem zabaviščnem parku in se še zadnjič sprehodila po bližnjem regionalnem parku, ki je pri domačinih priljubljeno mesto za piknike. Zvečer sva na letališču oddala avto in tako sklenila 4521 kilometrov dolgo popotovanje po Novi Zelandiji. Zdaj naju čaka le še pol sveta letalske poti do doma.... read more
Regionalni park

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Mission Bay March 27th 2016

Predzadnji dan na Novi Zelandiji sva preživela nekoliko bolj umirjeno. Dopoldne sva si ogledala aucklandski akvarij, popoldne pa bližnjo plažo v kraju Piha. Aucklandski akvarij naju je navdušil bolj kot živalski vrt. Združuje prikaz življenja v oceanih in na Antarktiki, zato je poleg različnih vrst rib mogoče videti tudi pingvine. Prav pingvini so nama bili najbolj všeč, saj so zelo radovedne živali. Imajo tudi zanimiv tunel pod ogromnim akvarijem, v katerem plavajo različne vrste rib, morskih psov in želv, ki si jih je mogoče ogledati iz zanimive perspektive - od spodaj in s strani. Priplavajo lahko čisto do stekla, zato se jih je skoraj mogoče dotakniti. Popoldan sva se zapeljala na med domačini zelo priljubljeno plažo v kraju Piha. Plaža je sicer le ena v vrsti številnih, ki se raztezajo po zahodni obali, a je turistom ... read more
Akvarij
Piha

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central March 26th 2016

Največjemu novozelandskemu mestu sva namenila vso soboto, kar se je izkazalo za dobro odločitev, saj je bilo zaradi velikonočnih praznikov na cesti in v mestu kar nekaj gneče. Najin prvi cilj je bil aucklandski živalski vrt, kjer sva si lahko ogledala mnoge živalske vrste, ki so v evropskih živalskih vrtovih redkeje na ogled, med njimi avstralskega emuja, novozelandskega kivija in papigo keo. Drugi cilj dneva je bil znameniti stolp Sky Tower. Z njega sva v Mašini družbi (kako je svet majhen! ;)) opazovala Auckland. S stolpa je mogoče tudi skočiti ali se sprehoditi po njegovem robu. Jutri bova obiskala aucklandski akvarij in plažo piha zahodno od mesta.... read more
Zoo
Razgled

Oceania » New Zealand » North Island » Waitomo Caves March 25th 2016

Pot proti Aucklandu sva zjutraj v New Plymouthu začela z vzponom na znamenito skalo Paritutu. Jasno jutro je poskrbelo za čudovit razgled na morje in mesto, v daljavi pa je kraljevala gora Egmont. Ker naju je čakala kar dolga vožnja proti Aucklandu, sva kar hitro odrinila na pot. Med potjo proti Hamiltonu, ki sva ga že obiskala, sva se ustavila v kraju Waitomo, ki je znan po svojih jamah. V njih živijo svetleči hroščki (Arachnocampa luminosa), ki jim po krivici pravijo "glow worms" (svetleči črvi), saj v resnici spadajo med žuželke in so sorodniki kresničk. V Waitomu sva si ogledala eno izmed jam, v katerih živijo in ki se raztezajo vse do morja. Skozi jamo smo se podali oblečeni v neopren in z gumijastimi obroči, saj smo večino poti preplavali po podzemni reki. Med potjo smo ... read more
New Plymouth in gora Egmont
New Plymouth
V jami

Oceania » New Zealand March 24th 2016

Vremenska napoved za Tongariro zjutraj ni bila preveč ugodna, zato sva prilagodila načrte in se iz Wellingtona po zahodni obali severnega otoka odpravila proti gori Egmont, ki se dviga 2518 metrov nad morjem. Egmont ali Taranaki, kot so jo poimenovali Maori, je edina gora na zahodnem delu otoka. Je mirujoči vulkan, ki je nazadnje izbruhnil v 18. stoletju. Legenda njegovo nenavadno osamljeno lego pojasnjuje takole: Taranaki je nekoč stal z drugimi gorami v osrčju severnega otoka. Zaljubil se je v eno izmed njih, Pihango, in se s Tongarirom boril za njeno naklonjenost. Ker je izgubil dvoboj, je bil izgnan na zahod. Pot iz Wellingtona naju je najprej vodila do že znanega mesta Wanganui, nato pa naprej proti gori Egmont. Cesta naju je večino časa vodila ob obalah, ki so zelo priljubljene med deskarji. Na najzahodnejši točki, ... read more
Gora Egmont
Jezero Rotomana v New Plymouthu
Most Te Rewa Rewa in gora Egmont

Oceania March 23rd 2016

V torek sva s helikopterjem poletela na ledenik Fox, podrobno poročilo sledi. * * * Kot rečeno, sva torek preživela v deželi ledenikov pod Južnimi Alpami. Zjutraj sva se iz Hokitike odpravila proti ledenikoma Franz Josef in Fox, ki sta le manjši del zajetnih ledeniških tvorb na gori Cook in okoli nje. Maori so gorske vrhove poimenovali po svojih prednikih in nekaterih božanstvih - gora Cook tako nosi maorsko ime Aoraki, ki je bil eden prvih maorskih raziskovalcev Nove Zelandije. Ker sta ta ledenika najlaže dostopna, sta tudi najbolj turistično oblegana. V krajih Franz Josef Glacier in Fox Glacier, ki ležita pri izhodiščnih točkah poti na ledenika, je turistična ponudba različnih ogledov, pohodov in poletov na ledenike zelo pestra. Ker sva si želela ledenike ogledati iz zraka in po njih tudi hoditi, sva se odločila za ... read more
Ledenik Fox
Obala med Greymouthom in Westportom

Nov teden sva začela s premikom z vzhodne obale južnega otoka na zahodno. Iz Kaikoure sva se ob obali najprej podala južno proti Christchurchu. Na poti sva prečkala številne široke rečne struge, po katerih spomladi in ob nalivih z gora odteka voda. Najin prvi postanek je bil v zalivu Gore Bay, kjer sva si ogledala znamenite klife Cathedral Cliffs. Pred mestom Kaiapoi je cesta zavila v notranjost - usmerili smo se proti najbolj znanemu novozelandskemu prelazu Arthur's Pass. Ko je v 19. stoletju Novo Zelandijo zajela zlata mrzlica, so evropski priseljenci potrebovali povezavo med zahodom, kjer so bila nahajališča zlata, in vzhodom, kjer so živeli. V ta namen so zgradili cestno in železniško povezavo med Hokitiko in Christchurchom. Pri tem so moral prečkati Južne Alpe, ki ločejo vzhod od zahoda. Najtežji del poti je bil čez ... read more
Vožnja proti prelazu
Most čez reko
Viadukt Okita

Oceania » New Zealand » South Island » Kaikoura March 20th 2016

Nedeljo sva izkoristila za počitek in pohod na goro Fyffe, ki se vzpenja nad Kaikouro. Visoka je malo več kot 1600 metrov, ime pa je dobila po eni od prvih lokalnih kitolovskih družin. V prejšnjem stoletju je bil na Novi Zelandiji zelo razširjen lov na morske sesalce - tjulnje so na primer skoraj iztrebili, njihovo število je po ocenah še danes (skoraj 40 let po začetku prepovedi lova) zelo nizko, le 20 % začetne populacije. Izhodišče poti na goro Fyffe je 10 minut oddaljeno od Kaikoure. Iz gozda se pot strmo vzpenja nad pokrajino, na vse strani pa se odpirajo čudoviti razgledi. Čeprav sva sprva načrtovala le vzpon do razgledne točke, sva nato pohod podaljšala do bivaka na 1100 metrih. Nagrajena sva bila z razgledom proti rtu Kaikoura, zahodni gori Manakau in južnemu Lyfordu. Vzpon do ... read more
Zahodne gore
Pogled proti Peketi
Rt Kaikoura

Oceania » New Zealand » South Island » Kaikoura March 19th 2016

Zjutraj sva se iz Pictona podala po vzhodni obali južnega otoka proti Kaikouri. Že prihod čez hribovito pokrajino, ki ločuje sever od vzhoda, je pokazal, da je bila vremenska napoved pravilna - padavinam se do vzhoda ni uspelo prebiti. Kot že neštetokrat na tem potovanju sva bila tudi danes navdušena nad čudovito pokrajino - peščenimi plažami, ki se strmo dvigujejo v hribe in gore. Nekaj kilometrov pred Kaikouro sva ob cesti na skalah opazila tjulnje, ki se niso pustili motiti pri svojem dopoldanskem počitku. V Kaikouri sva najprej poiskala center Whale Watch Kaikoura. Center je v lasti lokalnega maorskega plemena, ki je oglede kitov začelo izvajati v prejšnjem stoletju v času krize, ki je Maore zelo prizadela. Kite imajo Maori skoraj v krvi, verjamejo namreč, da je njihov prednik Paikea prišel na Novo Zelandijo na kitu ... read more
Kit glavač
Delfini

Petkovo sončno vreme sva izkoristila za ogled narodnega parka Abel Tasman, ki leži na severu južnega otoka in je znan po kilometrih peščenih plaž v skrivnih zalivih, ki jih z ene strani obdaja modrozeleno morje, z druge pa deževni pragozd. Pot skozi park (Abel Tasman Coast Track) pohodnika vodi od enega do drugega, številni si za pohod vzamejo več dni časa in kampirajo kar v parku. Iz pristaniškega Pictona sva zjutraj krenila proti zahodu. Izbrala sva pot skozi vinogradniško dolino med mestoma Spring Creek in Renwick. Opazila sva številne vinske kleti, ki so imele sumljivo evropska imena: Johanneshof, Georges Michel... (Včeraj nama je na trajektu neki upokojeni kmet s severnega otoka povedal, da so Novozelandce vinogradništva naučili Dalmatinci, ki so zelo kmalu prišli na Novo Zelandijo. Poleg te nama je zaupal tudi številne druge, ta trenutek ... read more
Plaže ob oseki
Park
Queen Charlotte Sound

Tot: 0.158s; Tpl: 0.008s; cc: 13; qc: 88; dbt: 0.096s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb