Pot na zahodno obalo

Published: March 21st 2016

Kaikoura - Hokitika

Nov teden sva začela s premikom z vzhodne obale južnega otoka na zahodno. Iz Kaikoure sva se ob obali najprej podala južno proti Christchurchu. Na poti sva prečkala številne široke rečne struge, po katerih spomladi in ob nalivih z gora odteka voda. Najin prvi postanek je bil v zalivu Gore Bay, kjer sva si ogledala znamenite klife Cathedral Cliffs. Pred mestom Kaiapoi je cesta zavila v notranjost - usmerili smo se proti najbolj znanemu novozelandskemu prelazu Arthur's Pass.

Ko je v 19. stoletju Novo Zelandijo zajela zlata mrzlica, so evropski priseljenci potrebovali povezavo med zahodom, kjer so bila nahajališča zlata, in vzhodom, kjer so živeli. V ta namen so zgradili cestno in železniško povezavo med Hokitiko in Christchurchom. Pri tem so moral prečkati Južne Alpe, ki ločejo vzhod od zahoda. Najtežji del poti je bil čez prelaz Arthur's Pass. Danes tam stoji viadukt Okita, z lahkoto pa si predstavljamo, kako težko je bilo včasih čez prelaz tovoriti najrazličnejše dobrine. V gozdovih Južnih Alp živi znana novozelandska vrsta papige - kea, nekoč pa je tam živela tudi ptica moa, ki so jo iztrebili že Maori.

Zahodna obala je prežeta z zgodovino iz časov zlate mrzlice. Pred mestom Kumara (v maorskem jeziku je kumara poimenovanje za sladki krompir) sva si tako ogledala ostanke lokalnega kopališča, ki so ga zgradili in uporabljali zlatokopi s svojimi družinami v drugi polovici 19. stoletja.

Na zahodni obali sva se ustavila v bližini mesta Hokitika, ki bo jutri najino izhodišče za pot proti ledenikom.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0459s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb