Page 2 of ThijsD Travel Blog Posts

North America » United States » California July 15th 2015

Zondag12july Verschrikkelijk koude nacht. We were not prepared for this. Smorgens toertje in den auto om op te warmen, hertjes over de weg gezien. Na stevig ontbijt me bonen eiers en tomattesaus een nog steverige wandeling gemaakt. Tochtje van 7 km met gemiddeld stijgingspercentage van 12%. Hier en daar stukken bos weggebrand. Het meer boven de boomgrens was ook helemaal uitgedroogd, net als de meeste beekjes en rivieren hier. Tweedaagse in Lassen volcanic park was meer dan geslaagd. Wel zwaar voor de voeten en knietjes. Vervolgens trokken we verder noordwaarts naar Sashta mountain. Een eenzame berg met besneeuwde top en daarond bijzonder weinig bebouwing. Bossen des te meer, the way we like it. Sashta is een heel klein dorpje. We maken nog een wandeling rond siskiyou lake, slaan ons tentje op en gn dan eten in ... read more

North America » United States » California July 14th 2015

Gisteren na het avondmaal van tacos en buritos voor het eerst echt helemaal wild gekampeerd. We stonden perfect hadden een pintje erbij genomen en toen kwam plots de ranger. We stonden blijkbr op prive grond. We moesten dus in het donker nog op zoek naar een nieuwe plaats. Vandaag doen we het rustig aan, onze voeten hebben het nodig. We nemen een vervrissende duik in lake siskiyou. De temperatuur was verasssend aangenaam. Vervolgens grocery shoppig en dan de highway op. Verder noordwaarts richting lava beds national park. Onderweg passeren we regelmatig stukken afgebrand woud. De droogte is hier echt problematish aan het worden. De dorpjes die we nu tegenkomen zijn ook superklein. Ongeveer 600 inwoners. We zijn op weg naar een vergeten uithoekje van deze gigantische staat. 100 mijl verder is het landschap volledig veranderd. We ... read more

North America » United States » California July 13th 2015

Vandaag naar mount shasta gegaan, aka US version of lonely mountain. Wat een korte wandeling moest worden werd een serieuze tocht tot boven de boomgrens. Er was zelfs sneeuw! Die tocht was opnieuw niet gepland... Een beetje zoals heel onze reis. Pieter en Vinnie hebben de berg zelfs bedwongen op sandalen. De aandeelhouders van compeed zullen content zijn. De campkeeper Sharon gaf ons de tip om nog meer noordwaards te trekken naar de lavacaves. Tot nu toe hebben we nog niets gedaan die op het lijstje stond, het was wel allemaal serieus de moeite. knietjes en voetjes weer kapot. Douchen in sashta lake en hopen dat de beren ons met rust laten vanacht.... read more

North America » United States » California July 10th 2015

Tjooln. Typische first day. Wa problemen met de boeking van de auto maar uiteindelijk zijn we met een toyota rav4 naar de green tortoise hosel gereden. Supergezellige hostel ! SF is een bruisende stad met giga skyscrapers en errond gezellige pubs. strax vroeg in bed en morgen op pad naar het eerste park. Lassen national volcanic park.... read more

Oceania » New Zealand July 31st 2014

Tweede dag in dit paradijselijk uithoekje van NZ. Een lus maken is niet mogelijk want er zijn nu eenmaal te weinig wegen in de coromandel. Onze tijd is kort dus we steken over van west naar oost om een van de mooiere baaien mee te pikken voor we naar Hot water beach trekken. Cathedral cove. Een grote rots die uitgehouwen is door de zee. Bij laag tij kan je eronderdoor wandelen, dat hebben we dus ook gedaan. De 45minuten lange wandeling naar de grot was op zijn minst uitdagend. De zware regenval van vorige nacht had alle paden omgetoverd in modderstromen... en wij hadden onze bergschoenen niet aan. We namen toch nog wat zijsprongetjes naar andere mooie plaatsen zoals de stingray bay. Ooit kom ik hier terug in de zomer met een duikbrevet ! We hebben ... read more

Oceania » New Zealand July 29th 2014

Deze morgen weer wat ijs op het raam maar het beloofde een mooie dag te worden. Vlak na zonsopgang zetten we onze reis verder richting Coromandel ! De Coromandel is het meerst noord oostelijke punt van Nieuw Zeeland, niet al te ver van de evenaar en dus tropish klimaat. Het is een klein paradijs op aarde, regenwoud en tientallen kleine baaitjes en afgelegen eilandjes. De wegen draaien en keren, stijgen en dalen, je haalt amper meer dan 50km/u. Het is dan ook al eventjes na de middag als we de coromandel bereiken. Het is wat bewolkt maar het blijft droog en we hebben mooie opklaringen. Opnieuw prachtige uitzichten gedurende de hele reis. Dit mooie uithoekje is zeker de extra kilometers waard! We spenderen het grootste deel van de dag in street 309. Een onverharde weg dwars ... read more

Oceania » New Zealand July 28th 2014

Opstaan verloopt moeizaam ! De vooruit is aan de binnenkant weer bedekt met een laagje ijs. We ontwaken bij een temperatuur van -1°C. Nachtvorst betekent wel geen wolken ! Langleve hogedrukgebieden! Als de zon erdoor komt is er amper een wolkje aan de lucht, de zichtbaarheid is super ! Het kwik stijgt ook naar een aangename 10°C. Vol goede moed maar toch wat langzaam starten we onze reis naar het national park bij lake Taupo. De keuze aan wandelingen is weer ietwat beperkt omdat de grote crossings allemaal ondergesneeuwd zijn en we daarvoor niet de ervaring of het materiaal hebben. We stippelen dan zelf maar een route uit die enkele kortere wandelingen combineert. Het landschap is opnieuw iets helemaal anders. Lage struiken en dode grassen , bedenkt met een laagje sneeuw of ijs. Het hard bevroren, ... read more

Oceania » New Zealand July 27th 2014

Onze zalige tijd hier zit er bijna op en we willen de laatste dagen nog laten tellen. Daarom hebben we gisteravond beslist om nog van wellington naar Martinsborrough te rijden, alweer een dik anderhalfuur zonlicht gewonnen. Vanmorgen zijn we dan van Martinsborrough naar lake Taupo gereden. Een dikke vijf uur rijden. We reden op dessertroad, een brede snelweg doorheen een woestenij, heel ander landschap dan hetgeen we hier gewend zijn. Dode grassen, donkerbruine struiken, kleigronden.... best wel spectaculair. Het weer is zeer bewolkt met wat motregen. We krijgen zelfs wat smeltende sneeuw op dessert road. Als we Taupo naderen klaar het echter helemaal op en zitten we weer midden het groen onder een stralend. Taupo is het grootste meer van NZ en het landschap errond deed dienst als filmlocatie voor mordor in de lord of the ... read more

Oceania » New Zealand July 26th 2014

Varen, dat is wat we vandaag gedaan hebben. Prachtig weer vandaag. Een frisse 4°C met weer wat nachtvorst op onze cabana, maar geen wolkje aan de lucht! Ook weinig wind ==> maximale zichtbaarheid! Ideaal weer nu dus om walvissen te spotten. Goed dat we gisteren al geboekt hadden want de catamaran zat vol ! Gemiddeld zie je 1 a 2 walvissen per trip, zoniet krijg je een 80% refund. We hebben al heel de reis geluk met the wildlife en dat was vandaag niet anders. 5 potvissen hebben we zien duiken! We waren zelfs niet zo impressed, overload aan awesomeness. Desalnietemin was de rit met de katamaran op open water een hele belevenis. We zagen naast potvissen ook heel wat zeevogels. Grote albatrossen met een spanwijte van 3,5 meter en de zeldzame sternen die supersnel dalen ... read more

Oceania » New Zealand July 25th 2014

We vertrokken iets na acht vanuit fox glacier richting pancake rocks. Perfecte timing, we konden daar nog ontbijten voor het tij veranderde. Pancake rocks vraagt om pancake ontbijt naturlijk. Met maple sirup, banaan en opnieuw bacon. Jummy. Als iets voor tien de vloed begint gaan we richting de pancakerocks. Die heten zo omdat het precies allemaal gestapelde platte stenen zijn. De zee is vrij wild vandaag en beukt hard in tegen de rocks, je zou zweren dat het donderde. Hier en daar zorgt het geweld van de zee voor coole fenomenen. Er is zelfs een geiser te zien (beelden te zien in de roadmovie binnenkort beschikbaar bij uw lokale dagbladhandelaar). Na een half uurtje hebben we het wel gezien en gaan we verder, het begint ondertussen ook lichtjes te spetteren. Probleem. Een raam van once jucy ... read more

Tot: 0.088s; Tpl: 0.005s; cc: 4; qc: 84; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb