Page 4 of ThijsD Travel Blog Posts

Oceania » New Zealand » South Island » Picton July 14th 2014

Last night was pretty crazy, sooooo this morning was pretty rough. Desalnietemin sprongen we omstreeks 7:00 uit onze slaapzak om "fris en monter" de finale van het wk te bekijken at Mikey's bar. We bestelden daar een ontbijt met de gewoontelijke eitjes, bacon en worst. We genoten van de wedstrijd met een terrechte winnaar, maar beseften tegelijk dat het niet zo'n goed idee was om vandaag de weg op te gaan. We besloten een extra dagje in Picton te blijven. After all, both the people and the views are awesome here. Na de match hadden we even tijd nodig om euhm... onszelf terug te vinden. Iets na de middag konden we er weer helemaal tegenaan. We bezochten het Picton aquarium, een kleinschalig bezoekerscentrum met veel lokale vissoorten en andere dieren. We kregen uitleg van een jolige ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Picton July 13th 2014

Vandaag maakten we de overstap van het noordeiland naar het zuideiland. De ferry vertrok om 13:30 en kwam rond 17:00, met het zakken van de zon aan in Picton. De bootreis door Cookstreet was opnieuw onbeschrijfelijk mooi, maar ik ga toch een poging doen. Op helderblauwe wateren vaarden (voeren?) we tussen twee heuvelruggen. Het sterke zonlicht brak door de wolken en zorgde her en der voor prachtige regenbogen. In de verte waren de besneeuwde toppen van de zuiderse alpen te zien. Plots dook ook een stukje walvis op boven het wateroppervlak en in een van de baaitjes zagen we ook enkele dolfijnen. We stopten opnieuw in een holiday camping, op wandelafstand van het centrum. Na een douche en het wassen der kleren besloten we een stapje te zetten, want ondergetekende had iets te vieren natuurlijk. We ... read more

Oceania » New Zealand » North Island July 12th 2014

Juplahoi Vandaag zijn we na een stevig ontbijtje - full stable : 2eggs 2sausages 6 pieces of bacon 2 kroketachtigedingen en 3 sneetjes toast - tot in Wellington gereden. De hoofdstad. We hebben daar New Zealandia bezocht. Een groot stuk grond dat afgebakend is met hoge hekkens met als enige bedoeling de inheemse soorten te beschermen. Je vindt er de tuatara, weta, gecko's, kiwi en alle inheemse vogelsoorten. Het weer was nat en donker, maar onder de dikke vegetatie merk je daar eigenlijk weinig van... at first. Er was opnieuw een mooi informatiecentrum met een museum en café enzo. We keken eerst naar een filmptje over de geschiedenis van nieuw zeeland, naast een opgezette MOA- de olifantenvogel uitgeroeid door de eerste mensen die het land betraden. Dan gingen we zelf op zoek naar alle vogeltjes! Als ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Taranaki July 11th 2014

Gebaseerd op de weersvoorspelling beloofde vandaag een mindere dag te worden, uiteindelijk was hij minstens even awesome als alle andere. Vroeg in de ochtend trokken we naar Edmond park, aan de voet van Mount Taranaki. We hebben de top van de berg nooit gezien, ook al zijn we er vlakbij geweest. Heel de berg was gehuld in een dikke sluier mist. Ondanks al die wolken bleef het wel droog. Er was veel wind, maarja dat heb je nu eenmaal aan de kust. De weg door edmond park was weer adembenemend, met aan weerszijden muurtjes die de wildernis van het park moeten tegenhouden. We reden naar het bezoekerscentrum van mt Taranaki waar de zichtbaarheid enorm beperkt was. Het was niet verwonderlijk dat we de enige twee bezoekers waren deze morgen. Ondanks de waarschuwingen voor slecht weer op ... read more

Oceania » New Zealand July 10th 2014

Vandaag opnieuw beter weer dan gisteren. Gisteravond nog lekker gegeten in the thirsty Weta. Weta zijn een soort plaatselijke krekels, beetje groter en kunnen nie vliegen. Vanmorgen zijn we dus eerst naar de kiwi house en national bird park geweest. Da was eigenlijk de eerste teleurstelling van de reis. Weinig mooie habitats, veel dezelfde vogels.... De repetielen die aanwezig waren zaten ook in lelijke terraria, de tuatara hebben we zelfs niet gezien, ook de kea was niet zichtbaar. Na een uurtje zijn we doorgereden naar Waitomo. In waitomo hebben we twee grotten bezocht. De arangui grot was er eentje met wilde weta in, we hebben er ook een paar van dicht gezien. de grot is gelegen in het midden van een een bos, zeg maar regenwoud. Na het bezoek van de grot zijn hebben we een ... read more

Oceania » New Zealand July 9th 2014

Vandaag van hamilton richting MATTAMATTA gereden om The shire te bezoeken. Mattamatta is een van zovele 'rural service towns'. Stadjes die afhankelijk zijn van de landbouw en visserij. In dit geval melkvee en schapen. Deze steden zijn altijd op eenzelfde manier opgebouwd en hebben een amerikaans karakter. Een hoofdstraat met aan beide kanten een hoop grote winkels en warenhuizen, fastfood restaurants, autozaken, DYI shops,..... Verder heb je enkele woonwijken. Een shuttlebus bracht ons van het informatiecenter naar de set, die is gelegen op een schapenboerderij. Boerderij met grote B, ze telt zo'n 17000 schapen. Door de grootte van de boerderij en het heuvelachtig karakter is de set van op de openbare weg niet te zien. in de boerderij zijn een 18-tal hobbitholen gebouwd, compleet met tuintjes wasdraden enz... Er is enorm veel geld en tijd gestopt ... read more

Oceania » New Zealand July 8th 2014

ipgestaan, koooud en wind en regen ! plan was om nat noorden te gaan, in wangarei information centre kiwi north ontdenkt eerst gaon shoppen , eitjes, worstjes, bacon, nutmix, muslibars en drank ! mostn we wel gin ID ein zeker omdak nog geen 25 zin ! we drinken godver al 10 jaar. Nuja ki achter mu pasport gelopen en twas in probleem , ma ondertussen adn der zelfs al mensen aangeboden voor dien drank voor oes te kopen ! again supervriendelijk !! na kiwi north gereden en daar de kiwi en tuatara gezien , were super vriendelijke mensen kiwi van heel dicht gezien, ook WO1 museumpje bezocht ma dus van hee den dag nie gestopt me regenen ! regen regen regen, en tging nog erger worden dus besloten van eerst na et zuiden te vluchten want ... read more

Oceania » New Zealand July 7th 2014

nice airport lady die impressed was by our big feet et ze gewassen, the boots that is ! they don't fuck around about organics! bagage gelukkig goed aangekomen mensen supervriendelijk! buschauffeur met ons meegewandeld richting jucy , wist et jammergenoeg nie zo goed zijn. Randomstranger et oes naaar daar gebracht auckland was nogal druk en we wilden daar rap weg , maar om weg te graken ein we maaaasass getjoold ip den autostrade suuuper drukke wegen , zes rijbanen Beetje tjoooln me dien automatic :p markworth ==> eerste stadje , winkels , lader, veste, in ne pub eerste biertje gedronken, grocery shoppping, en ton na ne camping gewist 18:30 al in oes bedje gekropen gjil versleten 00:00 wakkr geworden me migraine ! wrs stress en vermoeidheid enzo , moetn overgeven en alles derop en deraan,... read more

Oceania » New Zealand » North Island July 7th 2014

vluchten en arrival zaterdag 5juli vlak voor de middag vertrokken naar Amsterdam met de auto ( thanx mom and dad). Inchecken was vooraf al gebeurd vlucht munchen bangkok ==> lang ! usb charger in seat and big bang theory ! we got free beer ! bangkok airport nie veel te beleven , beetje ongerust omdat we nog geen boardingpasses hadden maar was geen probleem. Geweun booking reference gegeven en alles was in orde! vlucht bangkok auckland ==> lange vlucht ! fine music (arctic monkeys) and series (family guy , TBBT) selection, good food !... read more

Europe » Belgium July 4th 2014

Greetings In 24hours we'll be up in the air for several hours (read "forever") . For those few earthlings that care, we'll make a few blog entries about our findings and adventures. The uncut version will be available at your local supermarket in the near future. Bye for now ! Stardate awesome awesome awesome... read more

Tot: 0.13s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 84; dbt: 0.0782s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb