Dag 6 12juli New Zealandia

Oceania » New Zealand » North Island
July 12th 2014
Published: July 12th 2014

Juplahoi

Vandaag zijn we na een stevig ontbijtje - full stable : 2eggs 2sausages 6 pieces of bacon 2 kroketachtigedingen en 3 sneetjes toast - tot in Wellington gereden.
De hoofdstad. We hebben daar New Zealandia bezocht. Een groot stuk grond dat afgebakend is met hoge hekkens met als enige bedoeling de inheemse soorten te beschermen.
Je vindt er de tuatara, weta, gecko's, kiwi en alle inheemse vogelsoorten. Het weer was nat en donker, maar onder de dikke vegetatie merk je daar eigenlijk weinig van... at first.
Er was opnieuw een mooi informatiecentrum met een museum en café enzo. We keken eerst naar een filmptje over de geschiedenis van nieuw zeeland, naast een opgezette MOA- de olifantenvogel uitgeroeid door de eerste mensen die het land betraden. Dan gingen we zelf op zoek naar alle vogeltjes! Als volleerde ornithologen sloegen we elk mogelijk zijpaadje in gewapend met onze camera in stealthmode ( hold shift). Ons geduld werd beloond en we slaagden erin om van bijna alle soorten foto's te maken, soms van heel dichtbij. De kaka (coole papegaaaaai) kwam zelfs op een metertje afstand nootjes uit de feeder halen. Door de fascinatie zijn we eventjes de tijd uit het oog verloren en bevonden we ons een uurtje voor het donker werd in de verste uithoeken van het reservaat. Ondertussen waren ook alle paden verandert in kleine modderstroompjes. In gallop richting ingang dus een aantal keer maar net kunnen vermijden om van heel dichtbij met de ondergrond kennis te maken. We bereiken de ingang net voor donkert, door en door nat. We dronken nog een cappucino in de cafetaria en besloten dan een camping op te zoeken. Morgen hopen we de overstap te kunnen maken naar het zuid eiland.

Tot: 0.158s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.12s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb