13/07 Cookstreet ferry , Wellington ==> Picton

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Picton
July 13th 2014
Published: July 13th 2014

Vandaag maakten we de overstap van het noordeiland naar het zuideiland. De ferry vertrok om 13:30 en kwam rond 17:00, met het zakken van de zon aan in Picton. De bootreis door Cookstreet was opnieuw onbeschrijfelijk mooi, maar ik ga toch een poging doen. Op helderblauwe wateren vaarden (voeren?) we tussen twee heuvelruggen. Het sterke zonlicht brak door de wolken en zorgde her en der voor prachtige regenbogen. In de verte waren de besneeuwde toppen van de zuiderse alpen te zien. Plots dook ook een stukje walvis op boven het wateroppervlak en in een van de baaitjes zagen we ook enkele dolfijnen.

We stopten opnieuw in een holiday camping, op wandelafstand van het centrum. Na een douche en het wassen der kleren besloten we een stapje te zetten, want ondergetekende had iets te vieren natuurlijk.

We begonnen in MIkey's bar waar we beiden een MOUTHWATTERING ribeyesteak verorberden ! We werden voortdurend aangesproken door locals die ons tips gaven voor de rest van onze reis en ervaringen deelden. We werden ook vergezeld van een wereldreiziger die flink geld verdiend had op de beurs. The local drunk beweerde zelfs nummers geschreven te hebben die Eric Clapton himself wilde, maar niet kreeg. Ik werd in twee minuten tijd verweten voor zoon van een vrouwelijke hond en naar de hemel geprezen. De man was er van overtuigd dat ik een groot muziekant was, ik straalde dat blijkbaar uit....

We kregen van al die mensen ook telkens een rondje stella's.

Rond tien uur besloot barman Dave Mikey's bar te sluiten, we zouden morgenochtend terugkeren om de finale van de wereldbeker te bekijken tijdens het ontbijt.

Dave vergezelde ons naar Seamus' Irish pub. Daar waren zowaar een paar young locals aanwezig. We speelden een partijtjes pingpong en keuvelden lekker verder...

What happened after that can be discussed in private, TWAS A NIGHT TO REMEMBER

14th July 2014

groetjes
Zo te lezen is dit de reis van je leven!!!!!!! geniet nog van de volgende helft en zie dat je op tijd aan de luchthaven bent, en hou het veilig ook na middernacht :)

Tot: 0.081s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0449s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb