Picton - The day after

Oceania » New Zealand » South Island » Picton
July 14th 2014
Published: July 14th 2014

Last night was pretty crazy, sooooo this morning was pretty rough. Desalnietemin sprongen we omstreeks 7:00 uit onze slaapzak om "fris en monter" de finale van het wk te bekijken at Mikey's bar. We bestelden daar een ontbijt met de gewoontelijke eitjes, bacon en worst. We genoten van de wedstrijd met een terrechte winnaar, maar beseften tegelijk dat het niet zo'n goed idee was om vandaag de weg op te gaan. We besloten een extra dagje in Picton te blijven. After all, both the people and the views are awesome here. Na de match hadden we even tijd nodig om euhm... onszelf terug te vinden. Iets na de middag konden we er weer helemaal tegenaan. We bezochten het Picton aquarium, een kleinschalig bezoekerscentrum met veel lokale vissoorten en andere dieren. We kregen uitleg van een jolige gids over de zeekomkommer, de camouflagekrab, zeeslakken enz...

Bob : "You guys realy seem to know your stuff"

Op het einde van het bezoek was er opnieuw een terrarium met daarin enkele tuatara !

Helaas net zoals in zealandia hadden de levende fosielen zich verscholen en kregen we ze niet te zien.

Bij het verlaten van het centrum vroeg Bob ons hoe het bezoek was, ik vertelde hem dat het jammer was dat de tuatara - our favourite reptile - alweer niet gezien hadden. Then the most awesome thing happened ! Bob stelde voor om het diertje uit zijn hol te halen zodat we het eens konden aanraken en een paar goede foto's nemen. Thank you Bob ! This day just turned awesome again. We hadden nog een cappucino na het bezoek en bleven nog wat praten met Bob. De tuatara in het wild zien is onmogelijk. De eilanden waar ze leven zijn 'no landing' zones en worden beschermt door het leger met helikopters....

We kregen nog een paar wandelroutes mee, en locaties door waar we morgen wilde zeeleeuwen kunnen zien. Net als we het aquarium verlaten zien we toch wel geen zeeleeuw in de baai paraderen zeker ! Slechts een tiental meter van ons verwijdert ! Sweeet ! We maken nog een mooie wandeling langs de kust terwijl de zon stilaan weer achter de bergen verdwijnt. Niets anders meer te doen dan afscheid nemen van onze vrienden at Mikey's and Seamus' bar. 'Vroeg' onder de wol want morgen tijd voor zeeleeuwen, bultruggen, dolfijnen en potvissen.

Bob: " You guys are having the times of your life aren't you ?!"

WE SURE ARE BOB !

Tot: 0.098s; Tpl: 0.02s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0415s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb