Kaikoura - Picton - Wellington - We're on a boat !

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand
July 26th 2014
Published: July 26th 2014

Varen, dat is wat we vandaag gedaan hebben. Prachtig weer vandaag. Een frisse 4°C met weer wat nachtvorst op onze cabana, maar geen wolkje aan de lucht! Ook weinig wind ==> maximale zichtbaarheid! Ideaal weer nu dus om walvissen te spotten. Goed dat we gisteren al geboekt hadden want de catamaran zat vol ! Gemiddeld zie je 1 a 2 walvissen per trip, zoniet krijg je een 80% refund. We hebben al heel de reis geluk met the wildlife en dat was vandaag niet anders. 5 potvissen hebben we zien duiken! We waren zelfs niet zo impressed, overload aan awesomeness. Desalnietemin was de rit met de katamaran op open water een hele belevenis. We zagen naast potvissen ook heel wat zeevogels. Grote albatrossen met een spanwijte van 3,5 meter en de zeldzame sternen die supersnel dalen en landen op het water. We bezoeken ook een rots waar de pelsrobben geboren worden en blijven tot ze volwassen zijn, een soort creche. Mooie beelden geschoten met Xander zijn nikon kanon! Na een paar uur op open water reizen we weer twee uur verder noordwaarts om de ferry terug naar het noordeiland te nemen. De ferry vaart van 18:00 tot 22:00 dus we missen geen zonlicht! Voor we de boot opstappen stoppen we nog eens bij good old Mikey's bar - waar we nog altijd bekende gezichten zijn - om nog maar eens een steak te eten.

Kleine vaststelling: Het vele reizen begint stillaan toch een beetje in de kleren te kruipen, maar we willen nog iedere dag laten tellen !

Andere vaststelling : De rekening begint ook aardig te tellen :p ==> money well spent !

Tot: 0.072s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb