Martinsborrough - Lake Taupo

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand
July 27th 2014
Published: July 28th 2014

Onze zalige tijd hier zit er bijna op en we willen de laatste dagen nog laten tellen. Daarom hebben we gisteravond beslist om nog van wellington naar Martinsborrough te rijden, alweer een dik anderhalfuur zonlicht gewonnen. Vanmorgen zijn we dan van Martinsborrough naar lake Taupo gereden. Een dikke vijf uur rijden. We reden op dessertroad, een brede snelweg doorheen een woestenij, heel ander landschap dan hetgeen we hier gewend zijn. Dode grassen, donkerbruine struiken, kleigronden.... best wel spectaculair. Het weer is zeer bewolkt met wat motregen. We krijgen zelfs wat smeltende sneeuw op dessert road. Als we Taupo naderen klaar het echter helemaal op en zitten we weer midden het groen onder een stralend. Taupo is het grootste meer van NZ en het landschap errond deed dienst als filmlocatie voor mordor in de lord of the rings films. Na de lange reis van gisteren en de lange rit vandaag waren we beiden doodmoe. We stoppen in het taupo holiday park en boeken metteen twee nachten. Dit park heeft een verwarmd zwembad, verwarmde vloer in de douches, het grootste springkussen van Nieuw Zeeland en nog tal van andere faciliteiten, maar we zijn kapot. Shoppen, koken en vroeg in bed. Morgenvroeg trekken we mordor in voor een van de laatste flinke wandelingen langs Mount Doom!

Tot: 0.1s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0609s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb