Page 13 of Helguth Travel Blog Posts

South America » Brazil » Rio de Janeiro July 18th 2010

Geo: -22.9618, -43.1671Etter en litt trøvlete reise i går, søndag kom vi omsider frem til Rio de Janeiro ! Her er det godt og varmt, ca 20-25 varmegrader, så det var deilig å kunne "kaste" ulljakker og olabukser og gå i normalt sommertøy igjen. Vi bor på et hotell som ligger på selveste Copacabana! I dag, mandag har vi bare gått opp og ned på Copacabana beach (hver vei ca 5 km). Vi var også innom den andre stranden Ipanema Vi vasset i bølgekanten den ene veien og tok butikk-shopping på tilbakeveien. En spennende by med mye liv. Når vi gikk tilbake til hotellet,, så ville Helge vasse litt, det ville ikke jeg, så vi gikk hver for oss. Plutselig, når jeg gikk alene, så kommer det en liten gutt, 10-12 år rett i mot meg ... read more
Endelig fremme i Rio
Første dag i Rio
Langs Copacabana

South America » Argentina July 17th 2010

Geo: -25.6836, -54.4757"Poor Niagara Falls!" uttalte Eleanor Roosevelt første gang hun så Iguasso falls. Det utsagnet støtter vi oss til, da vi også har opplevd Niagara Iguassofalls er vel ca 100 ganger større og adskillig mer spektakulært med sine jungelomgivelser. Vi tok en taxi over til Argentina-siden - og det var noe helt annet enn Brasil-siden. Her var det lagt opp til lange turstier og gangveier rett inn i jungelen, hvor vi krysset store elver og papegøyene skvaldret i palmene. Vi satte oss på et tog som gikk innover mot fossene. Ved enden av toglinjen gikk vi på en gangsti mot "Devils throat", denne gangen sett ovenfra (se video). Drønnet og energien i fossen er enorm. Vi fikk også øye på et par apekatter, samt at det var vaskebjørner rundtomkring. Vi vandret ru... read more
På toget  mot fallene
Elven mot fossene
Camilla i jungelen

South America » Paraguay July 16th 2010

Geo: -25.42, -54.63Tok turen over i dag 16.7. Vi tok drosje og det var enkelt å komme over. Stedet er helt surrealistisk med handleboder og kjøpesentre så langt øye kan se. Masse elektonikkartikkler billig. Så seriøse ut også. Stedet var preget av STOR trafikk og søppel som lå strødd rundt. Hvor alle bilene, bussene kom fra har vi ingen forklaring på. Vi var der ca. halv time og brukte 2 timer på å komme oss tilbake (2 km.)!!!!!!!! Greit å ha opplevd dette også, men reiser aldri tilbake. ... read more
På vei hjem.

South America » Brazil July 16th 2010

Geo: -25.5635, -54.5389Ankom fredag formiddag hit til hotellet. Her regner det og er 9 grader kaldt! Hotellet vi bor på er stort og kaldt! I dag tok vi en taxi over til Paraguay som var en selsom opplevelse (se eget kapittel).. Som noen av dere kanskje har skjønt, så samler Helge på land - Så nå har han ett til på cv'n sin.. Tror han er oppe i godt over 40 land totalt. Det er meldt dårlig vær i morgen også, 13 grader og stritregn. Vi skal se på fossene i morgen, håper ikke alt bare blir grått og hvitt. Vi var innom en litt artig restaurant og spiste middag her i byen i dag. Det var en BBQ-grill. Det var ingen meny på denne restauranten, fikk bare først beskjed om å forsyne oss med salat ... read more
Enorme områder
Helge og foss
Storslått natur

South America » Uruguay July 15th 2010

Geo: -34.4613, -57.843I dag onsdag 14.10 har vi várt pa en dagstur til Uruguay. Det gikk en baat fra Buenos Aires som vi tok. Baten tok ca 1 time og vi havnet opp i en gammel forblaast by Colonia Del Sacramento. Denne byen er pa Unescos verdensarvliste.. Her var det absolutt ingenting a gjore, og vi hadde 3 timer a slaa i hjel - saa det ble a tusle rundt ogsa satt vi oss ned pa en cafe / galleri... Vi var oppe i et fyrtaarn ogsa. Det var litt som a komme tilbake til 50 tallet. Det er vinter her na.. Det er ikke mer enn 7-8 grader og det blaaser. Er ganske friskt. Som det går frem av bildene var dette en merkelig by, som var verdt å få med seg. 2 timer holder ... read more
Stilfullt!
Torget i Colonia
Camilla i forblåst død by

South America » Argentina » Buenos Aires July 14th 2010

Geo: -34.615, -58.3828Vi ankom BA i dag tidlig. BA er en utrolig stor og masete, forurenset by. Vi bor ikke langt fra Obelisken. 9. juli avenyen her i BA hvor Obelisken ligger er verdens bredeste gate... Tror Helge telte sann ca 19 filer... og det er flere hundre meter aa krysse den gata. Skriver mer om BA i morgen, vi skal ha en hel dag her i byen i morgen og tenkte aa ta en sightseeing m.m. En ting jeg maa si om Argentinga generelt er at det er billig her... spesielt å ta taxi og å gaa ut aa spise... og maten er veldig god (det har den egentlig vart i hele Sor Amerika). Mye rent kjott og gronnsaker. Kommer mer i morgen.... CiaoooHar na brukt formiddagen (torsdag) til aa se byen. Her er det ... read more
La Boca
Skolebussen i La Boca
Tourguiden på Boca Juniors stadion

South America » Argentina » Mendoza July 12th 2010

Geo: -32.887, -68.8327vi ankom Mendoza i går ettermiddag etter en lang busstur fra santiago, og ble meget positivt overrasket over hva vi kom til. En utrolig sjarmerende, passe stor by, med alt innhold en by skal ha, masse butikker, restauranter, fortauskafeer, gjøglere og yrende folkeliv, Alt er kjempebllig her, klær helge kan få en fin dress ti lca 300 kr, å gå ut å spise på en av byens dyreste restauranter kom på i underkant av 200 kr og da var det 2 retter med vin, vann og dessert. Mendoza er mat- og vindistriktet i Argentina. I ettermiddag skal vi ut å besøke 2 vingårder. Det gleder vi oss til. skal fortelle mer om det etter vi har vært der. Ellers går det litt edre med armen, har lært meg å leve som en enarmet banditt, ... read more
Camilla i parken
Helge ved fontenen midt i byen
En hund som ville bli med oss hjem

South America » Chile July 9th 2010

Geo: -33.4398, -70.6411Da er vi endelig komet frem til Santiago. Det er en stor by med ca 6 mill. innbyggere.Byen minner mye om en typisk europeisk storby. Mer "sivilisert" enn de andre byene vi har vært i.Mye smog (så det spesielt i fra flyplassen.Byen er omringet av vakre snøkledte fjell. Selv om byen er hektisk er folk vennlige. Føler oss trygge her. Maten er også meget god.Camilla har fortsatt smerter etter fallet på sykkelen, så vi skal finne mer ut av det. Bilder kommer senere.Var på sykehus i går og fikk tatt røntgen. Armen er ikke brukket. men har fått noen skader på skulderknokkelen. De snakket om å operere meg, men det får vi ikke gjort fordi vi skal reise videre, så det får evt tas når jeg kommer hjem. jeg fikk et støtte-fatle som tar ... read more
bybilde santiago chile
Starbucks coffee !
nok et bybilde santiago

South America » Bolivia » La Paz Department » Coroico July 7th 2010

Geo: -16.1891, -67.7197Kommer tilbake med detaljer og bilder torsdag eller fredag. Dette er et av turens aller største høydepunkter! Hvis dere "googler" på "Death road Bolivia", får dere et inntrykk om hva vi har i vente.Dødsveien = 64 km fra toppen av La Paz, 4800 moh ned til jungelen på ca 1100 moh.ja, da var det overstått! startet tidlig med fullt pågangsmot. ble utstyrt med helhjelmer, hansker og fine mountain-bikes. første del er på asfalt, ca 25 km nedover i full fart. dette var gøy! lå i en ca 50 kmt nedover. når vi skulle sykle inn i jungelen på grusvei, greide selvfølgelig jeg å tryne på sykkelen :( med det resultat at jeg måtte kaste inn håndkle og sitte på med følgebilen helt ned. jeg har forstuet / forslått ... read more
camilla har tryna og må kjøre følgebil
flott landskap
sykling

South America » Bolivia July 5th 2010

Geo: -16.4989, -68.1249Vi ankom La Paz i går kveld etter en lang dag på Titicacasjøen. Det var mørkt når vi kom frem så det var vanskelig å få noe inntrykk, annet enn mye trafikk, mye folk og travle gater. Vi gikk rett og la oss - fristet ikke til noe byvandring i skumle strøk. Sto opp tidlig i dag og fikk vår "hus-sjåfør" Martin til å kjøre oss til en agent som selger "Dødsvei-sykkeltur". Det skal vi gjøre i morgen. Det kommer til å bli mitt livs største natur-kick ! Ta å google "deathroad Bolivia" så kan dere se litt bilder av hva vi har i vente... Martin kjørte oss på en liten sightseeing, og vi var i Moon Walley og gikk en tur rundt i rart landskap. Nå er vi på hotellet og skal snart ... read more
parlamentet i La Paz
Moon valley
Moon walley

Tot: 0.093s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 63; dbt: 0.0462s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb