Brasilsiden

Published: June 22nd 2017

Cataratas do IguacuCataratas do IguacuCataratas do Iguacu

Cataratas = foss
Geo: -25.5635, -54.5389

Ankom fredag formiddag hit til hotellet. Her regner det og er 9 grader kaldt! Hotellet vi bor på er stort og kaldt! I dag tok vi en taxi over til Paraguay som var en selsom opplevelse (se eget kapittel).. Som noen av dere kanskje har skjønt, så samler Helge på land - Så nå har han ett til på cv'n sin.. Tror han er oppe i godt over 40 land totalt. Det er meldt dårlig vær i morgen også, 13 grader og stritregn. Vi skal se på fossene i morgen, håper ikke alt bare blir grått og hvitt. Vi var innom en litt artig restaurant og spiste middag her i byen i dag. Det var en BBQ-grill. Det var ingen meny på denne restauranten, fikk bare først beskjed om å forsyne oss med salat og poteter og sånn... Mens vi satt til bords, kom det en kelner og serverte diverse nygrillede grillspyd med ALT du kan tenke deg, okse, lam, kylling, fisk. Så fort vi hadde spist opp ett kjøttstykke, så var han der med ett nytt - hele tiden... Det var med tungt hjerte jeg til slutt måtte si nei takk til indrefileten, rett og slett fordi jeg ikke orket mer... Vi fant ut at restauranten burde hete "spis til du stuper".

Vi tok en taxi ut til Brasilsiden av Iguazu falls lørdag 17.07, 12 km fra hotellet. Her ble vi fraktet videre i en buss og så var det en løype vi kunne gå for å se de flotte store fossefallene. Vi gikk ut på "Devils throat" - Enn tur/gangvei som gikk rett ut i fossefallet. Der kunne vi stå midt i fossen og kjenne bruset og vinden på kroppen. se og hør videoen. Vi ble mildt sagt ganske våte. Men hva gjøre vel det når man får oppleve slik mektig natur ? Det er så grønt og frodig og vakkert her at dere aner ikke ! Det er mye dyreliv her også, vaskebjørner var rundt overalt. Vi så rett over på Argentina-siden, og vi fant ut at vi reiser over dit også, da vi har hørt at det skal være bedre å se og oppleve fossene fra den siden. Iguasso består av til sammen 277 fossefall og er verdens nest største. Været var ikke det beste i dag, det har vært striregn og skikkelig vått. Jeg kan tenke meg at dette er nok en av verdens vakreste steder på en solskinnsdag.

Tot: 0.051s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 24; dbt: 0.0262s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb