Slutten på reisen - med sol og bad


Advertisement
Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro
July 18th 2010
Published: June 22nd 2017
Edit Blog Post

På vei til  RioPå vei til  RioPå vei til Rio

Siste etappe
Geo: -22.9618, -43.1671

Etter en litt trøvlete reise i går, søndag kom vi omsider frem til Rio de Janeiro ! Her er det godt og varmt, ca 20-25 varmegrader, så det var deilig å kunne "kaste" ulljakker og olabukser og gå i normalt sommertøy igjen. Vi bor på et hotell som ligger på selveste Copacabana! I dag, mandag har vi bare gått opp og ned på Copacabana beach (hver vei ca 5 km). Vi var også innom den andre stranden Ipanema Vi vasset i bølgekanten den ene veien og tok butikk-shopping på tilbakeveien. En spennende by med mye liv. Når vi gikk tilbake til hotellet,, så ville Helge vasse litt, det ville ikke jeg, så vi gikk hver for oss. Plutselig, når jeg gikk alene, så kommer det en liten gutt, 10-12 år rett i mot meg og prøver å grafse til seg halskjede mitt. Lille, frekke djevel !! Men, jeg fikk slått ham med plastposen min og ropte stygge ord til ham, på norsk! så løp han avgårde (uten halskjede). Vi tok oss en bedre lunsj når vi kom tilbake til hotellet. Prisene her i Rio er høye. Ligger på europeisk nivå.
Vi har enda ikke vært downtown Rio eller andre steder. Vi skal på e 9 timers sightseeingtur i morgen og fotballkamp på onsdag (Helge skal på torsdag også!!!!!!).




Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



Tot: 0.03s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0139s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb