Sightseeing

South America » Brazil » Rio de Janeiro
July 20th 2010
Published: June 22nd 2017

Geo: -22.9618, -43.1671

Dette har vært den store sightseeing dagen i Rio.
Startet kl 0900 da vi ble hentet på hotellet. Det har vært en lang dag med mye rot og dårlig guiding,. Det var dyrt og dårlig kvalitet både på guiden og bussen, men vi har klaget og vi skal få tilbake noe av pengene.

Men været er topp og vi har fått se det som skal sees av attraksjoner i Rio, som bl.a.Jesus-statuen og Sukkertoppen. Begge disse toppene ga oss en ubeskrivelig flott utsikt over Rio, og vi har funnet ut at Rio har kommet opp på vår "topp 5"-vakreste byer vi vet om. Men, byen må ha verdens styggeste katedral (se bilde). En 98 meter høy betong-bunker med plass til 20000 personer. Vi traff på 3 søte norske jenter som var med bussen. Hun ene, som heter Tine, bor her i Brasil og er grunnlegger av et fattighus for barn i Brasil, Se www.haapet.com. imponerende jente og veldig hyggelige venninder. Dersom noen av dere som leser dette, tenker tanken på å gi penger til et veldedig formål, så garanterer jeg at her kommer HELE beløpet rett frem til de barna som virkelig trenger det (og ikke blir borte i administrasjon m.m.).
JesusJesusJesus

Ligger på Corcovadohøyden 700 moh. 38 m høy
Jeg kommer selv til å bidra med støtte og oppfordrer alle til å gjøre det 😊

Må bare fortelle om middagen i går kveld, vi ble "fanget" av en innkaster til en restaurant som viste seg hadde samme opplegg som restauranten "spis til du stuper" vi var på i Iguasso. Konseptet går ut på at det serveres kontinuerlig grillspidd (rett fra grillen) Så fort du har spist opp ett kjøttstykke, så er kelnern der med et nytt grilllspyd med nye fristelser på. Og - Ja! vi spiste til vi nesten stupte... igjen... Men, deilig mat og masse god salat og tilbehør

I morgen, onsdag skal vi kanskje bade. Det er jo verdens flotteste badestrender her, og det er meldt 28 grader varmt. Livet er igrunn kke så aller verst.... "sukk"

Glemte nesten å fortelle at vi skal på fotballkamp på "Maracana stadion" i morgen kveld og se Flamengo (Brasils beste lag) spille serie A kamp. Det blir en stor opplevelse.

Flamengo og BotafogoFlamengo og Botafogo
Flamengo og Botafogo

2 bydeler i Rio. (Kjente fotballklubber)
Katedralen i Rio.Katedralen i Rio.
Katedralen i Rio.

Rareste vi har sett. Bygd i 1976, 98 m høy. Skyter opp som en pil mot himmelen. Plass til 20000 mennesker

Tot: 0.129s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0378s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb