Storby med liv


Advertisement
Chile's flag
South America » Chile
July 9th 2010
Published: June 22nd 2017
Edit Blog Post

Geo: -33.4398, -70.6411

Da er vi endelig komet frem til Santiago. Det er en stor by med ca 6 mill. innbyggere.
Byen minner mye om en typisk europeisk storby. Mer "sivilisert" enn de andre byene vi har vært i.
Mye smog (så det spesielt i fra flyplassen.

Byen er omringet av vakre snøkledte fjell. Selv om byen er hektisk er folk vennlige. Føler oss trygge her. Maten er også meget god.

Camilla har fortsatt smerter etter fallet på sykkelen, så vi skal finne mer ut av det. Bilder kommer senere.

Var på sykehus i går og fikk tatt røntgen. Armen er ikke brukket. men har fått noen skader på skulderknokkelen. De snakket om å operere meg, men det får vi ikke gjort fordi vi skal reise videre, så det får evt tas når jeg kommer hjem. jeg fikk et støtte-fatle som tar av de verste smertene. Helge er den perekte sykepleier og hjelper meg med alt 😊 I dag skal vi være turister i Santiago. Jeg liker det lille jeg har sett hittil. Det er en fin by med vennlige mennesker. Rapport og bilder kommer senere.

Har nå kommet tilbake etter å ha tatt sånn sight seeing buss. Santiago har ikke vist seg fra sin beste side. Det har regnet, blåst og vært overskyet. Vi hadde tenkt oss opp til høyden/statuen San Christobal, men fant det ingen vits i, da det var lavt skydekke i dag. Det var fotballVM finale i dag, og den så vi på en restaurant/pub rett ved her. Gratulerer Spania! Strøket vi bor i er full av små hyggelige steder å gå ut på, minner litt om Paris faktisk. I morgen skal vi forflytte oss igjen. Skal kjøre buss over fjellene til Mendoza i Argentina. Det blir nok en flott reise med mye vakker natur, Men - det er vinter her nå, og det er litt sånn oktober/november-aktig her..



Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement

Starbucks coffee !Starbucks coffee !
Starbucks coffee !

verdens beste og kuleste kaffe. hvorfor har vi kke starbucks i norge? verdens mest kaffedrikkende land?


11th July 2010

F?lger dere videre p? reisen og gleder meg til oppdatering, Klem
11th July 2010

Bra at du klarer ? v?e turist opp i elendigheten. Du har jo et godt hum?r s? dette m? g?. N? drar jeg til Soleglad og ser p? fotball VM. Klem

Tot: 0.139s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 41; dbt: 0.0413s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb