Page 4 of Fonso Travel Blog Posts

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 13th 2015

De twaalfde dag was net als de vorige dag was met veel variatie. In de voormiddag hielp ik mee aan de receptie van het hostel. Dit ging vrij goed. In de namiddag hielp ik mee in het reisbureau. Eerst volgde een evaluatie van de samenvatting van de bodegas ( wijnhuizen). Daarna oefenden we op verkoopgesprekken. Want binnenkort moet ik mee de reizen verkopen. Tot nu toe heb ik ze alleen moeten maken. Daarna at ik net als we gewoonlijk in met familie doen op vrijdag, frieten eten. Helaas zijn de frieten in Argentinië heel wat anders.... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 12th 2015

De elfde dag was wisselvallig. In de voormiddag moest ik in het reisbureau werken om de samenvatting van de bodegas (wijnhuizen) te maken. Dit ging vrij goed en het is af. Mijn stagebegeleider zal de lijst nakijken en ze verbeteren, dit is heel goed want zo weet ik mijn werkpunten voor binnenkort. In de namiddag hielp ik mee aan de receptie. Het was heel rustig in het hostel. Daarna de dagelijkse fitness. Op de avond ging ik niet weg met de vrienden en bleef in het hostel wat ook gezellig was.... read more

South America » Argentina » Mendoza March 11th 2015

Na de vrije dag is het terug travakken zoals ze wel eens plat bij ons zeggen :) Er is tot 15u niet veel travakken aan omdat het heel rustig is in het hostel. Slechts enkele checkouts en één check-in. Dat is natuurlijk doodnormaal dat na een drukke periode de rustige komt. Maar we weten onze tijd wel te vullen. Later is het een andere koek in het reisbureau. Daar is het veel drukker en krijg ik een nieuwe taak moet een samenvatting maken van alle bodegas (wijnhuizen) in het Engels voor de toeristen. Hier zal wel wat tijd inkruipen. Na de helft af te hebben gemaakt volgt de verdiende rust met de vrienden we gaan allemaal naar een café een heerlijke cocktail drinken, ja soms mag je eens genieten van het leven :)... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 11th 2015

Na de nachtshift volgt de vrije dag, dan heb je eens de mogelijkheid om de omgeving eens goed te verkennen. Het is ook de laatste dag van de Vendimia maar die zal ik helaas niet kunnen meemaken. Het is namelijk bijzonder druk om binnen te geraken waarbij het voor sommigen waaronder ons niet mogelijk was om te gaan. Maar we waren niet getreurd want we konden dan allemaal gezelleg naar een café opzoek gaan en daar samenzijn.... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 9th 2015

Vandaag heb ik zo goed als de hele dag vrij want moet pas beginnen met werken om 23u. Ik heb de nachtdienst en met de bar dan ophouden in hostel. Dus vandaag heb ik eens de mogelijkheid (eindelijk) om goed te kunnen uitslapen. Ik vandaag goed gebruiken om eens voor de eerste keer mijn kamer volledig te kuisen en het was precies goed nodig. Daarna eens inkopen gaan doen in de supermarkt. Dan volgt de fitness zoals gewoonlijk en dan tijdens het eten gezellig onder de gasten zitten en de verhalen te horen. Dat was allemaal een goed medicijn om tot 07u30 de volgende dag te werken en voldaan te gaan slapen :)... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 8th 2015

De zevende dag ging vrij rustig, ik werk uitzonderlijk 7/7. Dit komt door de Vendimia, het grootste evenement in Mendoza. Ik stond de hele dag in het hostel dit ging vrij rustig. De meesten checkten uit en sommigen checkten in. Daarna konden we niet veel doen want er was een grote storm met donder en bliksem en zelfs hagel. Zelfs in het warme noorden komt er af en toe Belgisch weer, slecht :)... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 7th 2015

Het feesten van de eerste dag van de Vendimia was nog maar net gedaan en de volgende werkdag kwam eraan. Dit keer weer om 06u45 beginnen. In het begin viel het zwaar maar daarna ging het steeds beter. Dit keer passeerde de stoet langs onze straat en kwamen allerlei prominente figuren van de Argentijnse regering, enkel de presidente ontbrak dit heeft misschien met de komende verkiezingen te maken. Dit wou zeggen dat vanaf 08u00 de drukte in onze straat begonn en ook in ons hostel. Ruim 1/3 van het hostel vertrok vandaag en wederom wilden veel toeristen in ons hostel komen logeren. Dit ging ook vrij hard, want een combinatie van veel mensen met 35 °C zon men zou voor minder afzien. We moesten wederom heel wat toeristen teleurstellen. Voorts moest er ook veel administratief werk ... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 6th 2015

De vijfde dag begint vrij vroeg moest beginnen in het hostel om 06u45. Het ontbijt voor de gasten moet dan worden klaargelegd. Daarna kwamen de ene na de andere gasten binnen omdat vandaag Vendimia begint. Dit zijn de wijnfeesten, het meest populaire evenement van Mendoza. Bij momenten was het in het hostel vrij chaotisch. Je moest goed bij de les blijven. Dit had als resultaat dat het hostel volzet was en we met pijn in het hart sommigen toeristen moesten doorverwijzen naar de concurrentie. In de namiddag moest ik werken in het reisbureau, dit was zo goed alss onmogelijk want het internet lag gedurende de hele dag plat waarbij we alles moesten opschrijven op papier. Hopelijk is er morgen wel internet waarbij de werkzaamheden terug kunnen worden aangevat. Daarna als gewoonelijk een partijtje fitness om de ... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 5th 2015

De vierde dag was tot nu toe de meest gevulde dag. In de voormiddag ging het nog rustig aan toe in het reisbureau, kon rustig de concurrentieanalyses maken en de enkele klanten een tour adviseren. De namiddag was helemaal anders. Ze as vrij chaotisch. Morgen begint Vendimia, de wijnfeesten het grootste feest in Mendoza. Mendoza wordt als het ware overspoeld door toeristen. Deze willen dan allemaal natuurlijk de goedkoopste plaats en kunnen dan moeilijk doen. Gelukkig zijn ze niet allemaal even moeilijk. Zeker als er dan problemen met betalingen voordoen en reservaties. Op het einde van de dag ben je dan behoorlijk moe. Gelukkig kan dan na het sporten de ontspanning komen en komt de welverdiende rust. Dit doen we net als gisteren met Het Italiaans volksfeest. Want Italiaans is na het Spaans de meest gesproken ... read more

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza March 4th 2015

De derde dag bij Mendoza AndesTravel. In de voormiddag werkte in de analyses van de concurrentie verder af, deze verwacht ik zaterdag ten laatste af te hebben. In de namiddag mocht ik een eerste keer in het hostel werken ik werd door een medewerker begeleidt. Ik mocht meteen al reservaties maken dit ging nog niet zo eenvoudig omwillen dat ik het systeem nog niet helemaal onder de knie heb. Later mocht ik ook een reservatie annuleren. Voorts probeerde ik de klanten in het hostel ook te helpen. Na het leerrijke deel komt het ontspannende deel we gaan dan met enkelen dan gaan sporten en daarna gaan feesten. Het eerste grote feest van de feestelijke maand maart is begon: het Italiaans festival met allerlei typîsche Italiaanse gebruiken en natuurlijk de heerlijke gastronomie en zo gaan we al ... read more

Tot: 0.111s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 80; dbt: 0.0702s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb